  • 41. Data: 2017-02-17 16:58:47
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Feb 2017 16:02:21 +0100, J.F.

    > Do jakich oni tam wnioskow doszli i czy prawdziwych to ja nie wiem.

    Dlatego śmignij na sympozja. :P Jak nie, to poczukaj opracowań w necie. No
    ja wiem, trzeba klikać. Nic na to nie poradzę.

    > Wiem za to ze u nas "smog, smog, smog", a przeciez powietrze powinno
    > byc czystsze niz dawniej.

    I jest lepsze. Co nie znaczy, że nie może i nie powinno być czystsze. Bo
    może i powinno, w końcu aspirujemy do kraju rozwiniętego. Tymczasem nawet w
    Afryce od wielu lat wiedza jak palić węgiel by się nie truć, a u nas
    ciemnogród. :P

    > Za to wiem, ze mu moga powiedziec "wprowadzimy oplaty, bedzie na 500+
    > i powiemy, ze dbamy o srodowisko".
    > A placil bede ja :-(

    I tak płacisz i tak. Przy czym w tym drugim wypadku być możę
    zaoszczędziłbyś strat na swoim zdrowiu.

    > Z pompa czy grzalkami ?

    Ja akurat z PC -- bo grzać tym basen będę i klimatyzować dom jednocześnie.
    Z czystego prądu (podobnie jak z gazu) się tak nie bardzo da a i nie bardzo
    się opłaca (szczególnie ten basen).

    > Badania sponsorowaly elektrownie i Kompania Weglowa :-)

    Akurat KW to w nosie ma elektrownie, im najbardziej zależy na głupim
    kowalskim co kupi i spali sobie nad głową najgorszy syf... Natomiast

    > No nie wiem co za OZE. Geotermia czy slonce ?

    Słońce, ogólnie pompowanie ciepła z dworu do domu.

    > Dopoki nam Ruscy kurka nie zakreca, a Niemcy ceny nie podniosa :-)

    Ja o tym zakręcaniu i podnoszeniu cen od dawna słyszę. I nic.

    OK, tymczasem zrywam się powoli pakować w góry (też zasmrodzone, ale mniej
    niż w PL) ;P Pomacham Ci we WRO kiele północy. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2017-02-17 17:10:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wegiel daje sie zgazowac jak by kto pytal. Dostaje sie palny gaz i koks, znaczy sie
    czyste paliwa. Daje sie zrobic z wegla benzyne. Marna ale jakos w RPA byla a moze i
    jest instalacja robiaca 3,5 miliona litrow takiej benzyny na dobe. Poza tym smiesza
    mnie ludzie poprawni ekologiczno politycznje. Zwlaszcza jak sie udzielaja tam gdzie
    przychodzi ciagle kilka tych samych osob. Sposobem na zmniejszenie zanieczyszczenia
    powietrza jest kupienie przez bogatych biednym nie zanieczyszczajacych srodowiska
    urzadzen do ogrzewania i zaplacenie roznicy za nosnik. Tak przy okazji. Na jakims
    onanecie byl artykul o ubostwie energetyczym. Dotyka ono ponad 60% tych co maja
    wlasne domy ale nie sa rolnikami. Wychodzi ze nie zule w miastach pala syfem a niby
    ci bogatsi z wlasnymi zaduzonymia na dwa pokolenia domami.

  • 43. Data: 2017-02-17 19:53:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Maciek"

    > 20 stanowiskowe Superchargery Tesli na to, niemożliwe!

    Tak, to wymagało przebudowy infrastruktury, bo 20 samochodów ciągnie
    równocześnie ok. 5 MW. Poza tym szybkie ładowanie Tesli to obecnie chyba 30
    minut. Nikt nie ma czasu tyle sterczeć na stacji, więc pracuje się nad
    szybszymi rozwiązaniami i moce bedą większe.

    Hybryda ma o wiele więcej sensu.
    ---
    Jakiego ? Jest bardziej uniwersalna od samochodu elektrycznego, ale czy ma
    sens ekonomiczny i/lub ekologiczny nie jest oczywiste.

  • 44. Data: 2017-02-17 21:06:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-02-17 o 15:00, Myjk pisze:

    > 1800zł/rok za 180m2 domu (z CWU), bez trucia z niskiej emisji, to dużo?
    > Polemizowałbym. :P

    Tyle faktycznie zapłaciłeś za 12 kolejnych miesięcy?

