  • 31. Data: 2015-01-29 15:06:09
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 14:36, RadoslawF pisze:
    > Ja rozumiem że niektórzy wydali na SSD i teraz w ramach udowadniania
    > sobie że zrobili słusznie proponują to wszystkim i do każdego sprzętu.
    > Ale rozsądne to nie jest.

    Jeśli już cokolwiek wymieniać to właśnie dysk i może ram. Procesor to
    dopiero będą sekundy dla Kowalskiego :-)

  • 32. Data: 2015-01-29 15:43:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2015 14:53:09 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Ja mam C2D 2,4GHz, 4GB RAM i uważam że jest cokolwiek za wolno.

    A popatrzyłeś kiedyś jaką masz zajętość tego twojego RAM-u? W
    szczególności przy "domowym" trybie użytkowania?
    --
    Jacek

  • 33. Data: 2015-01-29 17:31:36
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 15:06, z pisze:

    > Jeśli już cokolwiek wymieniać to właśnie dysk i może ram. Procesor to
    > dopiero będą sekundy dla Kowalskiego :-)

    Bez sensu.
    W czym pomoże kilkukrotnie szybciej wczytany program jeśli
    procesor jest za stary i za wolny. W tej konfiguracji
    nie warto dopłacać za SSD.
    Używać dopóki wystarcza a potem wymienić na jakieś i3 lub
    podobne.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2015-01-29 17:35:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A popatrzyłeś kiedyś jaką masz zajętość tego twojego RAM-u? W
    > szczególności przy "domowym" trybie użytkowania?

    Tak, jestem starym Amigowcem który lubi wiedzieć ile ma pamięci
    zajętej i dlaczego. Inna sprawa że pamięć nie zajęta przez
    programy jest zajęta przez często niepotrzebne systemowe
    przeszkadzajki co skutkuje totalnym zwolnieniem kiedy
    uruchamiamy kolejny program. Ale jak widać do dzisiaj są
    ludzie nie mający o tym pojęcia.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2015-01-29 17:56:52
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <s...@g...mierzwiak.com>
    januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > marfi napisa?(a):

    > Chyba dawno nie sprawdzałeś ile adblock zasobów zjada :)

    http://www.extremetech.com/computing/182428-ironic-i
    frames-adblock-plus-is-probably-the-reason-firefox-a
    nd-chrome-are-such-memory-hogs

    --
    Jacek Politowski

  • 36. Data: 2015-01-29 18:19:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2015 17:35:19 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > jest zajęta przez często niepotrzebne systemowe
    > przeszkadzajki
    Ta moja rada dotyczy tylko takich którzy umieją utrzymać swój system w
    porządku :) Inni nie są warci uwagi.

    --
    Jacek

  • 37. Data: 2015-01-29 18:21:11
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w
    :W dniu 2015-01-29 o 15:43, Jacek Maciejewski pisze:
    :
    : >> (...)
    : >
    : >
    : >
[...]

    No ale jest jeszcze ten "plik wymiany" na dysku, i owe zbędne "przeszkadzajki"
    mogą się panoszyć nawet gdy na nie brakuje RAM-u. Swoją drogą tak się
    zastanawiam, jak bardzo swap przyczynić się może do skrócenia czasu życia SSD,
    jeśli maszyna nie ma "twardziela"? Wszak ów plik jest co i rusz modyfikowany,
    częściej niż suma wielu innych razem wziętych, czyż nie? No a żywotność SSD jest
    raptem rzędu tysiąca zapisów (w danym miejscu), dlatego chyba może być
    wyczerpana szybciej, niżby się człowiek spodziewał! A że "MałyMiękki" pozwala
    systemowi na zakładanie tego swap'a całkiem bez potrzeby, czyli nawet gdy
    pamięci fizycznej jest ogrrom -- to warto, mając sam tylko "solid state", ale za
    to 16GB RAMu -- swap'a ustawić na nul? Uprzedzając kontry -- tak tylko zgaduję,
    bo żaden ze mnie expert!

    I jeszcze głos w sprawie "czy warto ładować drogi wszak SSD -- to opisanego
    zabytku". A dlaczegóż by nie? Wszak kiedy przyjdzie się rozstać z archaicznymi
    częściami, to przecież takiego dysku nie wyśle się w ślad za nimi -- na śmietnik,
    prawda? Natomiast o ile procesor zapewne można będzie trafić za grosze, to już
    jeśli chodzi o pamięć -- to będzie wydatek spory, o ile nie trafi się okazja.
    Dlatego wątkotwórca musi sam zadecydować, czy w ten składnik opłaci mu się
    inwestować. Wszak wraz z czekającą go przesiadką na nowszą płytę G. -- owych
    kości tam nie użyje!

    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 38. Data: 2015-01-29 18:37:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 17:31, RadoslawF pisze:
> [...]
    > nie warto dopłacać za SSD.
    > Używać dopóki wystarcza a potem wymienić na jakieś i3 lub

    Napisz w czym ten procesor jest za wolny.
    Może się coś zmieniło ale podobną konfigurację reanimowałem kilka
    miesięcy temu i jak zwykle najwolniejszym ogniwem był dysk. Dało się
    normalnie korzystać z netu i oglądać filmy.

    Wiem że to nie przyszłościowa maszyna ale za 250 zł można odroczyć wyrok.
    A jak nie wystarczy to SSD do kosza nie pójdzie:-)

    PS. Rzuć przedziałem cenowym I3+MB+Ram=... 700zł?
    Dawno nie kupowałem a mam za 1200 zł coś kupić z jakimś nowym celeronem
    pewnie :-(

  • 39. Data: 2015-01-29 19:37:10
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " (c)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > dlatego chyba może być wyczerpana szybciej, niżby się człowiek spodziewał!

    przy intensywnym uzywaniu laptopa zastepujacego z pewnych wzgledow
    stacjonarny (8h dziennie, kilka programow na raz, monitor, klawiatura,
    mysz) z 8GB ramu i plikiem wymiany 400MB po roku mialem ponizej 1TB
    zapisu (samsung 840 evo 128GB), dysk na system i programy, dane leza na hdd

    u mnie nie jest to wogole warte brania pod uwage skoro przy obecnym
    wykorzystaniu ma jeszcze posluzyc ~100 lat

    --
    http://db.org.pl/

  • 40. Data: 2015-01-29 19:44:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 14:39, RadoslawF pisze:
    > Kiedyś przeglądarka śmigała na celeronie 900MHz.
    > Pytanie czy znajdzie ten soft co śmigał kiedyś a drugie pytanie
    > czy będzie on dzisiaj jeszcze użyteczny ?
    Moja konfiguracja:
    - CPU: AMD Athlon 64 3500+ (socket 939)
    - chipset: nForce4
    - RAM: 3GB
    - 3xHDD Caviar Black (2 w RAID 1)
    Windows 7. Otwarty Firefox z pierdyliardem kart (proces zajmuje ponad
    700MB pamięci). Do tego Thunderbird (133MB), Skype, trochę dupereli w
    tle itd itp. Nie widzę żadnego dramatu, nie wychodzę na herbatę
    odpalając nową kartę w przeglądarce, czy ściągając pocztę. OpenOffice
    Writer odpala się 12s (pierwsze uruchomienie, bo każde kolejne już
    3-4s). Owszem kodowanie filmów wychodzi słabo, przykładowo zrzut z
    kamery DV i kompresja Xvidem to kilkanaście godzin.

    Maciek