  • Data: 2014-08-25 13:08:07
    Temat: Re: Nowy gracz na rynku smartfonów... SHARP
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To sobie napisz program sam -> open source

    I co - mam analizowac kazdy program linia po linii ?
    Od tego sa uprawnienia w systemie.
    Tylko trzeba pozwolic je zmienic.

    >Ale nie chodzi o wysyłanie 10 razy na sekundę tylko jednorazowo dla
    >identyfikacji użytkownika. Nie wyśle kończy pracę. Ty oczywiście
    >możesz

    Oczywiscie moze sie tak skonczyc. Ale to ja zdecyduje czy nie uzywam,
    czy wlacze.

    >sobie nie życzyć identyfikacji, ale jeśli taki jest zamysł twórcy
    >usługi sieciowej (np nawigacji wysyłającej pozycje do znajomych) to
    >może Ty też tego chcesz i tylko zostaje ryzyko, że on nie tylko do
    >identyfikacji wyśle ale np wysokopłatne.

    Jesli jednak w programie jest opcja "wylacz identyfikacje", to ja nie
    tylko wylaczam, ale jeszcze blokuje. Bo ja jestem niedowiarek i mu nie
    wierze.

    Zreszta w porzadnym systemie byloby mozliwe do ustawienia: zezwol,
    zablokuj oraz spytaj.

    > A czemu dalszy ? Nie ma pozycji, to lecimy dalej z pusta pozycja ...
    >Bo taki przykład wymyśliłem :-) Niekiedy poleci dalej, niekiedy nie.

    No i ja sie z tym godze ze niekiedy nie poleci dalej, a nie godze sie
    ze moze program buszowac po moim telefonie bez ograniczen.

    >Ale że napisany przeze mnie program żyje własnym życiem ? Chyba wiem
    >co mój program robi :-) Nie ma i już.

    No i tu wracamy do pierwszego zalozenia - programowi powinno byc
    wszystko jedno czy pozycji nie ustalil dlatego ze uprawnienia nie ma,
    czy ze pod dachem jestem i gps nie odbiera, czy dlatego gps jest
    wylaczony, albo ze w danym urzadzeniu wcale go nie ma.
    Pozycji nie udalo sie ustalic i program musi z tym zyc.

    >Będzie open source, Ty sobie poprawisz,

    Wkraczamy w niepewna strefe praw autorskich. Autor ma prawa nadzoru
    nad dzielem i prawo do akceptacji zmian.
    Byc moze programow komputerowych to nie dotyczy :-)

    >udostępnisz to przygarnę a tak to nie bo mnie takie ograniczenie
    >funkcjonalności nie jest potrzebne. Za twoje 5zł na aplikację nie
    >będę orał.

    A ja ci za taki program, ktory szpieguje, nawe 5 zl nie zaplace, wiec
    mamy plaszczyzne porozumienia :-)

    >No tak, ale Ty chcesz mieć te lokalizacje, nie chcesz tylko by
    >opuściły twój telefon, ale reszta już może.

    No to daje prawo do lokalizowania, ale odbieram prawo do lacznosci i
    jestem zadowolony :-)

    >Czemu na niektóre ? Raczej na wszystkie.

    Na niektorych bedzie mi/innym na tyle zalezalo, ze sprawdze lub ktos
    sprawdzi.
    A reszta ... pozostanie niesprawdzona.

    >Uprawnieniami nie rozwiążesz problemu mnogości kontekstów użycia.
    >Wszystkiego czego można się obawiać to tego, że ludzie robiący code
    >review też są głupi.

    I co - myslisz ze jak zarabiasz 5 zl na aplikacji, to ktos to bedzie
    starannie sprawdzal ?
    Zreszta obfuscation jest, powiesz ze sobie taki ambitny projekt
    wymysliles i dlatego tak dziwnie napisane, a jak ktos sie nie zna, to
    niech sie do kopania rowow bierze, a nie sprawdzania programow.

    J.