    From: "Tomek" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
    Date: Thu, 7 Apr 2011 10:10:11 +0200

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:ini5sl$19s$1@news.onet.pl...
    >W poniedziałek przyprowadziłem z Olsztyna, a dzisiaj na Moście Grota (DC)w
    >korku baba mi przyładowała w tył ;)
    > Uparła się na Policję ;) przyjechali panowie dostała 300 i 6pkt, za
    > spowodowanie kolizji :D
    >
    > Jak ktoś będzie widział dumnie sunące srebrne Mondeo na Olsztyńskich
    > blachach jeszcze przez jakiś tydzień - to ja :D
    >
    > Tak przy okazji - jak jeździć oszczędnie silnikiem 2,5 litra z
    > automatyczną skrzynią biegów ? cyfra na komputerze oscylująca w okolicach
    > 13 jakoś nie nastraja do głębszego wciskania gazu :)
    >
    > Pozdrawiam !

    Mam diesla 2.0 automat też Mondeo - w trasie potrafi spalić 6,5-7, w
    mieście - 9,5. Jeżdżę spokojnie, czasem wymuszam wcześniejsze przełaczenie
    wyższego biegu przy nieco niższych obrotach (diesel ma duży moment) przy
    jeździe np. 70 km/godz, gdzie normalnie przełacza się przy 80.
    Dbaj o termostat, sprawdź, czy masz osłonę pod silnikiem - niedogrzany pali
    więcej zimą. Wymieniaj olej w silniku regularnie. W skrzyni zresztą też...
    Dbaj o gumy.
    No i poprzeglądaj posty na grupie http://www.mondeoklubpolska.pl/ :-)
    Tomek