  • 11. Data: 2009-06-01 11:40:33
    Temat: Re: "Nowoczesne" liczniki energii el.
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Pa_blo pisze:
    > Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    > wiadomości news:gophi.pme.1243839894@news.chmurka.net...

    > Plaski z szybka i guziczkami :) chyba byl bialy i montowany zamiast zwyklej
    > stalowej puszki. Dwutaryfowy, ma nawet zlicznie czasu oddzialywania
    > zewnetrznego pola magnetycznego.

    Czyli taniocha z przekładnikiem magnetycznym. Takie w pełni
    elektroniczne liczniki są niewrażliwe na pole magnetyczne i raczej są
    bezbłędne.

  • 12. Data: 2009-06-01 13:59:20
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@t...much.spam> napisał w wiadomości

    > Czyli taniocha z przekładnikiem magnetycznym. Takie w pełni elektroniczne
    > liczniki są niewrażliwe na pole magnetyczne i raczej są bezbłędne.

    Dobra to z innej beczki z tym licznikiem elektronicznym
    u mnie po podłączeniu dużej spawary na biegu jałowym miga awaria
    po rozpoczęciu spawania gaśnie
    czym to może byc spoawodowane?

  • 13. Data: 2009-06-01 14:24:58
    Od: "Ryjek" <p...@c...pl>

    Pytanie co to znaczy nowoczesny.
    Generalnie trzeba zacząc od podstaw elektrotechniki.
    Energia elektryczna czynna jest iloczynem wartości skutecznych napięcia i
    prądu oraz cosinusa fi.
    Przetworniki analogowo cyfrowe opierają sie na algorytmach i z zasady mierzą
    poprawnie wielkości napiecia i prądu ale sinusoidalne. Wyznaczenie wartości
    skutecznej przy prądzie odkształconym nie jest już takie proste.
    Przy badaniu układu pomiarowego mierzy sie uchyby pomiarowe ale przy prądzie
    sinusoidalnym lub stałym.
    w rzeczywistości mamy do czynienia z przebiegami odkształconymi i dlatego
    pomiary elektroniczne często różnią się w praktyce od pomiarów analogowych
    (indukcyjnych).

  • 14. Data: 2009-06-01 14:30:31
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@t...much.spam>

    Szumek pisze:

    > Dobra to z innej beczki z tym licznikiem elektronicznym
    > u mnie po podłączeniu dużej spawary na biegu jałowym miga awaria
    > po rozpoczęciu spawania gaśnie
    > czym to może byc spoawodowane?

    Wg mnie dużym prądem biernym. Licznik go pewnie wykrywa, ale nie zlicza,
    bo nie ma liczydła prądu biernego, tylko sygnalizuje, że jest.

  • 15. Data: 2009-06-01 17:10:54
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Jarek P. pisze:
    > Po raz kolejny spotykam się z opinią, że elektroniczne liczniki energii
    > (..)
    > ktokolwiek wie... (ale _wie_!!!, a nie
    > "słyszał, jak kolega opowiadał, że jego sąsiadowi inkasent mówił")

    Stary licznik mi "stanął" (ale tak naprawde stanął, od starości zębatki
    straciły łączność, tarcza sie obracała) i mam od roku:
    PAFAL 12AE5gw
    BEznadziejny jest.... :) atakuje mnie w nocy, ( jak wychodze
    półprzytomny za potrzebą) tą swoją czerwoną diodą. Tak znienacka! :)
    Rachunki za prąd płace takie same jak dotychczas. Innych problemów nie
    zaobserwowałem.

    Jednak jak sie zastanowić to jeśli mechaniczny sie zepsuje to
    najczęsiciej "stoi" jak ten elektroniczny sie zepsuje to zgaśnie, i
    dupa. brak odczytu, brak zużycia, a zgłosze po 5 latach. Nikt w ZE na to
    nie wpadł?

    ToMasz

  • 16. Data: 2009-06-01 17:26:07
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jednak jak sie zastanowić to jeśli mechaniczny sie zepsuje to
    > najczęsiciej "stoi" jak ten elektroniczny sie zepsuje to zgaśnie, i
    > dupa. brak odczytu, brak zużycia, a zgłosze po 5 latach.

    Bardzo się zdziwisz jak się okaże, że wg ZE brak odczytu nie oznacza braku
    zużycia albo, że w pamięci nieulotnej licznika zapisuje się coś więcej niż
    tylko skumulowane zużycie :)

    e.

  • 17. Data: 2009-06-01 17:31:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 01 June 2009 19:10, ToMasz wrote:
> [...]
    > najczęsiciej "stoi" jak ten elektroniczny sie zepsuje to zgaśnie, i
    > dupa. brak odczytu, brak zużycia, a zgłosze po 5 latach. Nikt w ZE na to

    Nie wiem jak w Polsce, ale w tutejszych stronach jest wymóg, by conajmniej
    raz na pół roku to pracownik ZE sprawdził własnymi oczyma stan licznika.

    Zdarzyła już mi się kiedyś usterka licznika (oczywiście elektroniczny, bo o
    mechanicznych to już najstarsi górale nie pamiętają), i ZE podarował mi
    kilka miesięcy energii :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 18. Data: 2009-06-01 17:44:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    >
    > Zdarzyła już mi się kiedyś usterka licznika (oczywiście elektroniczny,
    > bo o mechanicznych to już najstarsi górale nie pamiętają), i ZE podarował

    Mnie się kiedyś zdarzyła usterka gazomierza. Stanął. Zakład gazowniczy
    podarował mi wtedy fakturę, którą sobie ekstrapolował na podstawie
    zużycia gazu w analogicznych miesiącach roku poprzedniego. Poprzedniej
    zimy temperatury bywały gdzieś tak koło minus 20, a gdy gazomierz raczył
    się zaciąć, było koło zera. Co kraj to obyczaj.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2009-06-01 18:38:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Jun 2009 16:24:58 +0200, Ryjek wrote:
> [...]
    >poprawnie wielkości napiecia i prądu ale sinusoidalne. Wyznaczenie wartości
    >skutecznej przy prądzie odkształconym nie jest już takie proste.

    Jest bardzo proste. Szczegolnie gdy wcale nie trzeba jej wyznaczac.

    Klopoty sprawiac moze jedynie PFC.

    J.

  • 20. Data: 2009-06-01 18:40:25
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > zimy temperatury bywały gdzieś tak koło minus 20, a gdy gazomierz raczył
    > się zaciąć, było koło zera. Co kraj to obyczaj.

    I co zapłaciłeś czy walczyłeś o swoje?

    Jeżeli nie było nielegalnego poboru czyli jeśli czymś go nie przyblokowałeś to
    raczej nie mieli prawa czegoś takiego zrobić,