  • Data: 2013-08-04 17:51:38
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro) szukaj wiadomości tego autora

    Marcin N wrote:
    > Marnie. Po ostatnim poleceniu dostałem komunikat o błędzie:
    > "failed to get canonical path of /cow".

    Najwygodniej - zainstaluj na livecd i uruchom Boot-Repair :)
    http://askubuntu.com/questions/226061/how-to-install
    -the-boot-repair-tool-in-an-ubuntu-live-disc

    Sa jakies objawy chocby rozpoczecia uruchamiania systemu? Dysk pracuje
    chociaz przez chwile, wskazujac na ladowanie systemu operacyjnego?

    Mozesz sprobowac innej dystrybucji (najlepiej przed instalacja usun
    wszystkie partycje i podziel dysk od poczatku instalatorem nowego
    systemu). Dosc popularna i polecana dystrybucja jest Mint.
    www.mylinuxexplore.blogspot.com/2013/07/linux-mint-1
    5-olivia-xfce-review-mint.html
    www.mylinuxexplore.blogspot.com/2012/09/in-search-of
    -best-linux-distro-of-2012.html

    Zapomnialem ze chyba przed grub-update przeba podmontowac partycje z
    systemem operacyjnym i zmienic katalog root wlasnie na nia.

    Montujesz partycje:
    sudo mount /dev/sda1 /mnt
    (zamiast sda1 moze byc siakies inne sdXY - sprawdz sudo fdisk -l ktora
    partycja ma odpowiedni rozmiar, gdzie postawiles system)

    sudo mount --bind /dev /mnt/dev
    sudo mount --bind /sys /mnt/sys
    sudo mount --bind /proc /mnt/proc

    sudo chroot /mnt