-
31. Data: 2011-11-23 08:41:05
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: RadoslawF <r...@o...pl>
Dnia 2011-11-23 09:34, Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
> Powtórzę swoje pytanie: jak chcesz sformułować przepis, który
> spowodowałby (upragnione przez Ciebie) ograniczenie jazd młodych
> kierowców o małym stażu? Konkretnie, poproszę.
> Jak już pisałem: nie neguję tego, że niedoświadczony kierowca gorzej
> prowadzi i że młody wiek sprzyja brawurze, ale jestem przekonany, że
> nie da się skutecznie ująć w przepis takiego ograniczenia.
Ja go nie chce sformułować na nowo, mi odpowiada w brzmieniu
w jakim go napisano.
A co do nabierania doświadczenia, w tym przepisie nie chodzi
o danie czasu na nabranie doświadczenia a o wyeliminowanie
z zawodowego prowadzenia pewnych pojazdów przez ludzi
młodych u których przeważają jeszcze smarkate odruchy i
takie samo postrzeganie otoczenia.
Pozdrawiam
-
32. Data: 2011-11-23 08:41:25
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Wed, 23 Nov 2011 09:37:22 +0100, Mariusz Kruk
<M...@e...eu.org> wrote:
>No popatrz. Właśnie zauważyłeś, że nie wszystko da się precyzyjnie
>uregulować zapisami ustawowymi. Jest jeszcze coś takiego, jak praktyka,
gdybyś czytał ze zrozumieniem, to dostrzegłbyś, że tę tezę od dawna
stawiam (a w tej dyskusji - od samego początku).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
33. Data: 2011-11-23 08:43:26
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
>>No popatrz. Właśnie zauważyłeś, że nie wszystko da się precyzyjnie
>>uregulować zapisami ustawowymi. Jest jeszcze coś takiego, jak praktyka,
>gdybyś czytał ze zrozumieniem, to dostrzegłbyś, że tę tezę od dawna
>stawiam (a w tej dyskusji - od samego początku).
Tyle, że ty wychodzisz z tego założenia i dochodzisz do wniosku, że nie
ma co w ogóle próbować. I tu się różnimy.
--
\------------------------/
| K...@e...eu.org |
| http://epsilon.eu.org/ |
/------------------------\
-
34. Data: 2011-11-23 08:45:03
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Wed, 23 Nov 2011 09:41:05 +0100, RadoslawF <r...@o...pl>
wrote:
>Ja go nie chce sformułować na nowo, mi odpowiada w brzmieniu
>w jakim go napisano.
w artykule nie ma przepisu. Jak on brzmi?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
35. Data: 2011-11-23 08:48:28
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Wed, 23 Nov 2011 09:43:26 +0100, Mariusz Kruk
<M...@e...eu.org> wrote:
>epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
>>>No popatrz. Właśnie zauważyłeś, że nie wszystko da się precyzyjnie
>>>uregulować zapisami ustawowymi. Jest jeszcze coś takiego, jak praktyka,
>>gdybyś czytał ze zrozumieniem, to dostrzegłbyś, że tę tezę od dawna
>>stawiam (a w tej dyskusji - od samego początku).
>
>Tyle, że ty wychodzisz z tego założenia i dochodzisz do wniosku, że nie
>ma co w ogóle próbować. I tu się różnimy.
Dla pewności zapytam: Ty uważasz, że warto próbować wszystko regulować
przepisami?
Mnie przeraża fakt, że co roku uchwala się tysiące stron ustaw i
rozporządzeń (w zeszłym bodajże 17 tysięcy), a zdarza się, że ustawy
są nowelizowane zanim wejdą w życie. Wolę zdecydowanie mniej prawa, a
stabilniejszego.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
36. Data: 2011-11-23 09:00:30
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
>>>>No popatrz. Właśnie zauważyłeś, że nie wszystko da się precyzyjnie
>>>>uregulować zapisami ustawowymi. Jest jeszcze coś takiego, jak praktyka,
>>>gdybyś czytał ze zrozumieniem, to dostrzegłbyś, że tę tezę od dawna
>>>stawiam (a w tej dyskusji - od samego początku).
>>Tyle, że ty wychodzisz z tego założenia i dochodzisz do wniosku, że nie
>>ma co w ogóle próbować. I tu się różnimy.
>Dla pewności zapytam: Ty uważasz, że warto próbować wszystko regulować
>przepisami?
