  • 1. Data: 2010-06-22 19:11:57
    Temat: Nowy komputer - jak przygotowac
    Od: "Henmi" <T...@w...pl>

    Siostra kupila nowy laptop samsung a w nim , 320 gb hdd, win7 (dopiero bede
    istalowal ale ponoc 32 bity), jakis program producenta do odzysku systemu w
    razie awarii, lokalizowania komputera w razie kradziezy etc.

    Jak przygotowac taki komp do normalnej pracy?
    Podzielic hdd na partycje? Czym to ew. zrobic?
    Zrzucic system i to co jest na komputerze na jakis dvd tak zeby czysty
    system?

    Generalnie prosze o pomoc jak przygotowac taki komp aby na przyszlosc bylo
    wiecej frajdy niz klopotow.z jego uzytkowania.

  • 2. Data: 2010-06-22 19:15:38
    Temat: Re: Nowy komputer - jak przygotowac
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-22 21:11, Henmi napisał/a:
> [...]
    >
    > Generalnie prosze o pomoc jak przygotowac taki komp aby na przyszlosc bylo
    > wiecej frajdy niz klopotow.z jego uzytkowania.

    System nie jest już zainstalowany na dysku a jego kopia na partycji
    recorvery? Jeśli tak to nie masz wielkiego wpływu na podział na
    partycje, jeśli będziesz instalował z płyty to robisz podział na
    początku instalacji.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-06-22 19:34:28
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-22 21:11, Henmi pisze:

    > Generalnie prosze o pomoc jak przygotowac taki komp aby na przyszlosc bylo
    > wiecej frajdy niz klopotow.z jego uzytkowania.

    Generalnie to po takim pytaniu odpowiadam zostaw i nie kombinuj bo jeśli
    nie wiesz co to nie ma sensu, więcej kłopotów niż korzyści.
    system zapewne jest zainstalowany i jest pewnie ukryta partycja recovery
    - zaczniesz kombinować z partycjami to za pół raku napiszesz tu
    "słyszałem że można odzyskać system ale u mnie nie działa - pomocy"

  • 4. Data: 2010-06-22 19:38:04
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-22 21:34, ApanasBudriszko napisał/a:

> [...]
    > - zaczniesz kombinować z partycjami to za pół raku napiszesz tu
    > "słyszałem że można odzyskać system ale u mnie nie działa - pomocy"

    Święte słowa.

    --
    Cz.

  • 5. Data: 2010-06-22 20:08:48
    Od: d...@o...pl

    gwarancja obejmuje zmiane systemu na inny?
    jesli tak to podaruj sobie 7 i wez cos z CF.

    najnowoczesniejszy i bardzo ladny.

    a jesli sie upierasz przy 7 to partycje zrobisz P.magic normalnie po
    ludzku(przesuwasz suwaczki i w taki sposob ustalasz nowe obszary)
    a kopie zrob czystej windy tym programem od producenta :)

    pozdro

  • 6. Data: 2010-06-22 21:19:31
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Henmi" <T...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Generalnie prosze o pomoc jak przygotowac taki komp aby na przyszlosc bylo
    > wiecej frajdy niz klopotow.z jego uzytkowania.

    Przypuszczam, że po włączeniu będziesz prowadzony za rączkę.
    Przyszłość zależy od siostry.
    Jeśli w instrukcji jest napisane, jak zrobić kopię systemu,
    to należy postępować według "obstrukcji"....

    Feromon

  • 7. Data: 2010-06-23 07:39:50
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "ApanasBudriszko" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaczniesz kombinować z partycjami to za pół raku napiszesz tu "słyszałem że
    > można odzyskać system ale u mnie nie działa - pomocy"
    Osobiście mam stacjonarkę i delikatną alergię na laptopy ;-) ale widziałem
    ostatnio u znajomej takiego lapka z dyskiem 320GB gdzie były dwie partycje
    widoczna i recovery. Główna z systemem zajmowała większość dysku, druga ledwie
    40-50GB.
    Czy to znaczy, że to przywracanie systemu z partycji recovery ma jakieś
    ograniczenia i jeśli zmniejszy się ten (zbyt duży jak dla mnie) dysk "C" to nie
    będzie można później wrzucić na niego systemu z tej partycji? Byłoby to co
    najmniej dziwne, ale wolę się zapytać z racji istnienia powiedzenia o filozofach
    :-)

  • 8. Data: 2010-06-23 11:32:56
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010 21:15:38 +0200, Czarek <c...@n...fm>
    wrote:

    >System nie jest już zainstalowany na dysku a jego kopia na partycji
    >recorvery? Jeśli tak to nie masz wielkiego wpływu na podział na
    >partycje

    A to zależy od producenta czy masz wybór czy nie. Np. nasz Adax w
    swoich nettopach z XP przy pierwszy starcie odpala skrypt który
    pozwala ustalić dowolnie wielkość partycji startowej a raeszt ajest
    formatowana jako kolejna.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2010-06-23 12:28:58
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-06-23 13:32, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > swoich nettopach z XP przy pierwszy starcie odpala skrypt który
    > pozwala ustalić dowolnie wielkość partycji startowej a raeszt ajest

    W Samsungach (a już na pewno w moim N150) jest tak samo. Jako że wątek
    tyczy się właśnie Samsunga to nie powinno być problemów.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 10. Data: 2010-06-24 19:32:15
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 22 Jun 2010 22:08:48 +0200, d...@o...pl wrote:

    > gwarancja obejmuje zmiane systemu na inny?
    > jesli tak to podaruj sobie 7 i wez cos z CF.

    CF ?

    > a jesli sie upierasz przy 7 to partycje zrobisz P.magic normalnie po

    To partycje zrobi w W7. Od Visty jest takie narzędzie wbudowane.

    --
    Mar.