eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a oś
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 151

  • 71. Data: 2011-04-06 18:19:34
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:inhpji$lgf$1@inews.gazeta.pl...

    >>> Jakiś wyjątkowo szeroki i płaski ten rów, skoro poldek dał rade się w
    >>> nim pokręcić.
    >> Już pisałem w tym wątku gdzie.
    >> Zajebiście głeboki, na całą długość poldolota, świeżo był przygotowany
    >> do przyjmowania takich gości jak ja, wyskakujących z zakrętu :)
    > Pewnie stąd te kręgi w Wylatowie. :)

    :)
    Tylko sprostowanie - płaski to on nie był, tylko płaskie głebokie zbocze. I
    po tym pochylonym zboczu (jakieś 45 stopni, może troche więcej) go obróciło.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez


  • 72. Data: 2011-04-06 20:25:45
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>


    Użytkownik "Kenjiro" <k...@s...pl>

    > W tej chwili mam więc 5-letnie GoodYeary na przedzie i nowe Bridgestony z
    > tyłu. Zostawić tak jak jest, czy dokupić jeszcze 2 nowe Bridgestony i dać
    > na przód?

    Jeszcze na zapasowe sobie kup ;-)


  • 73. Data: 2011-04-06 20:54:14
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-05 13:12, Waldek Godel pisze:

    > skup się - skoro masa jest tak rozłożona, że nacisk na jedną oś jest
    > mniejszy, to w zakręcie będą również mniejsze siły boczne, bo sam
    > powiedziałeś, że masa się nie przemieszcza.

    Rozkład obciążenia między osie nie jest jedynym, a nawet nie jest jakimś
    głównym parametrem determinującym balans samochodu w zakręcie.


    > A nawet już jak sytuacja jest tak zła, że któraś z osi wpadnie w poślizg,
    > to ja chyba jednak wolę, żeby to była oś tylna. Tam przynajmniej jest cień
    > szansy (choćby najmniejszy) na opanowanie auta. Jak poleci przód, to już za
    > dużo nie zrobisz - ani sterować, ani hamować, ani dodać gazu (przy przednim
    > napędzie)

    "Tak se mały Jojne, wyobrażał wojne"...


  • 74. Data: 2011-04-06 21:11:41
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-05 10:18, J.F. pisze:

    > Sprawa dotyczy generalnie srednich opadow, gdy glebokosc bieznika staje
    > sie istotna, a ABS i ESP zmniejszaja ryzyko wariowania tylu. Ja bym
    > zostawil jak jest i cieszyl sie potem pkt 2, ale moze masz inne plany.

    To też nie jest takie proste, bo opona im bardziej zużyta tym bardziej
    przyczepna na suchym.

    A jak pokazują statystyki najbardziej śmiercionośne drogi to suche drogi.
    Opanowanie poślizgu tylnej osi na suchym też będzie trudniejsze niż
    zrobienie tego na mokrym.

    Tyle że "suchość" raczej znienacka się nie pojawi, a aquaplaning w
    koleinie czy innej kałuży już tak.


  • 75. Data: 2011-04-06 21:18:15
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-05 09:57, Kenjiro pisze:
    > Witam
    > Niedawno kupiłem auto z zestawem używanych opon letnich, niestety przy
    > ich zakładaniu okazało się, że jedna jest pęknięta. Kupiłem więc dwie
    > nowe opony, ale byłem zaskoczony, że założono mi je na tył, a nie na
    > przód. Facet mówił, że to jakaś nowa szkoła:)
    >
    > Spotkaliście się z takim podejściem?
    > W tej chwili mam więc 5-letnie GoodYeary na przedzie i nowe Bridgestony
    > z tyłu. Zostawić tak jak jest, czy dokupić jeszcze 2 nowe Bridgestony i
    > dać na przód?

    Ja bym dokupił 2 nowe.

    Jazda na oponach o tak różnym zużyciu i w dodatku różnych modeli, to nie
    jest najszczęśliwszy pomysł.

    Pewnie w tej chwili na mokrej nawierzchni będzie Ci mocno brakowało
    przyczepności przednich kół, z kolei w najmniej oczekiwanym momencie na
    suchej drodze może zabraknąć jej z tyłu.
    Czyli ogólnie zachowanie samochodu będzie mało przewidywalne.

    Najlepiej jak opony są w miarę równe na obu osiach.
    Dlatego należy je cyklicznie zamieniać między osiami (np. przy sezonowej
    wymianie).


