  • Data: 2013-04-05 14:01:28
    Temat: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1jm95mlxp6oqi$.b3a142k1tl0j.dlg@40tude.net...

    > Akurat wiem jak działa dalekopis i w związku z tym ci nie wierzę.

    Możesz mieć rację bo opieram się tylko na tym co gdzieś kiedyś zasłyszałem,
    ale nie mam wiedzy o dalekopisie która pozwalała by mi w to nie wierzyć.
    Wydaje mi się, że dalekopis musi wysłać w linię impulsy prądu, co wpływa na
    napięcie zasilania. Kiedyś sądziłem, że wyłuskanie słabiutkiego sygnału z
    silnego to niezwykle trudne zadanie, ale kilkanaście lat temu robiłem filtr
    do odbioru modulacji PSK w RFID (na 125kHz Vpp=100V nałożona modulacja
    amplitudy 62.5kHz Vpp=2mV) i wyszła mi płytka coś 3cm2 i to przy założeniu
    stosowania rezystorów 1% i kondensatorów 5% bez żadnego dobierania.
    Co w działaniu dalekopisu skłania Cię do braku wiary ?
    Cały świat przez wiele lat po wojnie nie wierzył, że Enigma da się złamać i
    wiele korpusów dyplomatycznych ją stosowało.

    > Co do
    > ustalenia jaki program leci w telewizorze na podst. pomiaru prądu to jak
    > najbardziej, o ile tylko ten pomiar będzie wystarczająco szybki i
    > dokładny.
    > A wątpię by licznik elektroniczny był konstruowany pod tym kątem.

    Ja też wątpię (napisałem: "Liczniki pewnie nic takiego nie będą miały", ale
    raczyłeś wyciąć).
    P.G.