-
71. Data: 2010-05-13 21:13:06
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Dnia Thu, 13 May 2010 02:13:24 -0700 (PDT), maciej debski napisał(a):
> On May 13, 9:56 am, PaPi <1...@...3> wrote:
>> Jesli dwoma pasami jedzie sie dokad sie, oraz nie ma tak zwanych
>> dojezdzaczy (czyli czekam az przede mna zrobi sie miejsce na 5
>> samochodow i wolno dotocze sie do poprzedzajacego mnie) da zator ma
>> minimalna wielkosc przez co czas stracony jest najkrotszy.
> "dojezdzanie" powinno byc karalne, tu sie zgadzam, natomiast wciskanie
> sie mlodych gniewnych niczego nie usprawnia ani nie przyspiesza,
> sprawia ze ci stojacy na pasie w korku stoja dluzej.
A gdzie Ci się wciskają "młodzi gniewni", samochody pojadą oboma pasami aż
do zwężenia? Nie rozumiesz, że właśnie zbyt wczesna zmiana pasa jest
patologią?
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
-
72. Data: 2010-05-13 21:15:03
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: JaromirD <r...@q...pl>
Arek (G) wrote:
> W dniu 2010-05-13 19:15, JaromirD pisze:
>> Jurand wrote:
>>
>>
>>> - niezależnie który pas wybierzesz i tak dotrzesz do zwężenia w tym
>>> samym czasie - bo auta jadą równolegle i tak samo szybko
>>
>> Niestety, ale nie. Czas rozładowania całego korka będzie taki sam,
>> niezależnie od tego czy będą dwa sznurki samochodów czy jeden. Ale czas
>> dla konkretnego auta może być różny. Rozważ takie przypadki:
>> - stoi w korku 20 samochodów w jednym rzędzie. Zwężenie pozwala na
>> przejazd 1 samochodu na minutę. Ostatni przejedzie zatem po 20 min.
>
> To jak wytłumaczysz fakt, że po zwężeniu tym jednym pasem jadą samochody
> powiedzmy 60km/h, a przed zwężeniem również jednym pasem, toczą się
> 5km/h a czasem nawet się zatrzymują?
>
> A no dlatego, że co chwilę ktoś się gdzieś wciska i cała kolumna za nim
> zwalnia lub zatrzymuje się, po czym ospale jeden po drugim znowu wolno
> ruszają. Zwróć uwagę, jeden po drugim. A to sprawia, że średnia prędkość
> spada do minimum.
Nie, nie dlatego. Za zwężeniem nie ma już ograniczeń co do prędkości (w
postaci zwężenia, nie chodzi mi o ograniczenia przepisowe). Można to
porównać do rozprężani gazu: z jednej strony masz ograniczenie w postaci
ścianek naczynia, potem jest przewężenie (zawór), z drugiej strony brak
ograniczeń przestrzennych.
JaromirD
-
73. Data: 2010-05-13 21:18:23
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: JaromirD <r...@q...pl>
Maseł wrote:
> On 2010-05-13 19:21, WS wrote:
>> powinno byc:
>
> Rzeczywiste skrzyzowanie w Poznaniu
>
> 1) Bez zamka
> - kierowcy 6-9 czekaja o jedna zmiane swiatel dluzej
> - kierowca A dostaje bialej goraczki
>
> | | |# | | #- barierka rozdzielajaca pasy ruchy w dwoch kierunkach
> | | |# /| |
> | | |# | |1|
> | | |# | |2|
> | | |# | |3|
> | | |# | |4|
> | | |# | |5|
> -----------
> <-
> -----------
> ->
> -----------
> | | |# | |6|*- sygnalizator - zielone puszcza tylko
> | | |# | |7| 5 samochodow, a pozniej dluuga przerwa
> | | |# | |8|
> | | |# | |9|
> | | |# | |A| A - chce skrecic w prawo na zielonej strzalce
>
>
> 2) z zamkiem
> - na zielonym przejechalo 10 aut i powoli "rozejda sie po kosciach" na
> tym zwezeniu
> - kierowca A zalapie sie jeszcza na pierwszym zielonym albo przejedzie
> zaraz na zielonej strzalce
>
> | | |# | |
> | | |# /| |
> | | |# |2|1|
> | | |# |4|3|
> | | |# |6|5|
> | | |# |8|7|
> | | |# | |9|
> -----------
> <-
> -----------
> ->
> -----------
> | | |# | |A|*- sygnalizator - zielone puszcza tylko
> | | |# | | | 5 samochodow, a pozniej dluuuuga przerwa
> | | |# | | |
> | | |# | | |
> | | |# | | | A - chce skrecic w prawo na zielonej strzalce
>
>
> A teraz przemyslcie to
>
Masz rację, ale Twój przykład to nie jest to, co ja napisałem. Jeśli już
chciałbyś porównywać, to mój model opisuje tylko sytuację z pkt 2. za
skrzyżowaniem.
