eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe małe z przyzwoitym silnikiem benz.Re: Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz.
  • Data: 2015-10-11 18:15:09
    Temat: Re: Nowe małe z przyzwoitym silnikiem benz.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 11 Oct 2015 15:53:35 +0200, Cavallino napisał(a):

    > W dniu 11.10.2015 o 13:24, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> No chyba że ktoś by był gotów dorzucić pewnie pięciocyfrową kwotę za
    >> niewysilony silnik wolnossący w małym aucie.
    >
    > Nie tylko ktoś, ale odpowiednia liczba ktosi.
    >
    >>
    >> A jaka to różnica, to pokazuje np. Dacia Logan.
    >> 1.2 75KM ma 130g/km
    >> 0.9T 90KM ma 109g/km
    >
    > A 1.6 mpi?
    > Bo to byłby konkurent dla 0,9T.

    Model 2012 1.6mpi miał emisję 160gCO2/km

    A w tej chwili koncerny są zobligowane do trzymania średniej chyba w
    granicach 120-130g/km (bo z tego co widzę różne koncerny mają różnie?)


    Co ciekawe - spritmonitor dla 0.9 mówi o średnim zużyciu paliwa
    6.68l/100km.
    Dla 1.6MPI 7.81l/100km.
    Czyli o 17% mniejsze dla 0.9turbo - co ma takie samo przełożenie na
    rzeczywistą emisję CO2.

    A tymczasem różnica w testowej emisji wynosi 47%.

    Wynika z tego tyle, że cały turbo-downsizing nie jest wprowadzany dlatego
    że te silniki mniej palą czy mniej emitują, a dlatego że da się nimi lepiej
    oszukać test.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: