    From: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Date: Fri, 05 Apr 2013 14:51:46 +0200

    W dniu 2013-04-05 14:09, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > 1. Przypuszczam, że nigdy nie będę widział kiedy coś wysyła.
    > 2. Zapis poboru prądu w dość małym paśmie (typu do 0.1Hz) i upakowany
    > tak jak się pakuje jpg-i nie zajmie dużo, a powinien wystarczyć do
    > ustalenia który program.

    No i tu właśnie wychodzi twoja indolencja techniczna. JPEG jest
    kompresją stratną. A nikt nie zgodzi się, żeby operacje finansowe
    (naliczanie rachunku) opierały się o niedokładne operacje. Dlatego na
    przykład całe oprogramowanie bankowe działa na intach (z rozdzielczością
    0.01 grosza), a nie na floatach lub double'ach.

    Poza tym miliony abonentów elektrycznych generowałoby gigantycznych
    strumień danych i po co zakład energetyczny miałby inwestować w jakiś
    super-duper-komputer, tylko żeby odkryć, że wczoraj o 18:31:25.3 pani
    Kowalska spod siódemki włączyła czajnik na kawusię?

    Twój dostawca internetu ma dokładne dane o wszystkim, co w internecie
    robisz, włączając w to maile, historię stron, torrenty, porno itp.

    Twój bank ma dokładną historię użycia twojej karty kredytowej, a
    dziesiątki kamer ochrony zarejestrowały twój samochód.

    A ja pytam - no i co z tego? Uważasz, że twoje życie jest tak unikatowe
    w skali świata, że trzeba je chronić? Bo mnie na przykład to zwisa, że
    mój ISP wie, jaką pornografię ja lubię oglądać. Milion innych ludzi robi
    to samo, więc po prostu ginę w tłumie. Dziecięca mnie nie interesuje,
    więc śpię spokojnie bez obaw, że o 6 rano policja wywlecze mnie z łóżka.

    Z tą paranoją na punkcie co "oni" o mnie wiedzą, to mi się przypomina
    "afera" z początku lat 90., kiedy telewizja pokazała, jak wygląda
    stanowisko podsłuchowe w centrali telefonicznej. Zrobiła się nagle
    paranoiczna wrzawa idiotów - bo każdy normalny człowiek wie, że władza
    ma prawo założyć podsłuch. Pytałem wtedy takiej jednej oburzonej:
    - Czy ty przez telefon wydajesz polecenia zamordowania kogoś?
    - No co ty, jestem uczciwą obywatelką!
    - No to czego się boisz, że państwo podsłucha twoich ploteczek z
    psiapsiółką o tym, jak się gotuje barszczyk?
    Ale ona tego sarkazmu nie zrozumiała i kontynuowała swoje oburzenie na
    rzeczywistość.