    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 23 Jun 2016 06:33:04 -0700 (PDT)
    <nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
    <10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
    <nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <576a59b1$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a684b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <576b9308$0$12539$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <b...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 23 czerwca 2016 14:34:50 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > To nie jest błędne koło, tylko jakaś kompletna paranoja i całkowity brak
    > zrozuminia o co chodzi. Najmniejszy domowy odbiorca ma bezpiecznik 20A.
    > Można tym zasilać żarówkę w pokoju, ale również ładować elektryczny samochód.
    > Nawet do niewielkiej energooszczędnej produkcji drobnoprzemysłowej się nada.
    > Przy ciągłym poborze takiego prądu mamy miesięczny rachunek 2000 zł. Teraz
    > drobnoprzemysłowiec i elektrosamochodowiec płaci za siebie. Gdyby wdrożyć
    > te szaleńcze pomysły, to emerytki z dwiema żarówkami w mieszkaniu by ich
    > tęgo musiały dofinansowywać.

    Ale w druga strone to też działa.
    Mamy emerytke która mieszka na końcu świata, świeci mało ale linie i transformator
    jej trzeba podciągnąć.
    Sama za to zaplaci(zaplaciła)?

    Podobnie z ludkami którzy sobie budują domy "siedlisko". Kto ma im sfinansować budowe
    linii?

    Teoretycznie od tej sprawiedliwości jest szczegółowy rachunek z rozdzielonymi
    pozycjami "za licznik", za przesył, za kWh i co tam jeszcze.
    Ale w praktyce czy mieszkasz przy elektrowni czy w bieszczadach za przesył płacisz
    tak samo. Mimo że ani dużych strat na przesyle nie generujesz ani tych linii dla
    ciebie nie trzeba byo długich budować.
    Też sprawiedliwe?

    Podobnie z budową linii do nowego domu. Nie kojarze jak to teraz jest jak linia jest
    zbudowana aż do domku na końcu zestawu działek a potem pośrednie działki się do linii
    podłączy. Ale też pewnie będzie niesprawiedliwe bo albo wszyscy zaplaca bo linie
    sfinansuje energetyka, albo zaplaci pierwszy który sie podepnie, albo zaplaca wszyscy
    po kolei ale cholera wie kto rozliczy kto ile proporcjonalnie powinien zaplacic.

    Ja nie obieram strony przedpiszcy. Ja zajawiam że jak by tego nie gryźć to i tak będą
    przypadki niesprawiedliwe. I tyle.

    Taki urok budowy infrastruktury wspólnej.