  • Data: 2011-11-22 13:45:59
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Nov 2011 14:39:17 +0100, RadoslawF <r...@o...pl>
    wrote:

    >Bo o ile kierowca tira zanim usiądzie za jego kierownicą musi
    >przejść więcej kursów, badań i też musi osiągnąć wiek 24 lat,
    >to w przypadku pojazdu do 3,5T byle dzieciak mający PJ od tygodnia
    >może zacząć nim jeździć zawodowo.
    >Uważam że skoro istnieją ograniczenia wiekowe dla kierowców
    >pojazdów ciężarowych słuszne będą podobne ograniczenia dla
    >kierowców mniejszych pojazdów.

    A konkretnie? Skoro PJ kategorii "ciężarowej" można otrzymać dopiero w
    pewnym wieku, to chyba jedynym sposobem osiągnięcia tego przy
    kategorii B byłoby wprowadzenie identycznego ograniczenia.

    Ja się czepiam tego, że opisany w artykule przepis jest tak niejasny,
    że albo nie będzie mógł być w praktyce stosowany albo spowoduje
    faktyczny zakaz prowadzenia w pracy samochodów przez 2 lata od
    zdobycia PJ. A czy można uznać, że np. Andrzejewski pracujący jako
    handlowiec, serwisant czy dostawca pizzy jest bardziej niebezpieczny
    za kółkiem niż ten sam Andrzejewski jadący do kina wieczorem?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski