  • 51. Data: 2010-05-13 13:09:53
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "maciej debski" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:7619152a-6b55-41cf-a0c2-d230b5190573@i9g2000yqi
    .googlegroups.com...
    On May 13, 9:51 am, to <t...@a...xyz> wrote:

    > i to jest kwintesencja drogowego cwaniactwa, wszyscy inni to debile i
    > ja jeden madry wiem lepiej i wolno mi wszystko.

    > i dlatego wlasnie tirmani blokuja puste pasy przed zwezkami i kolo sie
    > zamyka.

    Zamek to jest jedyna sensowna forma rozładowania zablokowanych dwóch pasów,
    zwężających się w jeden. To rozwiązanie ma same zalety:
    - nikt się nie będzie wpychał na lewy pas, żeby jechać szybciej, bo auta
    jadą równolegle i korek kończy się na obu pasach w tym samym miejscu
    - niezależnie który pas wybierzesz i tak dotrzesz do zwężenia w tym samym
    czasie - bo auta jadą równolegle i tak samo szybko
    - do minimum ograniczona jest agresja kierowców, wynikająca z tego, że
    "jakiś cwaniak dojechał do końca i się wcisnął"
    - nikt się nie wkurwia na blokującego jeden pas kierowcę - bo takich nie ma.

    Tylko skończony, ograniczony kretyn będzie twierdził, że blokowanie
    któregokolwiek pasa jest najrozsądniejszym rozwiązaniem - pomijając
    ewidentne łamanie przepisów KD.

    Jurand.

  • 52. Data: 2010-05-13 13:47:25
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-05-13 10:15, kaszpir pisze:

    > Bla , bla , bla ...
    >
    > Jazda na suwak polega na przepuszczaniu płynnie jadących samochodów po
    > obu pasach. Jeden samochód wpuszcza 1 samochód z drugiego pasa i tak
    > dalej ...
    >
    > To jest właśnie jazda na suwak ...
    >
    > Polega na tym że wszystkie samochody jadą płynnie dwoma pasami
    > ruchu ..

    Taa, ciekawe jak maja jechac skoro kretyn blokuje pas?

  • 53. Data: 2010-05-13 14:27:16
    Od: "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-13 11:10, maciej debski pisze:

> [...]
    > ja jeden madry wiem lepiej i wolno mi wszystko.
    >
    > i dlatego wlasnie tirmani blokuja puste pasy przed zwezkami i kolo sie

    Ci blokujący to właśnie debile. Po to są dwa pasy aby z nich korzystać.
    U mnie w mieście jest kai jeden newralgiczny punkt na którym jest
    zwężenie i oczywiście robią się korki. I nie mogę zrozumieć dlaczego
    wszyscy ustawiają się na jednym pasie pomimo, że mają jeszcze drugi. I
    efekt jest taki, że stoi sznurek o długości ok 1 km i blokuje poprzednie
    skrzyżowanie. Ale zawsze się znajdzie jakiś inteligentny inaczej i
    będzie blokował pusty pas..

  • 54. Data: 2010-05-13 15:30:36
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    kaszpir wrote:

    > W przypadku korka gdzie na jedynym pasie samochody stoją nie ma
    > takiego czegoś jak jazda na "zamek błyskawiczny" ...

    Zastanów się:
    jedzie 5 samochodów jeden za drugim. Jest jakieś utrudnienie, zwężenie,
    trzeba mocno zwolnić, do 20 na godzinę.
    Te 5 zazwyczaj przejedzie, tzn. ostatni nie będa musieli wyhamować do
    zera, prawda?

    A teraz sobie wyobraź że jedzie tak 20 samochodów, jeden za drugim.
    Szansa że przejadą płynnie jest znikoma, prawda? Najprawdopodobniej
    spora część samochodów będzie musiała się zatrzymać.
    Związane jest to z czasem reakcji, z tym że każdy kolejny samochód
    zwalnia minimalnie BARDZIEJ niż ten przed nim. To nie są duże różnice,
    3km/h, ale przy 20 samochodach i startowej prędkości np. 50 km/h - już
    dziesiąty stanie w miejscu.
    Potem musi ruszyć - zanim ten za nim tez ruszy, minie chwila. 2-3
    sekundy... ale przy 10 to już się robi pół minuty.

