  • 11. Data: 2012-07-24 14:09:39
    Temat: Re: Nowy raport: Agile to sciema
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, July 24, 2012 12:47:27 PM UTC+1, Andrzej Jarzabek wrote:
    > On Tuesday, 24 July 2012 08:55:21 UTC+1, Roman W wrote: &gt;
    > &gt; Ale TDD to nie Agile. Mozna miec TDD bez Agile.
    >
    > Och, na tej zasadzie cokolwiek to nie Agile i Agile to nie cokolwiek.
    > Można mieć TDD bez agile i agile bez TDD, można mieć iteracje bez
    > agile i agile bez iteracji i tak dalej. Nie ma żadnej konkretnej praktyki,
    > która musi koniecznie być w agile żeby było agile i nie ma żadnej
    > konkretnej praktyki, która powoduje, że jesteś agile.

    No ale wiesz, z tego wynika, ze Agile to religia.

    RW

  • 12. Data: 2012-07-24 15:24:45
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał:

    > Myślę, że to dobra metodyka, zwłaszcza w zespołach o małym doświadczeniu.

    IMHO jest dokladnie odwrotnie.
    Naprawde doswiadczone osoby (mimo wszelakich Agiles i innych SCRUMow) zwykle sie
    dogadaja.
    W zespolach niedoswiadczonych taki kolejny "socjalizm" (niczym GPL:) gdzie to
    deccyduje
    "wiekszosc wyborcza" moze wylac dziecko z kapiela, bo czasenm to wlasnie ten jeden
    doswiadczony ma racje, a nie cala "demokratyczna" reszta.
    IMHO jesli juz to SCRUM nadaje sie do utrzymania _juz gotowego wyrobu_,
    czyli mowiac po ludzku - poprawy bledow (bo tu niekedy wprzega sie
    przeintelektualizowane stare metodyki z calym ich nadmiarowym bagazem).
    W tworzeniu nowych powaznych produktow/systemow to cale
    "spryciarstwo" IMHO w szerszej czasowo perspektywie zwyczajnie sie nie nadaje.

    PS: Owszem, jestem ostroznym zwolennikiem pair programming (zaraz mnie A.L.
    zjedzie:),
    ale w przypadku np. przyjecia nowego neidoswiadczonego pracownika (intern itp).
    Wtedy az przykro niekedy patrzec, ze nie ma taki gosc swego "mentora/mistrza"
    coby goszybko wdrozyl w zastane srodowisko i na skroty pokazal "osochodzi u
    nas".
    Czyli taki zdrowy uklad. "Mistrz" (czasowo) wdraza/uczy "czeladnika", ale nic
    ponad to.

    PS1: Dla mych przyszlych pracodawcow:
    "Oświadczam, że pomimo iz mam swoje w/w zdanie, absolutnie się z nim nie zgadzam" :)

    AK

    AK

  • 13. Data: 2012-07-24 15:31:06
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Adam Przybyla" <a...@r...pl> napisał:

    > dzieki TDD udalo mi sie to prawie od razu zauwazyc i zwalczyc.
    > To naprawde dziala. Z powazaniem

    TDD ?
    A to aby czasem nie zwykle stare dobre (od zawsze znane) testy integracyjne ?

    AK

  • 14. Data: 2012-07-24 15:34:26
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > nie ma żadnej konkretnej praktyki, która powoduje, że jesteś agile.

    Jest taka praktyka.
    Wtedy gdy uda mi się odzyskać choć część wypłaty...

    AK

  • 15. Data: 2012-07-24 15:53:40
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-24 15:24, AK pisze:

> [...]
    > ten jeden
    > doswiadczony ma racje, a nie cala "demokratyczna" reszta.

    Jest nawet takie założenie w Scrumie - kompetencje zespołu muszą być
    wystarczające. Czyli w praktyce - wysokie.

> [...]
    > W tworzeniu nowych powaznych produktow/systemow to cale
    > "spryciarstwo" IMHO w szerszej czasowo perspektywie zwyczajnie sie nie

    Z doświadczenia - nie ma znaczenia. Nawet nieco odwrotnie - utrzymywanie
    aplikacji, która ma błędy wyskakujące jak diabełek z pudełka,
    a dodatkowo kiepsko napisanej (czytaj - trudnej do zmiany) jest
    w Scrumie trudne. Z definicji nie da się takich zdarzeń zaplanować,
    również planowanie poprawek jest kiepskie, nawet w horyzoncie krótkich
    sprintów.

    W długiej perspektywie tworzenia projektu - znów z doświadczenia -
    okazuje się, że wiele biznesowych "must to have" po miesiącu (na
    początku następnego sprintu) okazuje się być już nie takie "must" 8-)
    A to znaczy, że nie pisaliśmy kodu do szuflady.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 16. Data: 2012-07-24 15:54:39
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 07:28:10 +0000, Adam Przybyla napisal:

    > To naprawde dziala.

    Wiele rzeczy działa, a nie trzeba ich stosować wszędzie.

    Edek

  • 17. Data: 2012-07-24 16:03:08
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał:

    > Z doświadczenia - nie ma znaczenia. Nawet nieco odwrotnie - utrzymywanie
    > aplikacji, która ma błędy wyskakujące jak diabełek z pudełka,

    Mowilem o sytuacji klasycznej czyli "planowanych" fixes/small enhancements
    (niekiedy wiele lat "planowanych":) czyli gdy np. ClearQuest rządzi
    developerami supportu.

    AK

  • 18. Data: 2012-07-24 16:18:06
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, July 24, 2012 2:53:40 PM UTC+1, Paweł Kierski wrote:

    > Jest nawet takie za�o�enie w Scrumie - kompetencje zespo�u musz� by�
    > wystarczaj�ce. Czyli w praktyce - wysokie.

    Troche to przypomina przepis na zupe z gwozdzia.

    RW

  • 19. Data: 2012-07-24 16:41:34
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-24 16:18, Roman W pisze:

    > Troche to przypomina przepis na zupe z gwozdzia.

    Albo tautologię, która - o dziwo - często nie jest brana pod uwagę:
    "Żeby mieć produkt, trzeba mieć ludzi, którzy potrafią go stworzyć." -
    tylko tyle i aż tyle. Wprawdzie Comarch potrafi to robić inaczej, ale
    to chyba wyjątek od reguły.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 20. Data: 2012-07-24 16:43:26
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2012-07-24 16:03, AK pisze:

    > Mowilem o sytuacji klasycznej czyli "planowanych" fixes/small enhancements
    > (niekiedy wiele lat "planowanych":) czyli gdy np. ClearQuest rządzi
    > developerami supportu.

    To żaden problem - skoro wiadomo, to traktuje się te poprawki jak każde
    inne ficzery do zaimplemetowania. Można pewnie wtedy znacznie skrócić
    sprint, jeśli granulacja zadań jest lepsza.

    Do klasycznego ogarniania ciągłego "pożaru w burdelu" lepszy wydaje się
    Kanban.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net