JaromirD
-
74. Data: 2010-05-13 21:59:55
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: Maseł <m...@p...onet.pl>
On 2010-05-13 21:18, JaromirD wrote:
>> 2) z zamkiem
>> - na zielonym przejechalo 10 aut i powoli "rozejda sie po kosciach" na
>> tym zwezeniu
>> - kierowca A zalapie sie jeszcza na pierwszym zielonym albo przejedzie
>> zaraz na zielonej strzalce
>>
>> | | |# | |
>> | | |# /| |
>> | | |# |2|1|
>> | | |# |4|3|
>> | | |# |6|5|
>> | | |# |8|7|
>> | | |# | |9|
>> -----------
>> <-
>> -----------
>> ->
>> -----------
>> | | |# | |A|*- sygnalizator - zielone puszcza tylko
>> | | |# | | | 5 samochodow, a pozniej dluuuuga przerwa
>> | | |# | | |
>> | | |# | | |
>> | | |# | | | A - chce skrecic w prawo na zielonej strzalce
>>
>>
>> A teraz przemyslcie to
>>
>
> Masz rację, ale Twój przykład to nie jest to, co ja napisałem. Jeśli już
> chciałbyś porównywać, to mój model opisuje tylko sytuację z pkt 2. za
> skrzyżowaniem.
Spoko - z 10 samochodow zrob 20, moze 30, zawsze przed zwezeniem jest
jakies skrzyzowanie, ktore mozna rozladowac wykorzystujac dwa pasy (a o
kolejkach do zwezenia o dlugosci kilkuset metrow juz tu czytalismy...)
Pozdro
Maseł
-
75. Data: 2010-05-13 22:11:39
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>
Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
news:4bebc11b$1@news.home.net.pl...
>>> Dlaczego w takiej sytuacji nie dzwonisz na policje ? Calkiem powaznie
>>> pytam. Przeciez od tego jest drogowka zeby do takiego blokowania przez
>>> TIRy nie dochodzilo.
>>
>> Myślisz, ze się wykaraskają z krzaczorów zanim dojedziesz do końca korka?
>
> Skoro to sytuacja permanentna jak napisales to moze w koncu zareaguja ?
>
Reagują. Sam byłem świadkiem jak takiego TiRmana zamozwańczego regulatora
zatrzymali. Kropla w morzu potrzeb.
-
76. Data: 2010-05-14 00:12:30
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: WS <L...@c...pl>
On 13 Maj, 19:43, JaromirD <r...@q...pl> wrote:
> Zakładając idealnych
> kierowców, idealny zamek powinien wyglądać tak:
Oczywiscie schemat, ktory podalem to tylko "teoria" majaca przedstawic
idee jazdy na zamek...
Praktyka jest troszke bardziej skomplikowana - zazwyczaj wiekszosci
sie spieszy, wiec beda wybierac nie krotsza kolejke, a ta, ktora
uznaja za szybsza - np. na prawym bedzie widac sporo TIRow, wiec
pomimo pozornie dluzszej kolejki myslacy kierowca ustawi sie za
nimi... (jak w supermarkecie do kas - czasami zamiast 2 osobowej
kolejki z koszykami, w ktorych towar sie nie miesci ;) wybiera sie
taka, gdzie sa np. 4 osoby z prawie niczym)
Taki system ma ta zalete, ze jest samoregulujacy sie i "w miare"
sprawiedliwy...
Obecnie ma wlasciwie tylko jedna wade: brak umocowania prawnego -
kazdy kierowca zmieniajacy pas (na zamek) wykorzystuje dobra wole
wpuszczajacego, a w razie stluczki bedzie winnym nieustapienia
pierszenstwa... Dlatego powinno to zostac jak najszybciej wprowadzone
do PoRD...
WS
-
77. Data: 2010-05-14 01:14:17
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 13 May 2010, maciej debski wrote:
> wszyscy wiemy ze w calym zjawisku chodzi nie o kulturalnych kierowcow
> ktorzy chca madrze jechac na zamek, tylko tych ktorzy na sile cisnac
> ile fabryka dala omijaja samochody czekajace w korku/na swiatlach
> itp.
