    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Nowy pomysł Straży Gminnej [fotoradary]
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 7 Jun 2012 01:03:30 +0200

    On Wed, 6 Jun 2012 09:04:56 +0200, huri_khan wrote:

    > A czy w tym rozporządzeniu FR to nie jest urządzenie na stałe przymocowane
    > do gruntu. I czy czasami SM nie uzywa "urządzenia pomiarowego", które nie
    > musi się stosować do powyższego ?

    przenośne urządzenie rejestrujące oraz pojazd z zainstalowanym w nim
    urządzeniem rejestrującym nie mogą być umieszczone:

    a) w odległości mniejszej niż 500 m od innego urządzenia rejestrującego
    zlokalizowanego na tej samej drodze i dokonującego pomiarów prędkości w tym
    samym kierunku ruchu, o ile na odcinku tym nie jest usytuowane
    skrzyżowanie,

    b) na drodze, na której jest zlokalizowane urządzenie, które ujawnia
    naruszenia przepisów ruchu drogowego na określonym odcinku drogi,
    dokonujące pomiaru w tym samym kierunku ruchu;

    Interpretować można pewnie różnie - np. że jeżeli na odcinku jest
    skrzyżowanie, to można tam ustawić 15 fotoradarów ;)