  • 76. Data: 2011-04-06 21:21:49
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 21:18:15 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Pewnie w tej chwili na mokrej nawierzchni będzie Ci mocno brakowało
    > przyczepności przednich kół, z kolei w najmniej oczekiwanym momencie na
    > suchej drodze może zabraknąć jej z tyłu.

    gdyż albowiem jak powszechnie wiadomo, wszystkie samochody mają idealny
    rozkład mas 50:50 oraz obydwie osie symetrycznie skrętne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 77. Data: 2011-04-06 21:52:40
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Apr 2011 13:57:08 +0100, Waldek Godel wrote:
    >Dnia Tue, 5 Apr 2011 14:17:35 +0200, J.F. napisał(a):
    >> Zademonstrujesz ze potrafisz opanowac tyl w podobnej sytuacji, to
    >> ci przyznam racje - Ty zakladaj lepsze opony na przod :-)
    >
    >a ty zademonstrujesz, że potrafisz opanować przód w takiej sytuacji lecący
    >na wprost na barierę, albo - co gorsza - na przeciwny pas?

    Czy zademonstruje to nie wiem, ale do tej pory jakos sie udawalo.

    Owszem - na lodzie uczucie jest glupie, a reczny pomaga.

    J.



  • 78. Data: 2011-04-06 22:44:19
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-06 15:16, tom wrote:
    > AL<a...@s...tam> napisał(a):
    >
    >> nie wiem gdzie to sprawdzales - ale osoba, ktora byla Twpim instruktorem
    >> chyba nigdy w rajdach nie startowala (a moze nie bylo zadnej osoby?)
    >
    > Czesc,
    >
    > ja startuje w rajdach i jezeli mam wybor to zawsze lepsze opony zakladam na
    > przod (czy to do jazdy cywilnej czy na rajd). Lepsza przyczepnosc przy
    > ruszaniu, lepsze hamowanie na mokrym (i to jest najwazniejsze w jezdzie
    > cywilnej), a poslizg nadsterowny mozna opanowac jedna reka ziewajac, za to
    > jak wylatujesz podsterowanie to juz za wiele nie mozna zrobic.

    To teraz wsadź za kierownicę kogoś kto jest typowym kierowcą (swoją
    mamę? :-> i niech pojeździ (nie ślimacząc się)
    w zimie Twoim samochodem z zimówkami z przodu a letnimi z tyłu :-)

    Co Ty na to ? :-)

    PS: Bajki o opanowywaniu każdego pośizgu nadsterownego jedną ręką
    ziewając możesz grzecznym dzieciom opowiadać :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 79. Data: 2011-04-06 22:51:49
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-04-06 14:34, Waldek Godel wrote:
    > Dnia Wed, 06 Apr 2011 14:21:20 +0200, Mirek Ptak napisał(a):
    >
    >> Chyba 3 pasmowej autobanie na wprost :)
    >>
    >
    > Niekoniecznie, sam uczestniczyłem w bączkach na polskiej A4 w zimie i
    > normalnej drodze z jednym pasem w każdą stronę. Auto zatrzymało się na
    > poboczu, całość zajęła około 2 długości auta, za kazdym razem z około 70 na
    > godzinę.
    > Rzecz w przypadku poślizgu przedniej osi na wprost w zasadzie niewykonalnaESTEŚ
    > I dokładnie to mam na mysli.
    >
    >> Po wielu ćwiczeniach na placu mi też raz Astra (2005) zamiotła dupą na
    >> drodze - skończyło się dachowaniem. Na placach zwykle nie ma pobocza.
    >> Gdyby mi tam przód wyjechał to najprawdopodobniej kolejny samochód by
    >> mnie najwyżej z tego rowu wyciągnął, bo ciągle bym był na kołach.
    >
    > ale na placach również nie ma przeciwległego pasa. A na drogach gwarancji,
    > że w poślizg wpadniesz wyłącznie na zakrętach w lewo...

    Weźmy zakręt w lewo o jednym pasie ruchu w każdą stronę.
    Wpadasz w poślizg nadsterowny, w ułamku sekundy tył obraca się na tyle,
    że zmieniasz kierunek jazdy i przelatujesz przez przeciwległy pas jadać
    w poprzek drogi...

    Na zakręcie w prawo na przeciwległy pas ruchu najpierw wypadnie Twój tył
    a następnie Ty wpadniesz do rowu po prawej stronie

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 80. Data: 2011-04-06 22:56:52
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 22:44:19 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

    > PS: Bajki o opanowywaniu każdego pośizgu nadsterownego jedną ręką
    > ziewając możesz grzecznym dzieciom opowiadać :-)

    to może weźmiesz auto rwd, założysz trolleye na przód i zademonstrujesz
    opanowanie takiego auta?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: