  • 61. Data: 2015-01-30 23:57:31
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Czyli którego jedynie słusznego? :) No i nasuwa się też pytanie które to
    > tajemnicze czynności wykonywane przez niesłuszne systemy zapychaja im
    > pamięć?

    Np. buforowanie programów które może będziesz chciał uruchomić.

    > Sugerujesz że niesłuszne systemy podają błędnie ilość wolnego RAM-u?

    Tak. I nie sugeruje a twierdzę.
    Nie podają ilość wolnego a tylko ilość nie zajętą przez programy.
    A ta wolna nie jest wolna tylko zajęta przez system np. do
    buforowania dysku żeby szybciej wczytać program jeśli system
    zgadnie który będziesz chciał wczytać.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2015-01-31 10:31:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2015 23:57:31 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Np. buforowanie programów które może będziesz chciał uruchomić.
    Jakoś nie zauważyłem tego zjawiska na XP ani na Mincie, żeby OS
    przewidywał jakiego programu użyję podczas sesji i co więcej, uruchamiał
    go. Owszem, niektóre programy po pierwszym uruchomieniu i wyłączeniu
    zostawiają jakąś swoją część w pamięci tak że następne w sesji
    uruchomienie jest krótsze, ale to IMO cecha programu a nie OS-a.

> [...]
    > A ta wolna nie jest wolna tylko zajęta przez system np. do
    > buforowania dysku żeby szybciej wczytać program jeśli system
    Gdyby podawanie ilości wolnego RAM-u było takie jak powiadasz, niewielki
    byłby z tego pożytek. Dlatego odkładam tą rewelację ad acta do
    sprawdzenia. Także pomysł z buforowaniem :)

    No, ale nie zdradziłeś tajemnicy który to system nie buforuje i nie
    kłamie i na który należy przejść zamiast kupować sobie dysk SSD? :)

    --
    Jacek

  • 63. Data: 2015-01-31 11:18:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > zostawiają jakąś swoją część w pamięci tak że następne w sesji
    > uruchomienie jest krótsze, ale to IMO cecha programu a nie OS-a.

    Praktycznie nikt nie zauważył i dlatego nazywam tego typu
    ułatwienia przeszkadzajkami.

> [...]
    >
    > No, ale nie zdradziłeś tajemnicy który to system nie buforuje i nie
    > kłamie i na który należy przejść zamiast kupować sobie dysk SSD? :)

    Kiedy to nie tajemnica.
    Ale skoro udajesz fachowca to bądź konsekwentny i rozwiąż to sam
    zamiast pisać głupoty na grupie. Powodzenia życzę.

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2015-01-31 12:15:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 11:18:24 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Kiedy to nie tajemnica.
    > Ale skoro udajesz fachowca to bądź konsekwentny i rozwiąż to sam
    > zamiast pisać głupoty na grupie. Powodzenia życzę.

    Sądząc po tym co wypisuje twój czytnik, masz na myśli W7 (no bo chyba
    używasz właśnie tego jedynie słusznego). Fachowca ani udaję ani nim nie
    jestem ale ty za to jesteś tak tajemniczy i ogólnikowy że trudno cię
    posądzić o jakąś głębszą wiedzę. Typowy przedszkolak - wiem ale nie
    powiem :)
    Zatem, podsumowując: Nie wykazałeś aby używanie dysków SSD celem
    przyspieszenia pracy komputera (dodam że w typowych domowych
    zastosowaniach) było niewłaściwe ani że zamiast niego należy stosować
    jakiś jedynie słuszny system (tak jakby systemy istotnie się różniły pod
    względem operowania RAM-em).
    Pozostań w błogim przekonaniu posiadania jedynej racji :)
    --
    Jacek

  • 65. Data: 2015-01-31 16:20:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > jestem ale ty za to jesteś tak tajemniczy i ogólnikowy że trudno cię
    > posądzić o jakąś głębszą wiedzę. Typowy przedszkolak - wiem ale nie

    Typowy przedszkolak to ktoś kto wysuwa swoje wnioski
    zamiast czytać rozmówcę. A ja nie napisałem że chodzi o system
    który ja używam. Ale jak się przez dwa dni dyskutowało z nieznanym
    faktem to trzeba jakoś z tego wybrnąć co ci się niestety
    nie specjalnie udało.

