-
Data: 2025-01-27 20:49:15
Temat: Re: Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 27.01.2025 o 12:05, ptoki pisze:
> On 2025-01-25 18:15, io wrote:
>> W dniu 23.01.2025 o 21:58, ptoki pisze:
>>> On 2025-01-21 03:55, io wrote:
>>>> W dniu 21.01.2025 o 09:01, ptoki pisze:
>>>>> On 2025-01-18 17:11, io wrote:
>>>>>> Nie wiem czy znacie ładowarki na stacjach Moya. Ja też nie znam,
>>>>>> ale miałem dzisiaj przyjemność ładować Twizy właśnie na tej
>>>>>> stacji :-)
>>>>>>
>>>>> ciach rzezba jak kon^H^H^Helektryk pod gorke
>>>>>
>>>>> Fajnie ze to piszesz.
>>>>> Niech pozostanie swiadectwem regresu jaki sie odbywa.
>>>>>
>>>>> Jedyne co ci moge doradzic to kupno taniego chinskiego webasto i
>>>>> zestawu filterkow do kawy.
>>>>>
>>>>> Mieszajac dizel z starym olejem z kuchni (filtrowanym) i palac tym
>>>>> w takim webasto zamontowanym do tego auta bedziesz mial cieplej niz
>>>>> nie jeden samochodziarz.
>>>>>
>>>>> No i ewentualnie pozostaje mi zyczyc ci okazji do wymiany na
>>>>> uzywany aku z demobilu co ma wieksza pojemnosc zuzyty niz ten w
>>>>> takim stanie jak jest.
>>>>>
>>>>
>>>> No ale jaki regres.
>>>
>>> Moje najlichsze auto ma 600km zasiegu. Nawet to palace 14/100 w zime.
>>> Jakbym mial rzezbic takim co ma kobiece 70km zasiegu to bym mial regres.
>>
>> No ale kto Ci każe kupować Twizy? Nie wszystkie elektryki mają tylko
>> 70km zasięgu.
>>
>
> Ja nie pije do twiza.
> Ja pije do ogolnej regresji technicznej.
Dlatego piszesz o 70km zasięgu?
>
> I nie tylko w samochodach.
>
> Agd sie psuje bo robione sa idiotyczne "oszczednosci".
Które?
> Samochody dostaly ekrany i zlikwidowano przyciski.
Kiedy?
> Przeniesiono
> kierunkowskazy w poblize swiatel (niektorzy producenci sie pokapowali ze
> zjebali sprawe i przygaszaja reflektor jak kierunek mruga).
A to nie jest wymóg?
> W silnikach pojawiaja sie problemy z czesciami jakie wczesniej nie
> wystepowaly (napinacze/slizgacze rozrzadow, magistrale can w swiatlach,
> tansze stopy powodujace zacieranie pomp czy rolek popychaczy zaworowych
> i tak dalej).
> Elektryki maja zasiegi mniejsze od spaliniakow,
Tak se. Przede wszystkim jest to uwarunkowanie technologiczne. Samochody
nie latają z tego samego powodu.
> dluzej sie laduja,
Od czego?
> wcale
> nie sa tansze w naprawach itp.
Bo naprawa uszkodzonej baterii jest droga?
> Komputery maja podzespoly lutowane zamiast gniazdkowych.
Że czipy nie na podstawkach? Po co by miały być? By zawsze była
wątpliwość czy dobrze kontaktują?
> Akumulatory w autach sa coraz slabsze/mniejsze.
Czemu w moim nie jest?
> Telefony staja sie coraz wieksze a aplikacje glupsze w obsludze.
To proste.
Projektanci smartfonów starzeją się, mały ekran przestaje im wystarczać.
Aplikacje piszą dzieci to i mało poważne wychodzą. Ale przecież nie
napiszą Ci nawigacji lub tp tylko coś pierdołowatego.
>
> I tak dalej. Juz o shrinkflation nie wspominam.
>
> W Twoim przypadku fakt ze w aucie nie dali webasto (i do zadnego
> elektryka tego nie widzialem) a np w mojej aurisce z 2006 webasto jest -
> choc nie wiem czy ma akurat w tym aucie sens) jest tym regresem.
> Mialbys wiekszy zasieg lub komfort podrozy jakbys sie nie musial grzac z
> baterii. A olej z frytek i tak wyprodukujesz...
