  • Data: 2013-04-05 14:43:22
    Temat: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:25322045.20130405141745@pik-net.pl.invalid...

    > Dalekopis niczego nie wysyła i w żaden sposób linii nie zasila. linia
    > jest zasilana od strony centrali prądem 40mA. Dalekopis jedynie
    > przerywa lub zamyka przepływ prądu w linii. Ponieważ prąd jest
    > stosunkowo duży, symetria względem ziemi słaba, to czysto teoretycznie
    > można by zakłócenia z linii odbierać _współczesnymi_ metodami. Ale
    > obecnie nikt nie używa już dalekopisów - bo i po co?

    Czyli trzeba się zaczaić koło centrali....;-)

    > Zakładając jednak, że rzeczywiście dalekopis cokolwiek nadawałby w
    > linię , to nie sposób było to stwierdzić na podstawie obserwacji
    > zasilania. Po pierwsze z powodu prędkości modulacji 50Bd nakładającej
    > się na częstotliwość sieci a przede wszystkim z powodu tego, ze w
    > starych dalekopisach obroty silnika stabilizowane były regulatorem
    > odśrodkowym łączonym z resztą układu za pomocą pierścieni ślizgowych.
    > Iskrzyło tam wszystko - komutator, pierścienie i sam regulator.
    > Wyłowienie czegokolwiek sensownego w tym chaosie to czyste s-f.

    Zastanawia mnie, czy wyprostowanie sieci i uzyskanie 100Hz w którym (w
    uproszczeniu) co druga połówka może być nieco obniżona nie byłoby kluczem do
    ominięcia problemu 50Bd.

    > Ale mówisz o czystych sygnałach harmonicznych a nie o wyławianiu
    > impulsów z tła chaotycznego.

    W zasadzie tak, choć te 125kHz 100V jest bardzo dalekie od sinusoidy -
    szeregowy LC pobudzony prostokątem 5V (Vpp=10V) i ten prostokąt doskonale
    widać w tym sinusie.

    > Ale to zupełnie inna bajka.

    Nie całkiem inna bo mocodawcy prac ci sami i cel w zasadzie ten sam.
    P.G.