> [...]
    > zastosowaniach) było niewłaściwe ani że zamiast niego należy stosować
    > jakiś jedynie słuszny system (tak jakby systemy istotnie się różniły pod

    Bo i nie to wykazywałem.

    > Pozostań w błogim przekonaniu posiadania jedynej racji :)

    A dzięki temu ty będziesz mógł pozostać w swoim błogim
    przekonaniu. Gratuluje naiwności :-)

    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2015-01-31 18:00:28
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    > Praktycznie nikt nie zauważył i dlatego nazywam tego typu
    > ułatwienia przeszkadzajkami.

    Ale jakie? Prefetch i SuperPrefetch?
    http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-vista/wha
    t-is-the-prefetch-folder
    http://www.centrumxp.pl/SkrzynkaPytan/1853,Czym-jest
    -folder-Prefetch.aspx

    Czy inne ,,przeszkadzajki" masz na myśli?

    > Kiedy to nie tajemnica.
    > Ale skoro udajesz fachowca to bądź konsekwentny i rozwiąż to sam
    > zamiast pisać głupoty na grupie. Powodzenia życzę.

    System jak ma miejsce i dostępny ram, to niech sobie buforuje. Po to mu ramu
    wstawiam, żeby z niego korzystał, a nie zasuwał po dysku. SSD jako panaceum
    dla wszystko polecają moim skromnym zdaniem osoby stosujące metodologię
    pracy: uruchom system, uruchom program, otwórz dokument, zamknij dokument,
    zamknij program, zrestartuj system, uruchom program, otwórz drugi dokument.
    I tak ad mortem defecatum.

    [ Humanity's overrated. (Gregory House "House M.D. 1x01 Pilot") ]

  • 67. Data: 2015-01-31 18:23:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 18:00:28 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    > zamknij program, zrestartuj system, uruchom program, otwórz drugi dokument.

    Taki jest model używania kompa domowego. Siadasz, włączasz, robisz
    przelew. Za dwie godziny chcesz sprawdzić o której odchodzi autobus z
    twojego przystanku. Siadasz, włączasz, sprawdzasz na stronie, wyłączasz
    komp. Po południu przychodzi koleś, chcesz mu pokazać parę zdjęć.
    Siadasz, uruchamiasz kompa, zapuszczasz pikasę, oglądasz i wyłączasz
    kram. Wieczorem sprawdzasz pogodę na meteo.pl i wyłączasz... itd... A o
    taki komp tu chodzi.
    --
    Jacek

  • 68. Data: 2015-01-31 18:54:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 18:23:04 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > Siadasz, uruchamiasz kompa, zapuszczasz pikasę, oglądasz i wyłączasz
    > kram. Wieczorem sprawdzasz pogodę na meteo.pl i wyłączasz... itd... A o

    A to ja przepraszam. Z Jedynym Słusznym Podejściem to ciężko dyskutować.

    [ Właśnie zakończyłem 14-dniową dietę, i jedyne co straciłem, ]
    [ to dwa tygodnie. (Garfield) ]

  • 69. Data: 2015-01-31 19:07:29
    Od: "ZZZ" <n...@n...spam.com>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Siadasz, uruchamiasz kompa, zapuszczasz pikasę, oglądasz i wyłączasz
    > kram. Wieczorem sprawdzasz pogodę na meteo.pl i wyłączasz... itd... A o

    I w takiej sytuacji (zastosowaniu) świetnie sprawdza się "zahibernuj".
    Przy pamięci 2-4GB trwa to kilkanaście sekund.
    A powrót do działania moooże z 5 sekund dłużej. Mało tego można nawet
    nie zamykać przecież programu (przeglądarki internetowej na swojej ulubionej
    witrynie).
    Nie ma potrzeby podpierania się tu dyskiem/systemem operacyjnym
    szybkostartującym

    ZZ

  • 70. Data: 2015-01-31 20:03:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2015 19:07:29 +0100, ZZZ napisał(a):

    > Nie ma potrzeby podpierania się tu dyskiem/systemem operacyjnym
    > szybkostartującym

    Oprócz szybkiego startu OS-a są i inne bonusy. Właściwie to na wstępie
    rozmowy powinienem delikwenta pytać czy ma/miał SSD w swoim kompie. I
    takich co nie mieli a kwestionują korzyści - spuszczać do kanału. Zatem
    pytam - masz/miałeś SSD?
    --
    Jacek