Ale to jest siedemset osiemnaste rozważanie kategorii "jajko
czy kura" :)
Rozważ - jak już ktoś napisał - skąd mieliby się wziąć "cfaniaki",
jakby *wszyscy* kierowcy stosowali zamek *zawsze* kiedy można?
Przecież pasy byłyby zawsze zajęte (przez "normalnych").
> Czym innym jest kiedy ktos nie spieszac sie jedzie drugim pasem
> i czeka grzecznie az ktos go wpusci "na zamek"
...to nie jest jazda na zamek.
Warunkiem uznania "zamka" jest zjazd przed samym zwężeniem,
a nie "akurat ktoś mnie wpuścił".
Tak nieszczęśliwie się składa, że w polskich przepisach nie ma
szczególnego "wsparcia" dla zamka, zaś jedyna (chyba) konstrukcja
która umożliwia takie rozwiązanie (zakaz wyprzedzania, tak po
prostu) jest nagminnie nieprzestrzegana (i do tego w przypadku
kiedy istotna większość ustawia się w "jedną grzeczną kolumnę"
działa przeciw powstaniu zamka!)
pzdr, Gotfryd
-
78. Data: 2010-05-14 01:15:03
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: "Szop" <s...@s...szop>
Jeszcze jedno pytanie - co, jeśli państwo jedni ustawią się w kolejkę,
wolną, na prawym pasie, inni ich wyprzedzają po lewym, a tu nagle pokazuje
się zakaz wyprzedzania. Albo - przejście dla pieszych. Takie dodatki do
dyskusji.
-
79. Data: 2010-05-14 08:25:52
Temat: Odp: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>
Użytkownik "Szop" <s...@s...szop> napisał w wiadomości
news:4bec87f9$0$19160$65785112@news.neostrada.pl...
> Jeszcze jedno pytanie - co, jeśli państwo jedni ustawią się w kolejkę, wolną, na
prawym pasie,
> inni ich wyprzedzają po lewym, a tu nagle pokazuje się zakaz wyprzedzania. Albo -
przejście dla
> pieszych. Takie dodatki do dyskusji.
Jeden gniewny żalił się kiedyś, że dostał "niesłusznie" mandat na wyprzedzanie
na takim właśnie zakazie.
--
Pozdrawiam
Ryba
-
80. Data: 2010-05-14 08:59:18
Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
news:hshc3q$qsk$1@news.onet.pl...
> Jurand wrote:
>
>
>> - niezależnie który pas wybierzesz i tak dotrzesz do zwężenia w tym samym
>> czasie - bo auta jadą równolegle i tak samo szybko
>
> Niestety, ale nie. Czas rozładowania całego korka będzie taki sam,
> niezależnie od tego czy będą dwa sznurki samochodów czy jeden. Ale czas
> dla
> konkretnego auta może być różny.
Tylko wtedy będzie różny, jeżeli zachowasz się jak "cwaniak" i ominiesz
korek wolnym pasem.
> Rozważ takie przypadki:
> - stoi w korku 20 samochodów w jednym rzędzie. Zwężenie pozwala na
> przejazd
> 1 samochodu na minutę. Ostatni przejedzie zatem po 20 min.
> - te same dwadzieścia samochodów dzielimy na 2 pasy. Dla prostoty auta od
> 1.
> do 5. zostają na pierwszym pasie, od 6. do 10. przejeżdżają na drugi, jak
> poniżej.
>
> 2. pas 1. pas
>
> 6 1
> 7 2
> 8 3
> 9 4
> 10 5
>
> Przejeżdżają przez to samo zwężenie na zamek, czyli 1, 6, 2, 7, 3, 8, 4,
> 9,
> 5, 10. Czas stania w korku tylko pierwszego i dziesiątego samochodu nie
> uległ zmianie. Dla pozostałych zmienił się w stosunku do wariantu z jednym
> rzędem (dla 5. prawie dwukrotnie: z 5 na 9 min.).
Ty, ty jakąś alternatywną matematykę stosowałeś?
Skoro masz 20 aut przed zwężeniem, a przepustowość zwężenia 1 auto na
minutę, to jakim cudem chcesz, dojeżdżając do tego zwężenia i zajmując
DOWOLNY pas, przejechać przez zwężenie przed upływem 20 minut?
Jurand.
> JaromirD