  • 45. Data: 2017-02-17 21:43:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2017 o 21:06, nadir pisze:

    > Tyle faktycznie zapłaciłeś za 12 kolejnych miesięcy?

    Obawiam się, że tyle planuje wydać. I chce po prostu wierzyć w to co mu
    obiecują.

    Shrek

  • 46. Data: 2017-02-18 11:30:54
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 17.02.2017 o 16:58, Myjk pisze:
    > Fri, 17 Feb 2017 16:02:21 +0100, J.F.

    > Ja akurat z PC

    No dobra, ale to nie jest grzanie prądem dostarczonym z zewnątrz, tylko
    ten prąd sobie sam wytwarzasz z własnego źródła.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 47. Data: 2017-02-18 14:36:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 17 lutego 2017 21:43:36 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
    > Obawiam się, że tyle planuje wydać. I chce po prostu wierzyć w to co mu
    > obiecują.

    Od końca listopada do teraz wyszło nam jakieś 1200zł, za grzanie
    chaty (240 m2 użytkowej + 60 m2 nieogrzewanej w bryle budynku),
    wraz z "rozruchem" zimnego nowego domu w listopadzie.
    A jeszcze muszę toto docieplić i mostki polikwidować :>
    W 2 tysiącach na sezon grzewczy spokojnie
    się człowiek zmieści. A grzanie wody da rodziny 2+3 wychodzi póki co
    na poziomie 40-50 zeta miesięcznie.

    L.

  • 48. Data: 2017-02-18 16:58:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.02.2017 o 14:36, Lisciasty pisze:

> [...]
    > wraz z "rozruchem" zimnego nowego domu w listopadzie.
    > A jeszcze muszę toto docieplić i mostki polikwidować :>

    Prądem? 2400 kwh. na trzy miesiące - 24*90=2160godziny.

    średnio 1,1Wh. Podzielić przez 240 wychodzi 4,6W/m2. Nawet jak to pompa
    ciepła i pomnożysz razy 3 (taką mają sprawność, wtedy jak są
    niepotrzebne, to znaczy na zewnątrz jest tak samo ciepło jak wewnątrz;),
    to masz chyba jakiś niesamowity budynek.

    > W 2 tysiącach na sezon grzewczy spokojnie
    > się człowiek zmieści. A grzanie wody da rodziny 2+3 wychodzi póki co
    > na poziomie 40-50 zeta miesięcznie.

    Dwa metry ciepłej wody na miesiąc dla 5 osób? 10000/30/5 - 66 litów na
    łba - no jak nie ma wanny, to może się udać;)

    Ale ogólnie to mi się wydaje, że to tak jak z dizlami, co rzeczywiście
    palą 5l w długich trasach, ale niektórym i w mieście jak jadą do pracy
    po 5 km to palą po 4, bo oni oszczędnie;)

    Shrek

  • 49. Data: 2017-02-18 18:47:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > W 2 tysiącach na sezon grzewczy spokojnie
    > się człowiek zmieści. A grzanie wody da rodziny 2+3 wychodzi póki co

    Zakładam że ogrzewanie jest mało tradycyjne.
    Doliczyłeś do tego odsetki + ratę kapitału od różnicy między takim
    normalnym, tradycyjnym ogrzewaniem, a Twoim?

  • 50. Data: 2017-02-18 23:30:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 18 lutego 2017 16:58:26 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    > niepotrzebne, to znaczy na zewnątrz jest tak samo ciepło jak wewnątrz;),
    > to masz chyba jakiś niesamowity budynek.

    Nie bardzo kumam co tam liczysz. Ale każdy może liczyć po swojemu,
    to wolny kraj :]

    > Dwa metry ciepłej wody na miesiąc dla 5 osób? 10000/30/5 - 66 litów na
    > łba - no jak nie ma wanny, to może się udać;)

    Nie wiem ile ciepłej wody idzie, patrzę na zużycie pompy.
    Wanny nie mamy, jest miejsce pod nią :>

    > Ale ogólnie to mi się wydaje, że to tak jak z dizlami, co rzeczywiście
    > palą 5l w długich trasach, ale niektórym i w mieście jak jadą do pracy
    > po 5 km to palą po 4, bo oni oszczędnie;)

    Mój dizel pali 9,5 na 100 i bardzo nad tym ubolewam.
    Aczkolwiek nie wiem, co to ma do mojej chałupy? :>

    L.