Mógłbyś nie pieprzyć bez sensu ale jakoś pieprzysz.
>
>
>>> Juz nie mowie ze jak banke 20 litrowa doloze to w lato mam zasieg
>>> prawie 1100km.
>>
>> No i kół zapasowych już nie dają. Jakieś cofnięcie się, ale skoro tego
>> nie potrzeba w normalnej eksploatacji to po co przejmować się. Ja tam
>> dostrzegam atut Twizy w postaci możliwości ładowania z gniazdka ale
>> jak ktoś lubi na stacji ładować to chyba nie doceni.
>>
>
> O wlasnie. Kol tez nie. A uzywalem pare razy.
W terenowych raczej dają.
>
> Ja nie neguje twizy jako rozwiazania. Nawet nie neguje elektryka jako
> rozwiazania. Neguje fanboism ktory twierdzi ze elektryk jest taki sam
> albo lepszy niz spaliniak.
Jest, nie smrodzi.
>
> Powiem wiecej, nie mam problemu aby uznac ze rower elektryczny jest ok
> jesli wiemy ze jest zakupiony aby dojezdzac do pracy/szkoly i ze jego
> zasieg jest wystarczajacy do tego.
Nie jest ok, bo nie nadaje się do jazdy w deszczu i po śniegu i opłaca
się czasowo tylko w centrach miast. Czyli nie nadaje się do tego samego
co samochód nawet taki jak Twizy.
>
> Ale jednak potrzeby statystycznego ludka sa takie ze rower lub twizy nie
> starczy. Czesto trza cos innego.
Pokazuję, że Twizy starczy, rower niespecjalnie jw.
>
>>>
>>> Fiesciocha (ta druga wymieniona) spalala najmniej przy jakichs 70kmh.
>>> Jadac szybciej i wolniej spalala wiecej. Izauwazylem ze wiekszosc aut
>>> tak ma. czasem optimum wychodzi przy 80kmh ale rzadko kiedy przy
>>> wyzszych predkosciach.
>>>
>>> Pamiatem tu jakichs mitomanow co pisali ze im najmniej pali przy 130kmh.
>>
>> Nie łapię, gdzie tu regres?
>>
>
> To akurat nie o regresie. To o mitomanii niektorych pisaczy.
>
>>>
>>>> Ten 10-letni akumulator jest ciągle ok. Po prostu
>>>
>>> ok ale tylko 70km ok. Nie czepiam sie ciebie bo masz male autko.
>>> Raczej czepiam sie faktu ze sporo techniki sie cofa w rozwoju ostatnio.
>>> Stare auto ma spalanie 5-6l/100 (dizel) a nowe ma 8-9-10 optymistycznie
>>
>> Może większego smroda kupiłeś i się dziwisz, że więcej pali, ale
>> normalnie to tak nie jest.
>>
>
> Kupilem akurat jednego z oszczedniejszych. Nie zebym sie cieszyl z tego
> faktu. Wkurza mnie ze moglem miec auto palace 4-5l/100 ale nie moge bo
> takie tu sprzedaja.
Smart nie jest oszczędniejszy?
> A hybryda jest drozsza o tyle ze musial bym zrobic
> nia jakies 100kkm zrobic zeby wyszlo na zero.
Bo ludzi stać na samochody i nie optymalizują wydatków na nie. Ty teraz
liczysz coś, co sam masz w d...e.
>
>>> albo tyle co stary dizel ale musi byc hybryda i kosztowac 2x wiecej.
>>
>> Ale co Ty porównujesz? Samochody zdrożały, w uproszczeniu, wszystkie
>> kosztują 2x więcej.
>>
>
> W polsce/europie. Gdzie indziej niekoniecznie.
> Sa miejsca gdzie mozna kupic niehybryde za 20-30kpln mniej.
> O elektrykach czy pluginach nawet nie wspomne.
Można się przenieść.
>
> w usa corolla kosztuje 22.2kusd+tax i pali 7.3/100
> hybryda kosztuje 23.8kusd+tax i pali 4.4/100
> roznica w cenie to jakies 1600usd.
> Roznica w spalaniu to jakis galon - 3 dolce.
> 53kkm zeby wyszlo na zero. To jedna z lepszych opcji.
