    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowości z autostrad
    Date: Mon, 29 Jul 2019 11:40:02 +0200

    dyskusyjnych:5d3e7c90$0$540$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 28.07.2019 o 22:00, 'TomN' pisze:
> [...]
    5,Kierowcy-blokowali-przejazd-karetce-na-sygnale-Wio
    zla-organy-do-przeszczepu>

    >Akurat jeśli chodzi o przepuszczanie karetek to jesteśmy chyba raczej
    >elitą w Europie. To nie była karetka do jakiej jesteś przyzwyczajony,
    >tylko osobówka z dołożonymi kogutami. Ponieważ spotykam takie w

    Mam wrazenie, ze obiektyw jest na wysokosci dachow innych osobowek.
    A to chyba telefonem nagrywane... wiec nieco wyzsza niz inne, ale
    tylko nieco.
    W 0:55 sie odbija w karoserii mijanego samochodu, ale widac jakby
    tylko dolna polowe...

    >warszawie, to zaryzykuję twierdzenie, że mają one słabe sygnały. W
    >korkach słuchać je w ostatniej chwili, na autostradzie jest głośniej,

    Na dobra sprawe to nawet slychac na tym filmie - klakson glosny,
    syrena znacznie cichsza.

    >więc domyślam się, że oni po prostu jej nie usłyszeli/zobaczyli.

    Przez dluzszy czas ?
    I tych kogutow na dachu tez nie widzieli ?

    >Nie chce mi się wierzyć w takie zachowanie kierowców bez powodu, bo
    >przeczy to moim codziennym doświadczeniom.

    Jedzie jakis minister, albo p.o.rezydenta, i po co tu zjezdzac :-)

    >BTW - między dwa tiry z pierwszego ujęcia też bym nie wjechał, miedzy
    >drugie już tak.

    Dosc sprawnie szlo karetce wyprzedzanie - widac mocy troche ma, choc
    nie jakos imponujaco.

    ale z policzenia wychodzi, ze musialbys zwolnic, bo tak na styk
    wyprzedzila miedzy drugim a trzecim tirem.
    No coz - czasem trzeba, organ wazniejszy.

    Za to zjezdzanie miedzy pierwsze dwa ... chyba trzeba by przyhamowac
    jeszcze na lewym pasie, a wiec spowolnic karetke.
    Trudno powiedziec co bylo wczesniej - moze faktycznie kogut za cichy.

    Ale tak troche glupio - ustepowac karetce i spowalniac ja
    jednoczesnie.

    Kiedys opisywalem sytuacje - zwykla droga, ruch z przeciwka spory,
    pobocza nie ma ... i zeby przepuscic karetke, to trzeba by zwolnic
    niemal do zatrzymania, zjechac na trawe, przepuscic ... i po co -
    przed nami kolejny samochod, i kolejny - jak kazdy spowolni, to dlugo
    bedzie jechac, - czy nie lepiej jechac te 90, jak wszyscy ?
    Szczegolnie, ze ona wcale duzo szybciej nie jechala ...

    Tak po prawdzie - trzeba bylo zwolnic i zjechac jak karetka byla
    jeszcze daleko, lub samochod za nami zwolni i zjedzie...

    >To tak obok naszej dyskusji - bo oczywiście porównanie karetki do
    >łonabi zapierdalacza, gdzie mam wjeżdzać w lukę między tirami i
    >zwalniać, bo goś chciałby zapierdalać ale nie ma mocy jest tanim
    >chwytem.

    A moze to chirurg do transplantacji jedzie ? :-)

    J.