  • 11. Data: 2012-06-05 21:59:11
    Temat: Re: Nowy pomysł Straży Gminnej [fotoradary]
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-05 20:52:40 +0200, "Hinek" <h...@t...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał

    > Jednym się nie da. A tak przyślą dwa zdjęcia.

    OK. Już mam. :-)
    (umknęło mi _pozbawianie_)

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2012-06-05 22:53:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Hinek" <h...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał

    > Jednym się nie da. A tak przyślą dwa zdjęcia.

    A dlaczego niby nie mogą przysłać dwóch zdjęć z jednego?
    A nawet całej serii?

  • 13. Data: 2012-06-05 23:33:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 5 Jun 2012 10:01:56 +0200, Hinek wrote:

    > Ciekawostkę widziałem. Przy wylocie obwodnicy Słupska na Szczecin
    > stoi zwykle fotoradar. Na przystanku autobusowym. Wczoraj stały tam
    > dwa fotoradary w odstępia 10m. Wycelowane w tę samą stronę.
    > W ten prosty sposób wpływy się podwajają. Ciekawe ile fotoradarów
    > może stać w jednym miejscu i robić jednocześnie zdjęcie?

    Rozporządzenie mówi że minimalna odległość między FR to 500m w obszarze
    zabudowanym i 2000m poza obszarem zabudowanym.

    > Pomysł jest dobry. W ten sposób przy odpowiedniej ilości fotradarów
    > w jednym punkcie będzie można pozbawić prawa jazdy pirata co przekroczył
    > preędkość o 5 km/h.

    Niektóre straże gminne tą metodę stosują.
    Co więcej nie wysyłają wszystkich zdjęć jednocześnie, a po kolei. Kierowca
    dopiero po zapłacaniu jednego mandatu dostaje kolejny.
    Po prostu jak kierowca dostawał 3 mandaty na raz, to ich nie przyjmował, a
    sprawa trafiała do sądu (skąd gmina nie dostaje już pieniędzy).

    Co do wykroczenia ciągłego, to najbardziej odległe dwa wykroczenia które
    sąd uznał za jedno to odległość kilkunasu godzin - koledze zrobiło jedną
    fotkę jadąc na rajd, drugą wracając wieczorem. Sąd wycenił to na tyle ile
    dolnych widełek taryfikatora wychodzi za wyższe przekroczenie.

  • 14. Data: 2012-06-06 00:13:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    5...@4...net

    > Ok, poddaję się. Uznaję że tych wykroczeń byłe nawet więcej niż dwa,
    > w zależności od siatki czasu.

    Nie wypada przyjmować żadnej "zależnosci".
    Trzeba skorzystać ze stałych fizycznych, które prowadza wprost do
    wartosci które zdaja się w pierwszym przybliżeniu odpowiadać "siatce"
    zdarzeń w czasie i przestrzeni, polecam ten model:
    http://htwins.net/scale2/
    (tam jest link do wersji "tłumaczonej", polska też jest)
    Należy się wykazać cierpliwoscia w suwaniu w lewo od neutrina,
    długosć Plancka nie jest szczególnie wielka ;)
    (a o "kwancie czasu", czyli czasie Plancka, jest w wikipedii)

    > Zarejestrowane tylko dwa :-P

    Na szczęscie dla kierujacego :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-06-06 00:25:44
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Hinek Gdzie: pl.misc.samochody
    Kiedy: 5 czerwiec 2012, 10:01:56

> [...]
    > W ten prosty sposób wpływy się podwajają. Ciekawe ile fotoradarów
    > może stać w jednym miejscu i robić jednocześnie zdjęcie?

    Jedyne co mi do głowy przychodzi, to pstrykanie samochodów jadących
    w obu kierunkach. Znaczy się jeden od strony facjaty, drugi od wręcz
    przeciwnie.

    > Pomysł jest dobry. W ten sposób przy odpowiedniej ilości fotradarów
    > w jednym punkcie będzie można pozbawić prawa jazdy pirata co przekroczył
    > preędkość o 5 km/h.

    Nie bałdzo, bo podpadnie pod wykroczenie ciągłe.

    --
    Llort

  • 16. Data: 2012-06-06 09:04:56
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 5 Jun 2012 23:33:16 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Rozporządzenie mówi że minimalna odległość między FR to 500m w obszarze
    > zabudowanym i 2000m poza obszarem zabudowanym.

    A czy w tym rozporządzeniu FR to nie jest urządzenie na stałe przymocowane
    do gruntu. I czy czasami SM nie uzywa "urządzenia pomiarowego", które nie
    musi się stosować do powyższego ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 17. Data: 2012-06-07 01:03:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 6 Jun 2012 09:04:56 +0200, huri_khan wrote:

    > A czy w tym rozporządzeniu FR to nie jest urządzenie na stałe przymocowane
    > do gruntu. I czy czasami SM nie uzywa "urządzenia pomiarowego", które nie
    > musi się stosować do powyższego ?

    przenośne urządzenie rejestrujące oraz pojazd z zainstalowanym w nim
    urządzeniem rejestrującym nie mogą być umieszczone:

    a) w odległości mniejszej niż 500 m od innego urządzenia rejestrującego
    zlokalizowanego na tej samej drodze i dokonującego pomiarów prędkości w tym
    samym kierunku ruchu, o ile na odcinku tym nie jest usytuowane
    skrzyżowanie,

    b) na drodze, na której jest zlokalizowane urządzenie, które ujawnia
    naruszenia przepisów ruchu drogowego na określonym odcinku drogi,
    dokonujące pomiaru w tym samym kierunku ruchu;

    Interpretować można pewnie różnie - np. że jeżeli na odcinku jest
    skrzyżowanie, to można tam ustawić 15 fotoradarów ;)

  • 18. Data: 2012-06-07 10:40:00
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-05 16:19, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    5...@4...net

    > Ok, poddaję się. Uznaję że tych wykroczeń byłe nawet więcej niż dwa, w
    > zależności od siatki czasu. Zarejestrowane tylko dwa :-P

    No to postawmy szybką kamerę taką co robi 1 mln ujęć na sekundę.
    (jak w Discovery w programie Time Warp)

    Zróbmy jednemu 1 mln zdjęć i dajmy mu 6.000.000 punktów i
    500.000.000 mandatu :)

  • 19. Data: 2012-06-07 15:19:19
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/06/2012 14:03, Miroo wrote:

    > Nie wiem jak te urządzenia działają i czy odróżniają "swoje" sygnały od
    > sygnałów z innych egzemplarzy urządzeń, ale może celowo zakłócali odbiór
    > fotoradarów, żeby pokazywały losowe wartości (raz zawyżone, a raz
    > zaniżone)? Czy to technicznie możliwe?

    I mgłę rozpylali zza krzaka!

    --
    Pozdrawiam,