>
> prius kosztuje 28.3kusd+tax w porownaniu do corolli to juz 6kusd czyli
> zwracac sie bedzie przez prawie 200kkm.
>
> prius plugin to 33.3kusd+tax. czyli zwracac sie tez bedzie dlugo choc tu
> duzo zalezy od dystansow na jakie sie jezdzi.
>
> To ze w Polsce Wszystko zdrozalo to z jednej strony fakt ale z drugiej
> nie jest az tak dramatycznie.
>
> Kupilem fieste w 2006 za 33.5kpln. Dzis to rownowartosc 64kpln wg inflacji
> Zerknij sobie:
> https://policzmi.pl/inflacje
> Gdyby nie lata pokowidowe to bylo by spokojnie 10kpln mniej.
> ALE! Uwazam ze okres 2006do 2020 to byla anormalna sytuacja. Powtarzalem
> ze to jest czas gdzie inflacja jest sztucznie zanizona i odbije za jakis
> czas. I odbilo. Ale juz po kowidzie.
To było raczej oczywiste.
>
> Moja foka z 2006 kosztowala wtedy 78kpln. Teraz kalkulator mowi o 158kpln.
No to mówię, że 2x.
> Foke mozna dzis kupic za 135kpln (bo to byl dizel). Czyli ponizej inflacji.
Powyżej. Policz sobie w tym twoim serwisie.
>
> Corolle hybrydowa kombi mozna miec za 140kpln. Czyli nadal taniej niz
> tamten focus z dizlem (tamto byla tania wersja dizla - flotowy).
>
>>>
>>> Czyli jak by nie patrzec regres. A komfort jazdy nowym suvem i starym
>>> golfem z dizlem (bo to o nim pisze jako porownaniu) nie jest az tak
>>> wielki.
>>
>> Ale, że chcesz golfa a wciskają Ci suva? Nie wydaje mi się.
>>
>
> Tak jest.
> W usiech ford juz nie robi golfiastych. Tylko suvy/trucki.
> Inni tez zmniejszyli oferte malych aut. Kombiakow nie oferuje nikt w
> cenach ktore maja sens w porownaniu do suvow.
> W polsce fiesty juz nie kupie. Puma kosztuje inflacyjnie wiecej niz fiesta.
Ludzie chcą te SUVy i dlatego są tak powszechne.
>
>>>
>>>> przesadziłem z jazdą terenową. Ty ze swoim smrodem pewnie od razu
>>>> byś zawrócił a ja dopiero jak przyszło przez rów prze..skoczyć :-)
>>>
>>> Ja tymi starszymi jezdzilem po byleczym. Ale sie nauczylem ze nie warto.
>>> Szkoda i podwozia i lakieru i jeszcze sie jakas oslona oberwie.
>>
>> Nie przejedziesz po byle czym bo zawiśniesz. Twizy nie zawisa bo jest
>> lekki i mając mniejszy rozstaw kół nie jedzie koleinami.
>>
>>>
>>> Nie warto.
>>>
>>> I z perspektywy optymalnosci (dystans/spalanie/czas) przejazdu tez
>>> nie warto.
>>>
>>>
>>
>> Ale ja tylko pisałem o tym dlaczego brakło prądu. Że jak sobie
>> wykombinowałem jazdę opłotkami to w końcu przeliczyłem się.
>>
>>
>
> Ja piłem do tego ze ludzie sa zmuszeni kombinowac majac nowsze auta.
> Zamiast po prostu stosowac wczesniejsze nawyki lub doznac progresu
> technologii to maja wiecej do kombinowania.
Co oprócz ładowania?
>
> Cos w stylu wczesnych instalacji gazowych. Ze jakies przelaczanie,
> odpalanie na benzynie, problemy z smarowaniem, korozja, parowniki w
> zimie nie wydalaly itp.
>
> Z czasem instalacje sie poprawily ale tymczasowo byl regres.
>
> I z elektro mobilnoscia jest podobnie. Regres. I jakos nie widze aby sie
> poprawialo. Nawet w aspektach gdzie nie ma przeszkod (np. to webasto
> zeby sie grzac...)
>
A ja myślę, że jest ciągła optymalizacja. Niekiedy jest to odczuwalne
jako regres, ale naprawdę sami to właśnie wybieramy.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.25 03:43 Arnold Ziffel
- 01.02.25 08:26 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=