  • Data: 2010-12-29 17:29:43
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Dec 2010 14:15:55 +0100, niusy.pl wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >Czego ? To piątkowy korek wyjazdowy w Wawy na południe ! Jest po prostu tylu
    >chętnych. Korek bo trzy pasy zajęte, samochód za samochodem. Więcej nie da
    >się już przepchnąć.

    No i dokad ten korek siega ?

    >No ale według tych teorii wychodzi, że jechałby szybciej niż jadąc 100km/h
    >tym piątkowym korkiem.

    Nie - nie szybciej - przepustowosc wieksza !
    Czyli ile pojazdow przejedzie przez punkt/przekroj jezdni w czasie
    godziny czy minuty.

    Zobacz kiedys w korku jadacym 30 czy 50 km/h jaki trzymasz odstep od
    poprzedzajacego pojazdu, albo zmierz stoperem ile czasu mija miedzy
    minieciem przez dwa pojazdy jakiejs linii na jezdni.
    A potem to samo w szybszym korku.

    Proste porownanie jest utrudnione, bo to trzeba pelnego obciazenia
    drogi (korek wyjazdowy moze byc), bez swiatel, bez skrecajacych w lewo
    i blokujacych pas, bez skrecajacych w prawo i zmniejszajacych ruch na
    dalszym odcinku .. raczej bym sie przyjrzal przy niedzielnych
    powrotach w jakiejs wiosce na trasie rosnie przed ta "50" korek czy
    nie ..

    >To ja nie wiem czy ktoś takie teorie pociskający jest normalny...

    Alez to czysta matematyka. Za to potem - rozejrzec sie na drodze,
    wlaczyc myslenie, zauwazyc ze cos tu nie tak .. no tak - jedziemy po
    miescie 70, w odstepie 5-10m. Zdecydowanie nie jest to bezpieczny
    odstep :-)

    J.