  • Data: 2013-07-28 16:46:55
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-07-26, o godz. 13:50:21
    Edek <e...@g...com> napisał(a):

    > Szarym od mżawki świtem Fri, 26 Jul 2013 13:21:59 +0200, Maciek
    > "Babcia" Dobosz wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Nie wiem co robisz, ale z mojego doświadczenia wynika, że wielu
    > ludziom trzeba powiedzieć ile kosztuje licencja, darmowego używać
    > nie będą.

    Zajmuje się ogólnie sieciami i serwerami. Ale także na styku z
    telefonią czy systemami monitoringu. A handlowiec od Novella chciał mi
    wcisnąć ich alternatywę dla AD. Może bym i zerknął na to gdybym od paru
    lat nie używał darmowej alternatywy. ;-)

    > Ale ja tak trochę podejrzewam, że proces już następuje. Sam prywatnie
    > mam oba desktopy i - szczerze - Windows nie ma już większych atutów.

    Użycia Win wymagają często niestety rozwiązania Win- czy nawet IE-only.
    Np. wiele urządzeń ma obsługę która działa tylko w Win czy przeglądarce
    MS mimo że paradoksalnie często sam firmware jest oparty na linuxie.
    Dobrym przykładem takiego sprzętu są różne rejestratory wideo.

    > Nawet bywa mniej wygodny a przy tym na tym samym sprzęcie ociężały.
    > Co mi po bootowaniu w 3 sekundy, jeżeli zalogowanie się trwa kilka
    > minut zanim system będzie używalny, wcześniej ledwo reaguje.

    Nie jest tak źle. Zawsze można zwirtualizować i robić coś pożytecznego
    czekając aż na wirtualce system wstanie. ;-) A na poważnie - dla mnie
    to bez różnicy - może dlatego że komputerów używam do pracy i nie
    zawalam najróżniejszymi śmieciami. I na roboczych mam to co potrzebuję
    do pracy a nie skład kradzionego softu.

    > Ubuntu ma sporą popularność wśród prywatnych użytkowników.

    Nie tylko Ubuntu się liczy. RH i Suse jak pisałem coraz częściej jest
    na desktopach w korporacjach. wielu ludzi idąc do banku nie zdaje sobie
    sprawę że urzędnik go obsługujący na swoim stanowisku nei ma Win.

    > Problemy są dość często z chipsetami Ralink ;) (mam taki dongle,
    > z tym że na Win też działa dopiero po odsunięciu na minimum 10 m
    > od AP). Miałem gdzieś stronę z listą wsparcia dongli, więc
    > problem faktycznie istnieje. Sam kupiłem 3, jeden ma spartolony
    > driver, drugi działa na Windows tak samo (źle), dopiero trzeci
    > jest ok. Nie wiem tylko czy to jest kwestia systemu czy
    > produkcji dongli za 0,30 USB i sprzedaży po 5. Albo mojego
    > farta.

    Broadcom potrafi dostarczać chipsety o takim samym oznaczeniu i
    specyfikacji opisowej ale o różnej budowie. I trafiasz na niby znany
    chipset a ten nie działa. Innym - np. Atherosowi - też się się to
    zdarzało ale raczej jako pojedyncze wpadki a nie nie częsty problem.

    Dla chcących mnie zaszufladkować jako zwolennika któregoś z systemu
    uprzejmie informuję że tego posta piszę za pomocą Claws Mail
    3.7.2 spod Ubuntu 9.10 do którego dostaję się zdalnie za pomocą ssh i
    klienta NoMachine z laptoka z Win7 64bit. ;-)

    Zdrówko