    I teraz się zastanów czy lepiej żeby w jednej linii stało 50 czy 100
    samochodów.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 55. Data: 2010-05-13 16:09:00
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Masz zaciecie na ORMOwca... Tyle.

    zaciecie jak tych co blokuja:P

    msciwy jest po prostu:) znam to uczucie

  • 56. Data: 2010-05-13 16:09:20
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A potem był dzwonek i musiałem lecieć na lekcje
    > Pozdrawiam
    > Piotrek

    ROTFL

  • 57. Data: 2010-05-13 19:15:42
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Jurand wrote:

    > - niezależnie który pas wybierzesz i tak dotrzesz do zwężenia w tym samym
    > czasie - bo auta jadą równolegle i tak samo szybko

    Niestety, ale nie. Czas rozładowania całego korka będzie taki sam,
    niezależnie od tego czy będą dwa sznurki samochodów czy jeden. Ale czas dla
    konkretnego auta może być różny. Rozważ takie przypadki:
    - stoi w korku 20 samochodów w jednym rzędzie. Zwężenie pozwala na przejazd
    1 samochodu na minutę. Ostatni przejedzie zatem po 20 min.
    - te same dwadzieścia samochodów dzielimy na 2 pasy. Dla prostoty auta od 1.
    do 5. zostają na pierwszym pasie, od 6. do 10. przejeżdżają na drugi, jak
    poniżej.

    2. pas 1. pas

    6 1
    7 2
    8 3
    9 4
    10 5

    Przejeżdżają przez to samo zwężenie na zamek, czyli 1, 6, 2, 7, 3, 8, 4, 9,
    5, 10. Czas stania w korku tylko pierwszego i dziesiątego samochodu nie
    uległ zmianie. Dla pozostałych zmienił się w stosunku do wariantu z jednym
    rzędem (dla 5. prawie dwukrotnie: z 5 na 9 min.).

    JaromirD

  • 58. Data: 2010-05-13 19:15:55
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arek (G)" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    Tymczasem gamonie wciskający się na kilometr przez
    > zwężką sprawiają, że jedzie się znacznie wolniej. A blokowanie kilku
    > skrzyżowań wcześniej to taki dodatkowy gratis od głupków.

    W skali mikro obserwuję to codziennie na al. Solidarności po przekroczeniu
    Targowej w Warszawie. Jeden pas idzie prosto na most Ś.D., drugi po
    kilkudziesięciu metrach przechodzi w prawoskręt. Standardem jest, że prawy
    pas (przechodzący w prawoskręt) jest zablokowany już na samym początku (tuż
    przy Targowej), potem jest kilkadziesiąt metrów pustego pasa i nakaz skrętu
    w prawo. Oczywiście, dużej cześci tzw. kierowców nie przyjdzie do głowy,
    żeby wykorzystać ten pas na całej jego długości. Chcą być "uczciwi",
    "kulturalni" w efekcie totalnie blokują skrzyżowanie, bo wpychają się na
    lewy praktycznie jeszcze w obszarze skrzyżowania. To powoduje, że inni nie
    mogą zjechać z tego skrzyżowania i powstaje totalny chaos.
    Ostatnio kilka razy pojawili się policjanci i paluchem pokazywali, żeby
    podjechać dalej i włączać się na końcu pasa, ale niestety działa to na
    krótko. Na drugi dzień, wszystko wraca do "normy"...

    Jak trafi się lepszy dzień i ludzie zaczynają stosować zamek jazda jest
    znacznie bardziej płynna i powoli się jedzie bez stresu. Problem zaczyna
    się, jak pojawia się taki "wpychacz", który wszystko psuje i jeszcze jest
    oburzony, że go wpuścić nie chcą (a on przecież on chce się ustawić na końcu
    kolejki)...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 59. Data: 2010-05-13 19:18:23
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    maciej debski wrote:

    > daj spokoj, tutaj sa sami mlodzi gniewni spod znaku golfa trzy dla
    > ktorych szczytem sprytu jest jest przeskoczenie korka pasem do skretu,
    > chodnikiem, przez czerwone swiatlo itp.
    >
    > nie rozumiejacy ze jezeli pas jest zablokowany to zaden zamek
    > blyskawiczny nie przyspieszy przejazdu przez zwezenie (chyba ze
    > "sprytnie" ominiesz kilkadziesiat samochodow).
    >
    > mac

    Owszem przyspieszy - ale tylko niektórym. Wytłumaczenie niżej w mojej
    odpowiedzi na post Juranda.

    JaromirD

  • 60. Data: 2010-05-13 19:21:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Maj, 19:15, JaromirD <r...@q...pl> wrote:

> [...]
    > uległ zmianie. Dla pozostałych zmienił się w stosunku do wariantu z jednym
    > rzędem (dla 5. prawie dwukrotnie: z 5 na 9 min.).

    to jest wlasnie argumentacja kogos, kto nie rozumie ideii "zamka" i
    stoi na peawym jak...

    powinno byc:

    2 1
    3 4