Wszystko? Raczej nie. Ale gdzie leży granica to zależy od społeczeństwa.
U nas niestety ciężko polegać na świadomości obywatelskiej i poczuciu
dobra wspólnego.
>Mnie przeraża fakt, że co roku uchwala się tysiące stron ustaw i
>rozporządzeń (w zeszłym bodajże 17 tysięcy), a zdarza się, że ustawy
>są nowelizowane zanim wejdą w życie. Wolę zdecydowanie mniej prawa, a
>stabilniejszego.
A to inna sprawa.
--
\------------------------/
| K...@e...eu.org |
| http://epsilon.eu.org/ |
/------------------------\
-
37. Data: 2011-11-23 09:51:35
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Wed, 23 Nov 2011 10:00:30 +0100, Mariusz Kruk
<M...@e...eu.org> wrote:
>epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
>>>>>No popatrz. Właśnie zauważyłeś, że nie wszystko da się precyzyjnie
>>>>>uregulować zapisami ustawowymi. Jest jeszcze coś takiego, jak praktyka,
>>>>gdybyś czytał ze zrozumieniem, to dostrzegłbyś, że tę tezę od dawna
>>>>stawiam (a w tej dyskusji - od samego początku).
>>>Tyle, że ty wychodzisz z tego założenia i dochodzisz do wniosku, że nie
>>>ma co w ogóle próbować. I tu się różnimy.
>>Dla pewności zapytam: Ty uważasz, że warto próbować wszystko regulować
>>przepisami?
>
>Wszystko?
pozwoliłem sobie użyć Twojego sformułowania
>Raczej nie. Ale gdzie leży granica to zależy od społeczeństwa.
>U nas niestety ciężko polegać na świadomości obywatelskiej i poczuciu
>dobra wspólnego.
Zgadzam się. Ale 50 stron przepisów rangi ustawy lub rozporządzenia
dzień w dzień tego nie zmieni, a nawet - zaryzykuję twierdzenie -
pogorszy sytuację.
Moim zdaniem już teraz jest za dużo przepisów i raczej należy je
uchylać niż tworzyć nowe.
Przykład z życia: karne opłaty za niezłożenie sprawozdań
"środowiskowych" dotknęły... Ministerstwo Środowiska. Jeśli urzędnicy
nie są w stanie znać własnych przepisów, to jak ma je znać obywatel?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
38. Data: 2011-11-23 09:56:24
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
>Przykład z życia: karne opłaty za niezłożenie sprawozdań
>"środowiskowych" dotknęły... Ministerstwo Środowiska. Jeśli urzędnicy
>nie są w stanie znać własnych przepisów, to jak ma je znać obywatel?
Akurat tego wcale nie uważam za chore. Policjant też powinien móc dostać
mandat za złe parkowanie albo przekroczenie prędkości.
--
\------------------------/
| K...@e...eu.org |
| http://epsilon.eu.org/ |
/------------------------\
-
39. Data: 2011-11-23 10:06:43
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On Wed, 23 Nov 2011 10:56:24 +0100, Mariusz Kruk
<M...@e...eu.org> wrote:
>epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
>>Przykład z życia: karne opłaty za niezłożenie sprawozdań
>>"środowiskowych" dotknęły... Ministerstwo Środowiska. Jeśli urzędnicy
>>nie są w stanie znać własnych przepisów, to jak ma je znać obywatel?
>
>Akurat tego wcale nie uważam za chore. Policjant też powinien móc dostać
>mandat za złe parkowanie albo przekroczenie prędkości.
nie chodziło mi o to, że kara dotknęła urząd (bo przecież nie
urzędnika), ale o to, że nikt nie jest w stanie znać i stosować
wszystkich przepisów, które go dotyczą. To uważam za chore, że znów
(wciąż?) działa: "dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie".
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
40. Data: 2011-11-23 10:28:34
Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisała rzekomo
news:bfcpc7953acvhhth927e7ekorpcpvhl11i@4ax.com
> On Wed, 23 Nov 2011 09:41:05 +0100, RadoslawF <r...@o...pl>
> wrote:
>> Ja go nie chce sformułować na nowo, mi odpowiada w brzmieniu
>> w jakim go napisano.
> w artykule nie ma przepisu. Jak on brzmi?
No właśnie taki się ładny flejmik rozwinął, nad przepisem, który opisali
"dziennikarze".
--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long live paper and scissors.