  • 61. Data: 2013-08-16 11:25:13
    Temat: Re: Nowe samochody a stare.
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 16 Aug 2013 11:00:19 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Kup sobie nowy to się przekonasz.

    Mam taki - skończył 4 lata w czerwcu. I to o zgrozo auto na "F" (Citroen
    C4).

    Z kosztów to:
    - ubezpieczenie OC + AC - to norma. Jak kupisz 3. letnie auto to też kupisz
    oba.
    - przeglądy serwisowe - to extra koszt, którego nie masz w takim samym
    wymierze w aucie używanym, ale nie musisz tego robić w ASO żeby nie stracić
    gwarancji.
    - klocki + tarcze + olej itp. - typowe koszty związane z użytkowaniem
    samochodu. Nowy czy stary - to też się wymienia.

    Innych extra kosztów nie notuję.

    Chyba że chcesz doliczy do moich "utracone korzyści" z powodu spadku
    wartości samochodu. Auto to nie antyk, że ma trzymać wartość.

    --
    Franc

  • 62. Data: 2013-08-16 11:26:29
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-08-16 11:00, RadoslawF pisze:

    > Kup sobie nowy to się przekonasz.

    Kwestia szczęścia.

    > Nie, ale ma generować jak najniższe koszty.

    > Ale chyba nie chcesz nas przekonać że ktoś kupił pojazd w którym
    > wszystkie części były do wymiany ? i dodatkowo uparł się aby te
    > części kupić z marżą narzucaną przez oficjalnego przedstawiciela
    > danej marki ?

    Widziałem ostatnio podliczenie Renault Scenic po dzwonie. Wartość
    rynkowa pojazdu 20 000 zł wartość napraw z częściami z wyliczeń ASO 80
    000 zł. Co mnie przedstawiciel? Ja jadę do ASO i oni mi liczą ile mnie
    będzie kosztować. Czy kupując majtki zastanawiasz ile kosztuje u
    producenta zakup 500 000 sztuk?

  • 63. Data: 2013-08-16 12:25:59
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "ZIWK" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe, że inni producenci silników potrafią wykonać łańcuchowy napęd
    > pompy oleju jako bezobsługowy - przez pierwszy milion kilometrów...
    > I jeszcze dostarczać koło napędzające jako oddzielny element zamienny za
    > całkiem "ludzką" cenę...
    A czy mi się wydaje, że w F125 i polonezie pompa była napędzana wałkiem rozrządu?

    J.

  • 64. Data: 2013-08-16 12:34:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-08-15 15:19, *nom* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Wtedy instaluje LPG, w moim przypadku po 10 latach jeżdżąc na LPG
    > zaoszczędziłem (15zł/100km) łącznie jakieś 22 tys. zł

    Ile z tego trafiło na konto? ;)
    BPNMSP :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 65. Data: 2013-08-16 12:45:38
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 17:15:16 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > To były inne czasy. Spróbuj to teraz powtórzyć :-)

    No to jestem drugi czy trzeci taki ufok jak RoMan.
    Jedno auto od nowosci jezdzi juz 90-ty tysiąc i tylko łozysko oporowe po prawej z
    przodu bylo wymienione. reszta w normie. Auto na F.
    Drugie robi już 250-ty tysiąc. Ma 6 lat. Kupilem jak miało uczciwe 190kkm. Jezdze juz
    dwa lata. Wymianilem ostatnio tylko tarcze na wszystkich kołach. Reszta w normie.
    Dwumasa, turbo, sprzeglo w normie.
    Wymieniłem tez rure miedzy turbo i intercoolerem.
    Odpala bez problemu nawet w 25 stopniowe mrozy.
    Majątek straszny...

    Ide odpukać w mój spodek bo może zapeszyłem...
    A i to drugie auto to tez na F.

