-
Data: 2017-03-28 23:13:02
Temat: Re: Nowy polski samochód za jedyne 229 tys... USD :-)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 28 Mar 2017 10:51:54 +0200, T. napisał(a):
>> Taaa... :)
>>
>> O ile jeszcze w przypadku supersamochodów można iść w miarę przetartą
>> ścieżką kupowania układów napędowych od innych producentów i dopłacania za
>> przekroczone normy emisji CO2, to próbując wypuścić auto na rynek masowy
>> nie ma żadnych szans żeby jakiś inny producent chciał sprzedać własny napęd
>> (hodując sobie konkurencję).
>>
>> A opracowanie własnego silnika od podstaw, który będzie konkurencyjny i
>> spełniał obecne normy emisji, jest tak drogie że europejskie koncerny nie
>> muszą się obawiać nawet chińskiej konkurencji.
>>
>
> Precedensy były - choćby silniki Isuzu z Jelcza. O ile się nie mylę
> fiatowskie też są montowane do fordów. Tym bardziej sprzedaż dla
> niszowego producenta nie powinna być zagrożeniem.
Tak koncerny między sobą to różne interesy robią - ci im to, tamci im coś
innego. A pomiędzy jeszcze wielcy dostawcy np. Bosch, Magneti Marelli,
Denso itp.
Ale o ile wielki z wielkim to interes zrobi, to raczej marny interes mają w
pomocy w wystartowaniu sobie konkurencji która kto wie czy za chwilę nie
stanie się poważna.
Ta Syrenka z Kutna to z tego co się orientuję, to mechanicznie jest Opel
Adam.
Nawet jeśli przekonać by Opla żeby sprzedawał im silniki i układ napędowy,
no to napewno Opel sprzeda to do Kutna drożej niż sprzedaje sam sobie i
samo to już znacznie podroży taką Syrenkę, bo zarobić na niej będą chciały
dwie firmy, a nie tylko jedna.
A opracowywanie takich rzeczy to duży problem - po pierwsze to jest
wszystko robione przyrostowo. Kolejną generację silników opracowuje się na
poprzedniej, raczej się nie startuje z wymyślaniem od zera.
Po drugie kardy - w Polsce może być bardzo trudno o ludzi z potrzebnym
doświadczeniem i wiedzą.
Po trzecie patenty.
Po czwarte normy emisji - wyśrubowane tak że nikt ich obecnie nie spełnia,
ale dla wielkich to nie problem. A nowy na rynku będzie musiał spełnić
wszystkie, zawsze, uczciwie - po to właśnie one są.
Po piąte konkurencja - jak ktoś wyprodukuje auto mniej więcej takie jak
inne to mało kto to kupi. Bo jaki ma być argument za taką Syrenką a nie
czymś znanym i sprawdzonym? Żeby ktoś to kupił musi być albo dużo tańsze,
albo lepsze.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.17 01:45 Smok Eustachy
- 29.03.17 04:30 RadoslawF
- 29.03.17 04:32 RadoslawF
- 29.03.17 05:39 ddddddddddddd
- 29.03.17 09:25 szerszen
- 29.03.17 09:56 p...@g...com
- 29.03.17 11:09 RadoslawF
- 29.03.17 11:29 szerszen
- 29.03.17 16:40 p...@g...com
- 29.03.17 19:45 j...@i...pl
- 29.03.17 20:20 niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
- 30.03.17 09:10 szerszen
- 30.03.17 19:38 LEPEK
- 30.03.17 20:04 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO