  • 71. Data: 2015-01-31 21:01:48
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał:

    > Ja zazwyczaj z niższej półki ale zawsze-zawsze najwolniejszym elementem
    > spowalniającym maszynę (wąskim gardłem) okazywał się zawsze HDD.

    Jakich działań/operacji to dotyczy? Bo programy są wczytywane do pamięci
    operacyjnej z HDD, co trwa od ułamka s do kilku s i cała reszta odbywa się w
    pamięci. HDD jest angażowany jeśli brakuje RAMu.

    Pzdr

  • 72. Data: 2015-01-31 21:12:57
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "JoteR" napisał:

    > Dopóki twórcy stron nie ochłoną trochę - nie będzie przyjemnie.

    Nie ochłoną bo to celowe działanie całosci tzw. rynku. Producenci sprzętu
    sponsorują obszar software w celu produkcji coraz bardziej sprzętożernych
    programów. Aby się kręciło. ja ileś lat temu pracowałem na Intelu 200 MHz. 2 GB
    HDD i 32 MB RAM. I wszystko smigało. Nawet Autocad R14. Pewnym wyjątkiem w tej
    ocenie mogą być gry, które są nienasycone co do wydajności procesora, czy
    pamięci, ale do tego powinny słuzyć specjalizowane konsole, a nie PC.

    Pzdr

  • 73. Data: 2015-01-31 21:21:43
    Od: "Kamil" <k...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał:

    > Do tego dodam że dyskusję z tobą rozpocząłem kiedy wykazałeś się
    > propozycją sprawdzenia ilości wolnego miejsca.

    Tracisz czas na dyskusję z kimś, kto ma zielone pojęcie o tym, o czym pisze. A
    tego co Ty piszesz nie rozumie, bo nie wie jak działa komputer.

    Pzdr

  • 74. Data: 2015-01-31 23:18:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Taki jest model używania kompa domowego. Siadasz, włączasz, robisz
    > przelew. Za dwie godziny chcesz sprawdzić o której odchodzi autobus z
    > twojego przystanku. Siadasz, włączasz, sprawdzasz na stronie, wyłączasz
    > komp. Po południu przychodzi koleś, chcesz mu pokazać parę zdjęć.
    > Siadasz, uruchamiasz kompa, zapuszczasz pikasę, oglądasz i wyłączasz
    > kram. Wieczorem sprawdzasz pogodę na meteo.pl i wyłączasz... itd... A o
    > taki komp tu chodzi.
    A po co tak ciągle włączać/wyłączać? Nie prościej usypiać, ewentualnie
    hibernować? Start po uśpieniu to parę sekund przy moim wiekowym sprzęcie.

    Maciek

  • 75. Data: 2015-01-31 23:47:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 23:18:01 +0100, Maciek napisał(a):

    > A po co tak ciągle włączać/wyłączać? Nie prościej usypiać, ewentualnie
    > hibernować? Start po uśpieniu to parę sekund przy moim wiekowym sprzęcie.

    Jak ktoś lubi. Zauważ że te tryby zostały wynalezione i wprowadzone jako
    antidotum na wolne działanie dysków mechanicznych. Wraz z SSD ich racja
    bytu znacznie się zmniejszyła. I hibernacja i uśpienie niosą z sobą
    pewne wady. W przypadku niedoskonale działających aplikacji następuje
    kumulowanie się efektów błędów co w końcu cię zmusi do restartu.
    --
    Jacek

  • 76. Data: 2015-02-01 16:15:56
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 20:03:23 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Oprócz szybkiego startu OS-a są i inne bonusy. Właściwie to na wstępie
    > rozmowy powinienem delikwenta pytać czy ma/miał SSD w swoim kompie. I
    > takich co nie mieli a kwestionują korzyści - spuszczać do kanału. Zatem
    > pytam - masz/miałeś SSD?

    Mam. Twój punkt będący?

    [ Wątrobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło nerwowo ]
    [ przełykało ślinę. Żołądek coś gryzło na samą myśl. Nogi i język niedługo ]
    [ miały zacząć się plątać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się cieszył, ]
    [ że nadchodzi PIĄTEK! (JoeMonster.org) ]

  • 77. Data: 2015-02-01 18:26:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 16:15:56 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Mam. Twój punkt będący?

    Co prawda nie ciebie pytałem ale niech ci będzie. To teraz sokratejską
    metodą kolejne pytanie: Czy masz SSD bo komp pracuje z nim szybciej, czy
    masz SSD bo komp pracuje z nim wolniej?
    Jśli masz bo to modne, możesz nie odpowiadać :)
    --
    Jacek

  • 78. Data: 2015-02-01 19:02:43
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 16:15:56 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

    > Mam. Twój punkt będący?

    Czemu zawsze tak zaciekle (mimo ze sam juz posiadasz w koncu) przekonujesz ze SSD to
    zbytek?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 80. Data: 2015-02-01 19:15:56
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 18:26:25 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > masz SSD bo komp pracuje z nim wolniej?
    > Jśli masz bo to modne, możesz nie odpowiadać :)

    Pewne operacje są szybsze - uruchamianie programów, działanie przeglądarki.
    Natomiast czy sama moja praca dzięki SSD odbywa się szybciej? Różnice są
    pomijalne. Ja po prostu uruchamiam kompa, soft i pracuję. Dane i tak trzymam
    na RAID10 na klasycznych talerzowcach, gdyż SSD jest po prostu za mały na
    moje potrzeby magazynowania danych. Większy zysk wydajnościowy uzyskałem
    przesiadając się na szybszy procesor mający do dyspozycji znacznie więcej
    RAMu.

    [ It's not how many ideas you have. It's how many you make happen. ]
    [ (Juan C. Santiago) ]

  • 79. Data: 2015-02-01 19:15:56
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 1 Feb 2015 19:02:43 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

    > Czemu zawsze tak zaciekle (mimo ze sam juz posiadasz w koncu) przekonujesz ze SSD
    > zbytek?

    Nie. Nie zbytek. Ale wstawienie SSD nie jest magicznym patentem na
    wydajność.

    [ Małżeństwo jest jak wizyta w restauracji. Wydaje się, że się zamówiło ]
    [ najlepszą rzecz z karty, do momentu, kiedy się zobaczy, co dostał ]
    [ sąsiad. (Bernd Stelter) ]