  • 66. Data: 2013-08-16 13:30:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-16 11:22, Użytkownik hisjusz napisał:

    > Proszę bardzo
    > http://allegro.pl/jedyne-audi-a1-s-line-5d-2012-salo
    n-pl-fv23-xenon-i3472845685.html
    > PL widzisz na tabliczce?
    > http://allegro.pl/nowa-avensis-2-0-152aut-top-wersja
    -salon-polskahit-i3476232043.html
    > widzisz na tabliczce?
    > http://allegro.pl/beetle-2-0-tsi-dsg-bogato-wyposazo
    ny-i3468621231.html
    > PL widzisz na tabliczce?
    > http://allegro.pl/bmw-320d-50-000-km-diesel-sliczna-
    czarna-i3454853228.html
    > http://allegro.pl/lamborghini-aventador-ceramika-kam
    era-od-reki-f-v-i3469602068.html

    > http://allegro.pl/bmw-530-d-komforty-went-fotele-hi-
    fi-kamera-s-pl-i3469603024.html
    > Widzisz w śroku Ferrari na Polskich Rejestracjach?

    I znowu od pośrednika a część wbrew temu co piszesz nie zarejestrowana.
    Ale podobno są i można je pomacać, to plus.
    Ten za 160 tysięcy jest trzy letni, a reszta poza lamborgini jest
    z całkiem innego przedziału cenowego niż te z poprzednich linków.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2013-08-16 13:34:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-16 11:18, Użytkownik John Kołalsky napisał:

    > Więc właśnie komfort jazdy nowym autem odbiega od jazdy starym, ale jak
    > widać nie każdy to zauważa.

    Nie koniecznie, żaden problem wymienić resory i sprężyny a wtedy
    zostaje ci tylko radość z jazdy nowym a nie trzyletnim.
    Różnica między klimatyzowanym autem gdzie jedziesz sam lub
    z rodziną czy przyjaciółmi a poceniem się w autobusie między
    obcymi ludźmi jest jednak sporo większa. Jak tego nie rozumiesz
    czy nie dostrzegasz tonie mamy o czym rozmawiać.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2013-08-16 13:43:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-16 11:25, Użytkownik Franc napisał:

> [...]
    >
    > Chyba że chcesz doliczy do moich "utracone korzyści" z powodu spadku
    > wartości samochodu. Auto to nie antyk, że ma trzymać wartość.

    Mam starego lanosa.
    Jego koszt to ubezpieczenia, olej klocki i okładziny bo tarcz i
    bębnów nie wymieniałem, przeglądy serwisowa w ASO nie obowiązują
    mnie od wielu lat. Ekstra koszt wymiana butli od LPG rok temu bo
    starej skończyła się ważność.
    W podsumowaniu: koszty miałem sporo niższe, spadek wartości
    też miałem sporo niższy ale oczywiście kreatywni księgowi
    zaraz wyliczą że nowy jest tańszy.

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2013-08-16 14:13:20
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 16 Aug 2013 13:43:19 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > W podsumowaniu: koszty miałem sporo niższe, spadek wartości
    > też miałem sporo niższy ale oczywiście kreatywni księgowi

    Kolego, czy Ty chcesz na silłe udowodnić, że coś nie zostało udowodnione.
    "Nowe" ma być tańsze względem czego?

    Usiłowałeś udowonići, że jak kupię nowy samochodu to nie będę miał spokoju
    przez 5-6 lat. No to masz pechunia - chociażby na moich przykładzie.

    Bardzo nie lubię, jak ktoś pisze "blablabla, ale oczywiście ...." -
    zawchowaj ten protekcyjny ton dla innych.

    --
    Franc

  • 70. Data: 2013-08-16 21:04:07
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > No nie wiem, trzebaby notować wydatki i potem to porównać. Kolega kupił
    > używany samochód za 15 tys. zł, a że jest skrupulatny to notował
    > wydatki, po roku na doprowadzenie tego samochodu do stanu używania wydał
    > 10 tys. zł. przez dwa lata.
    No to kupił "minę". W starej xsarze (7lat) kupionej za 13 tyś, za całe
    jej życie (właśnie rozbita) zmieniłem 2 razy kompletne hamulce, sprzęgło
    rozrząd z pompą pompę paliwa w baku opony gumy w zawieszeniu tłumik olej
    i filtry. razem.... max 5 tyś? NIe za doprowadzenie tylko użytkowanie.
    Na OC+AC wybuliłem więcej!
    Teraz kupiłem kolejną xsarę, już mnie straszą umierającą pompą CR, ale
    jeśli nawet to znowu AC+OC będzie droższe!
    ToMasz