eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowe opony, a oś
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 151

  • 1. Data: 2011-04-05 09:57:50
    Temat: Nowe opony, a oś
    Od: Kenjiro <k...@s...pl>

    Witam
    Niedawno kupiłem auto z zestawem używanych opon letnich, niestety przy
    ich zakładaniu okazało się, że jedna jest pęknięta. Kupiłem więc dwie
    nowe opony, ale byłem zaskoczony, że założono mi je na tył, a nie na
    przód. Facet mówił, że to jakaś nowa szkoła:)

    Spotkaliście się z takim podejściem?
    W tej chwili mam więc 5-letnie GoodYeary na przedzie i nowe Bridgestony
    z tyłu. Zostawić tak jak jest, czy dokupić jeszcze 2 nowe Bridgestony i
    dać na przód?


  • 2. Data: 2011-04-05 10:18:29
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kenjiro" <k...@s...pl> napisał w
    > Niedawno kupiłem auto z zestawem używanych opon letnich, niestety
    > przy ich zakładaniu okazało się, że jedna jest pęknięta. Kupiłem
    > więc dwie nowe opony, ale byłem zaskoczony, że założono mi je na
    > tył, a nie na przód. Facet mówił, że to jakaś nowa szkoła:)
    > Spotkaliście się z takim podejściem?

    O tej szkole pisze sie od lat - potrafisz opanowac poslizgi ?
    To co zrobisz jak w zakrecie tyl ci odplynie a przod nie :-)

    > W tej chwili mam więc 5-letnie GoodYeary na przedzie i nowe
    > Bridgestony z tyłu. Zostawić tak jak jest, czy dokupić jeszcze 2
    > nowe Bridgestony i dać na przód?

    Twoj wybor, zalezy co chcesz osiagnac:
    -rownomierne zuzycie, zeby za dwa lata sprzedac samochod i nie
    wydawac na opony,
    -szybko dojezdzic te stare i byc zadowolonym posiadaczem nowych i
    prawie nowych,
    -mocne hamowanie [przodu] na mokrej jezdni,
    -stabilna jazde tylu na mokrej jezdni w zakretach i przy mocnym
    hamowaniu.

    Sprawa dotyczy generalnie srednich opadow, gdy glebokosc bieznika
    staje sie istotna, a ABS i ESP zmniejszaja ryzyko wariowania tylu.
    Ja bym zostawil jak jest i cieszyl sie potem pkt 2, ale moze masz
    inne plany.

    J.


  • 3. Data: 2011-04-05 10:52:10
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>


    Użytkownik "Kenjiro" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Witam
    > Niedawno kupiłem auto z zestawem używanych opon letnich, niestety przy ich
    > zakładaniu okazało się, że jedna jest pęknięta. Kupiłem więc dwie nowe
    > opony, ale byłem zaskoczony, że założono mi je na tył, a nie na przód.
    > Facet mówił, że to jakaś nowa szkoła:)
    >
    > Spotkaliście się z takim podejściem?
    > W tej chwili mam więc 5-letnie GoodYeary na przedzie i nowe Bridgestony z
    > tyłu. Zostawić tak jak jest, czy dokupić jeszcze 2 nowe Bridgestony i dać
    > na przód?

    Generalnie to zależy, czy masz auto z przednim czy z tylnym napędem.
    Tomek



  • 4. Data: 2011-04-05 11:27:19
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>


    Użytkownik "Tomek"

    >> Niedawno kupiłem auto z zestawem używanych opon letnich, niestety
    >> przy ich zakładaniu okazało się, że jedna jest pęknięta. Kupiłem więc
    >> dwie nowe opony, ale byłem zaskoczony, że założono mi je na tył, a
    >> nie na przód. Facet mówił, że to jakaś nowa szkoła:)
    >>
    >> Spotkaliście się z takim podejściem?
    >> W tej chwili mam więc 5-letnie GoodYeary na przedzie i nowe
    >> Bridgestony z tyłu. Zostawić tak jak jest, czy dokupić jeszcze 2 nowe
    >> Bridgestony i dać na przód?
    >
    > Generalnie to zależy, czy masz auto z przednim czy z tylnym napędem.

