  • 1. Data: 2012-04-15 15:02:02
    Temat: Nowe i nowsze!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    w 2010 roku w Polsce samochody w wieku 16 lat i starsze stanowiły
    prawie połowę wszystkich samochodów jeżdżących po kraju (44,8 proc.),
    podczas gdy samochody nowe (do dwóch lat) zaledwie 4,2 proc.

    http://www.hotmoney.pl/artykul/kraj-stare-auta-nie-w
    jada-do-centrum-miasta-24966

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-04-15 15:15:49
    Temat: Re: Nowe i nowsze!!!
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > prawie połowę wszystkich samochodów jeżdżących po kraju (44,8 proc.),
    > podczas gdy samochody nowe (do dwóch lat) zaledwie 4,2 proc.

    rozejrzyj się wokół. Widzisz te auta rocznik 1996 i starsze? Ja nie bardzo.

    "Dramatycznie zaawansowany wiek samochodów w Polsce to argument bardzo
    chwytliwy, tyle że nieprawdziwy. Orędownicy tezy o "złomie" na polskich
    drogach posługują się bowiem danymi pochodzącymi z bazy Centralnej
    Ewidencji Pojazdów, które niestety obarczone są dużymi błędami. A to
    dlatego, że do stworzenia owej bazy wykorzystano ewidencję pojazdów
    prowadzoną przez gminy, ta zaś w znacznej mierze była nieaktualna,
    bowiem nie uwzględniono w niej wielu pojazdów już nieistniejących."

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,11056152,Polska_
    nie_jest_motoryzacyjnym_cmentarzyskiem.html
    krótki link:
    http://tinyurl.com/cpxflvz

    Jak to szło? Są małe kłamstwa, duże kłamstwa i statystyki.

    W.

  • 3. Data: 2012-04-15 15:41:22
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2012-04-15 15:15, V-Tec pisze:

    jada-do-centrum-miasta-24966

    > rozejrzyj się wokół. Widzisz te auta rocznik 1996 i starsze? Ja nie bardzo.

    Owszem, mnóstwo. Zdecydowana większość. Zależy gdzie się mieszka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 4. Data: 2012-04-15 16:08:30
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-04-15 15:41, Mumin pisze:

    > Owszem, mnóstwo. Zdecydowana większość. Zależy gdzie się mieszka.

    Pisałem w sensie ogólnym. Oczywiście są miejsca gdzie są auta starsze i
    młodsze, jak jeżdżę na codzień (przeciętne miasto + "prowincja") nie
    widzę, aby auto miało średnio 16 lat. Inna sprawa, że te starsze robią
    zdecydowanie mniej km i mniej je widać.

    pozdr,
    W.

  • 5. Data: 2012-04-15 17:52:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mumin" jmej60$90l$...@n...vectranet.pl

    >>> http://www.hotmoney.pl/artykul/kraj-stare-auta-nie-w
    jada-do-centrum-miasta-24966

    > Owszem, mnóstwo. Zdecydowana większość. Zależy gdzie się mieszka.

    MZ stwierdzenie >>im mniejsza miejscowość, tym starsze samochody<<
    nie jest prawdziwe, ale patrząc na samochody, można mieć wgląd
    w sytuację gospodarczą regionu, także w sprawy bezrobocia.

    I raczej małe mieścin mają mniej samochodów w ogóle
    i stosunkowo mniej nowych.

    Są mieściny, w których nie warto pytać o uczciwość stacji
    diagnostycznych, które stemplują dowody rejestracyjne.

    W Białymstoku nie chciano mi podstemplować DR z uwagi na
    wgięte drzwi i próg -- w pobliskiej Choroszczy stemplują
    DR bez kontaktu wzrokowego z samochodem, którego DR stemplują,
    choć Choroszcz do biednych miejscowości nie należy...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-04-15 17:56:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "V-Tec" jmekp7$3rm$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > "prowincja") nie widzę, aby auto miało średnio 16 lat. Inna sprawa, że te starsze
    robią zdecydowanie mniej km i mniej je widać.

    A ja widzę bardzo dużo samochodów z rocznika wcześniejszego niż 1996.
    Nówki -- widzę przede wszystkim w salonach samochodowych. I ja te
    statystyki potwierdzam. A już na pewno nie kwestionuje tych statystyk.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-04-15 17:56:49
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-04-15 16:08, V-Tec pisze:

> [...]
    > młodsze, jak jeżdżę na codzień (przeciętne miasto + "prowincja") nie
    > widzę, aby auto miało średnio 16 lat. Inna sprawa, że te starsze robią

    W-wa Bródno, wyjrzałem przez balkon.
    Na 56 samochodów które wyliczyłem może z 15 jest starsze niż z 2000 roku ;)

    Pozdrawiam !

  • 8. Data: 2012-04-15 18:14:28
    Temat: Odp: Nowe i nowsze!!!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    jada-do-centrum-miasta-24966

    > rozejrzyj się wokół. Widzisz te auta rocznik 1996 i starsze?

    Codziennie praktycznie.

  • 9. Data: 2012-04-15 19:18:10
    Temat: Re: Odp: Nowe i nowsze!!!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 18:14:28 +0200, Cavallino napisał(a):
    >>> http://www.hotmoney.pl/artykul/kraj-stare-auta-nie-w
    jada-do-centrum-miasta-24966

    > Codziennie praktycznie.

    Na szrocie mieszkasz ? :-)
    Czy SKP prowadzisz w DR zagladasz?

    Nie mowie ze w polsce same nowki sztuki jezdza, ale rocznik 96 to juz w
    wiekszosci pordzewialy zlom, ktorego juz sie nie oplaca naprawiac, wiec
    czesto wlasnie jest na szrocie.

    To moze nie jest wlasciwa metoda oceny, ale na allegro dzis 267 tys
    samochodow osobowych, z czego w roczniku 97-00 52k, a 90-96 21k.
    No dobra - jak ich jest ponad 5% to faktycznie widujesz codziennie, tylko
    czy aby na pewno wiesz ktore to sa ?

    Dane z CEPiKu tez nie sa najlepsze, bo ciekawe ile tam zlomow juz dawno
    rozebranych tam egzystuje, albo pochowanych po garazach i podworkach

    Tak swoja droga to nie wiem czego chcesz od tego
    http://moto.allegro.pl/opel-astra-1-6-94-okazja-spra
    wdz-i2275502279.html

    lsniacy lakier, zadbana tapicerka, przyzwoicie pod maska - czlowiek by nie
    pomyslal ze to opel i to 18-letni :-)

    J.

  • 10. Data: 2012-04-15 19:26:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Dane z CEPiKu tez nie sa najlepsze, bo ciekawe ile tam zlomow juz dawno
    > rozebranych tam egzystuje, albo pochowanych po garazach i podworkach

    W CEPiKu są wyłącznie liryczne brednie w rodzaju "10% samochodów w
    Polsce to 126p" i "połowa samochodów ma ponad 16 lat".

    MJ