-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.
com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-m
edia.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
xc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
!not-for-mail
From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
Date: Wed, 3 Sep 2014 12:58:58 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 140903-0, 03.09.2014), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 50
Message-ID: <5406f402$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1409741826 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2356 89.72.242.154:4130
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2953
X-Received-Body-CRC: 790752891
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2543312
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl...
> Witam!
>
> Pacjent to opel Astra Kombi jeżdżony głównie po mieście (choć akurat u nas
> na śląsku oznacza to tez autostrady :-)).
> W kwietniu wymienione tarcze i klocki (wszystkie). W czerwcu zauważyłem że
> przy prędkościach powyżej 100 i delikatnym naciśnięciu hamulca autko
> zaczyna szarpać kierownicą i wpada w drgania.
>
> Diagnoza mechanik - skrzywione tarcze trzeba przetoczyć.
>
> Tarcze zostały przetoczone i pomogło to o tyle że drgania przy delikatnym
> hamowaniu pojawiały się dopiero przy 140. Minęły dwa miesiące i znowu
> zauważyłem że pojawiają się już nawet poniżej 100 km/h
>
> Mechanik tym razem mówi aby tarcze lepiej wymienić.
>
> Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
> starczyły na prawie 100 kkm. Autko jeździ na krótkich trasach więc hamulce
> nawet nie mają gdzie się porządnie zagrzać. Autkiem jeździ w prawdzie
> kobieta ale jeździ nim od początku i z poprzednimi tarczami nic się nie
> działo.
>
> Ps. A jeśli trzeba wymienić to jakie warto kupić by nie mieć takich
> niespodzianek. Nie musza być najtańsze, ale też nie potrzeba rajdowych -
> ot po prostu solidne by mieć kłopot z głowy na następnych 10 lat.
>
Przyczyną bicia przy hamowaniu może być:
- słaby materiał tarcz
- wjeżdżanie na rozgrzanych tarczach w kałuże
- niewyważone koło
- uszkodzona felga lub opona
- usterki w zawieszeniu - luzy, słabe amortyzatory
- skrzywiona piasta
- niedokładny montaż tarcz bez usunięcia nierówności i zabrudzeń na piaście
- skrzywiony zacisk.
Miałem przypadek w swoim samochodzie, że tarcze markowe biły po przejechaniu
2000 km. Po dwóch wymianach tarczy mechanik zmierzył bicie piasty i zalecił
jej wymianę. Problem bicia przy hamowaniu ustąpił.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 03.09.14 13:01 Tomasz Wójtowicz
- 03.09.14 13:09 RoMan Mandziejewicz
- 03.09.14 13:13 Chris
- 03.09.14 17:57 Tomasz Gorbaczuk
- 03.09.14 20:40 ToMasz
- 03.09.14 23:31 Tomasz Pyra
- 03.09.14 23:52 Tomasz Pyra
- 04.09.14 00:57 k...@g...com
- 04.09.14 01:22 Tomasz Pyra
- 04.09.14 01:26 Tomasz Pyra
- 04.09.14 01:31 John Kołalsky
- 04.09.14 01:43 Tomasz Pyra
- 04.09.14 07:31 Marek
- 04.09.14 07:47 dddddddd
- 04.09.14 10:44 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo