  • Data: 2013-08-26 11:08:13
    Temat: Re: Nowe auto; limuzyna kombi...?
    Od: The_EaGle <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-19 13:33, b...@g...com pisze:
    > Dzień Dobry, troszkę zainspirowany wątkiem "Nowe samochody a stare" doszedłem do
    wniosku, że czas się rozglądnąć za nowym samochodem;
    > 1.Coś wielkości Octawia, Mondeo, Mazda 6/ lub większe; dobre warunki podróży dla 4
    dorosłych osób powyżej 175cm wzrostu i normalnej lub słusznej wagi :-)

    Octavia to ten sam segment co golf,focus, megane czy corolla czyli
    kompakt - seg C... Jesteś kolejny któremu skoda wmówiła że octavia to
    tańszy passat? Z czym w takim razie porównasz superb? Z autobusem? :)))

    Dobre warunki to może mieć każde z tych aut. Tyle że benzynową octavie
    kupisz za 60 tys a kombi mondeo czy 6tke z silnikiem diesla już za
    powyżej 100tys zł... Tak wiec się ogarnij i zdecyduj co chcesz.

    > 2.Raczej kombi, automat,

    Różnica wielkości po między octavia kombi a mondeo kombi jest taka jak
    po między seicento a fabią ;)

    Automat czy skrzynia zautomatyzowana? Bo w samochodach takich jak
    octavia nie ma prawdziwych automatów. Względnie do dyskusji pozostaje
    DSG w VW lub PowerShift w fordzie - obie działają równie dobrze.
    Tyle że to dołoży ci kolejne 10tys do rachunku i to z mocniejszymi
    silnikami.

    > 3.dynamiczny silnik; benzyna czy diesel? -jeśli różnica w cenie zakupu na korzyść
    benzyny rzędu 8-10tyś PLN to benzyna.

    Przy większych samochodach seg D zdecydowanie diesel, przy kompaktach do
    dyskusji. Ale najważniejsza zmienna ile km rocznie przejeżdżasz. Jeśli
    więcej niz 25 tys to diesel.

    > 4.Auto ma służyć jakieś minimum 200-300tyś km, ale jak nie będzie się psuło to i
    dłużej, Przekłada to się na jakieś 5 lat lub więcej eksploatacji.

    Czyli przejeżdżasz od 40 do 60tys km rocznie? To czemu się zastanawiasz
    nad silnikiem benzynowym?

    > 5.Główny kierowca kiedyś miał ciężką nogę, ale z wiekiem łagodnieje/jeździ
    spokojniej, ale aktywne bezpieczeństwo jest ważne,

    W segmencie C i D będziesz miał wszystko co możesz mieć a aktywnego
    bezpieczeństwa w standardzie.

    > 6.Komfort jest ważny; dobre wyposażenie ma znaczenie, najlepiej jakby autko miało
    skórzaną tapicerkę, dobrą klimatyzację, fajne schowki, dobry system Audio, czy w
    ogóle dobry system multimediów z Navi.

    no...zostaje tylko kangoo ;) ma fajne schowki.

    > 7.4x4 i troszkę mocniejsze zawieszenie to może byłby dobry element, ale nie myślę o
    SUV-ie.
    > Da się taki koncert życzeń zrealizować z budgetem rzędu 60-80 tyś. PLN?
    > Ewentualnie ile trzeba by dołożyć?

    Jest octavia 4x4 DSG z 2.0TDI kombi kosztuje wyjściowo jakieś 105 tys z
    dodatkami wyjdzie pewnie powyżej 110tys. Tyle że to dalej kompakt za
    cenę nie współmierną do tego co dostajesz. Ten napęd 4x4 nadaje się do
    wyciągania łódki z nabrzeża bo podczas śniegu zakopiesz się tym 3m dalej
    niż przednionapędowym autem. Do stabilizacji jazdy tez nic nie daje bo
    normalnie jest odłączony a powyżej jakieś prędkości (50km/h?) w ogóle
    się nie włącza. Ewentualnie będziesz mógł szybciej ruszać z kuligiem
    podczas zimy ;)

    Rafał