    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Date: Mon, 27 Dec 2010 20:42:13 -0600

    "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote in message
    news:ifauqp$bti$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Przecież jest dokładnie odwrotnie, skuteczność powoduje, że opłaca się
    > zakładać kolejne ograniczenia, system musi się przecież opłacać.

    Nie rozumiesz - limity ustalają ludzie...
    W Chicago, na Lake Shore Drive masz 3-4 pasy do ruchu w każdą
    stronę, ograniczenie prędkości 40mph. Nie ma żadnych skrzyżowań
    (same bezkolizyjne ślimaki!) nie ma przejść dla pieszych (pobocza
    odgraniczone od alejek przy jeziorze murkiem na 1.5 metra wysokości)
    i naprawdę nie rozumiem dlaczego tam ma się jeździć 64km/h.
    Dopiero mi wytłumaczono, że mieszkańcom tamtejszych drapaczy
    chmur przeszkadzał hałas od ruchu ulicznego i wprowadzono te
    durne ograniczenia. Ludzie się na to godzą tylko dlatego, że wszyscy
    tam jeżdzą 50-55 i sporadycznie ktoś dostaje mandat (np. ja...).
    Gdyby wszyscy dostawali mandaty to zniesionoby ograniczenie do 40mph.

    > Nie będą bo będą dobrze wiedzieli gdzie stoją a gdzie nie stoją.
    > A przede wszystkim nie będą mieli nic do gadania.

    Zdaje Ci się. Mają dużo do gadania.

    > No i skąd ta pewność ? To MZ jest tylko takie niusowe pisanie. Naprawdę
    > ani Ty ani reszta nie ma nic do gadania i będzie jak dotąd. Albo nie
    > będzie, ale to ciągle będzie służyło tylko narzucaniu społeczeństwu
    > ograniczeń. Przecież to nie przez wolę ogółu kierowców te ograniczenia są
    > tylko po to by ktoś miał czym się wykazać. No i armię buduje się.

    Nie chodzi o ogół kierowców tylko o ogół lokalnych mieszkańców
    głosujących w lokalnych samorządach.

    > Te systemy w ogóle nie są po to by coś poprawiać w temacie bezpieczeństwa
    > na drogach tylko by władzę sprawować a głupi ludzie racjonalne
    > uzasadnienia produkują do tego.

    Skąd ten pesymizm u Ciebie i brak wiary w swoją siłę? :-)