    A to dobre ;-) napisz jeszcze jakie to ma znaczenie w związku z
    napędzaną osią


  • 5. Data: 2011-04-05 11:33:03
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-05 09:57, Kenjiro pisze:
    > Witam
    > Niedawno kupiłem auto z zestawem używanych opon letnich, niestety przy
    > ich zakładaniu okazało się, że jedna jest pęknięta. Kupiłem więc dwie
    > nowe opony, ale byłem zaskoczony, że założono mi je na tył, a nie na
    > przód. Facet mówił, że to jakaś nowa szkoła:)
    >
    > Spotkaliście się z takim podejściem?
    > W tej chwili mam więc 5-letnie GoodYeary na przedzie i nowe Bridgestony
    > z tyłu. Zostawić tak jak jest, czy dokupić jeszcze 2 nowe Bridgestony i
    > dać na przód?

    logicznie to przyjmowalo sie dotychczas, ze wyzszy=lepszy biezik na
    przod, gdyz np. przednie opony sie szybciej zuzywaja (hamowanie).
    (Mialo to znaczenie zwlaszcza w czasach, gdy opony byly towarem
    reglamentowanym :)

    Natomiast ze wzgledu na stabilnosc auta na sliskim - lepsze opony daje
    sie na tyl (aby Cie na zakrecie nie wyprzedzil).
    Nie ma znaczenia, ktora os jest napedowa: przednia czy tylna.
    Ma to glownie znaczenie na sliskim (zima) oraz mokrym (caly rok).
    Twoj wybor.

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 6. Data: 2011-04-05 11:33:13
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Apr 2011 10:18:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > O tej szkole pisze sie od lat - potrafisz opanowac poslizgi ?

    te legendarne?

    > To co zrobisz jak w zakrecie tyl ci odplynie a przod nie :-)
    >

    i to opony pokroją auto?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 7. Data: 2011-04-05 11:35:53
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-05 09:57, Kenjiro pisze:
    > Witam
    > Niedawno kupiłem auto z zestawem używanych opon letnich, niestety przy
    > ich zakładaniu okazało się, że jedna jest pęknięta. Kupiłem więc dwie
    > nowe opony, ale byłem zaskoczony, że założono mi je na tył, a nie na
    > przód. Facet mówił, że to jakaś nowa szkoła:)
    >
    > Spotkaliście się z takim podejściem?
    > W tej chwili mam więc 5-letnie GoodYeary na przedzie i nowe Bridgestony
    > z tyłu. Zostawić tak jak jest, czy dokupić jeszcze 2 nowe Bridgestony i
    > dać na przód?

    logicznie to przyjmowalo sie dotychczas, ze opony o wyzszym=lepszym
    biezniku dawalo sie na przod, gdyz przednie opony sie szybciej zuzywaja
    (hamowanie). Mialo to znaczenie zwlaszcza w czasach, gdy opony byly
    towarem reglamentowanym i tak z pokolenia na pokolenie przekazywalo sie
    ta informacje :)

    Natomiast ze wzgledu na stabilnosc auta na sliskim - lepsze opony
    powinno dawac sie na tyl auta (aby Cie na zakrecie nie wyprzedzil - tyl
    jest zazwyczaj lzejszy a przy hamownaniu dodatkowo odciazany).
    Nie ma znaczenia, ktora os jest napedowa: przednia czy tylna.
    Ma to glownie znaczenie na sliskim (zima) oraz mokrym (caly rok).
    Twoj wybor.

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG


  • 8. Data: 2011-04-05 11:50:46
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w
    > Dnia Tue, 5 Apr 2011 10:18:29 +0200, J.F. napisał(a):
    >> O tej szkole pisze sie od lat - potrafisz opanowac poslizgi ?
    > te legendarne?

    Z jednej strony legendarne, z drugiej co roku policjanci wpisuja w
    statystyki kilkanascie tysiecy "nadmierna predkosc".

    >> To co zrobisz jak w zakrecie tyl ci odplynie a przod nie :-)
    > i to opony pokroją auto?

    Hi hi - wlasnie ogladalem na Mythbusters - rakietowo napedzany noz.
    Pieknie kroi cale auta na pol.
    Ale drzewo na zakrecie jest podobnie skuteczne :-)

    J.


  • 9. Data: 2011-04-05 11:57:03
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 5 Apr 2011 11:50:46 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hi hi - wlasnie ogladalem na Mythbusters - rakietowo napedzany noz.
    > Pieknie kroi cale auta na pol.
    > Ale drzewo na zakrecie jest podobnie skuteczne :-)

    I sprzedają go w komplecie z nowymi oponami zakładanymi na przednią oś?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 10. Data: 2011-04-05 11:58:17
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 11:35:53 +0200, AL napisał(a):

    > Natomiast ze wzgledu na stabilnosc auta na sliskim - lepsze opony
    > powinno dawac sie na tyl auta (aby Cie na zakrecie nie wyprzedzil - tyl
    > jest zazwyczaj lzejszy a przy hamownaniu dodatkowo odciazany).

    lżejszy tył oznacza niższe siły bezwładności wybijające tylną oś z toru
    jazdy. CBDU.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: