  • Data: 2012-08-28 00:22:21
    Temat: Re: Nowa grafika - nowy procesor?
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-26 23:01, mi.mo pisze:

> [...]

    Ośmielę się nie zgodzić. Coraz mniej gier, do których wystarczają
    dwurdzeniówki. A te które są nie potrzebują zmiany grafiki, bo 260GTX to
    i tak za dużo dla nich.

    > Gram w FPS i wyścigi. Gram rzadko, kilka gier w roku i nie mam ciśnienia
    > na nowości. Za 2 lata pewnie pogram w to co teraz wychodzi.

    To tak jak ja. I też mam zamiar zmienić 2x R4850 na R7850 1 albo 2 GB
    VRAM - choćby dla zaoszczędzenia na prądzie w 2D.

    > Niedawno > sprawiłem sobie projektor i pograłbym sobie jeszcze raz w
    > pelnej jakości np. w pierwszego Crysisa, co na 260 nie było możliwe.
    > Inne gry to Metro, BF3, Mafia 2.

    To zmiana CPU obowiązkowa. 1,5 roku temu przesiadałem się z Phenoma II
    550 na X4 955 - różnica w tego typu grach wyraźnie widoczna.
    Po wykresach zajętości CPU i GPU widać było, że CPU zaczyna nie wyrabiać
    już przy jednym R4850, przy 2x R4850 w CrossFire grafika wyraźnie
    nudziła się czekjąc na CPU dwurdzeniowy. Dodatkowo nowe X4 bez problemu
    i kombinowania z zaawansowanym OC powinny pójść na 3,5-3,6 GHz, co w
    przypadku starszych Phenomów II rev C2 (CPU z 2008/2009 takie zazwyczaj
    były) już nie było takie oczywiste. Szkoda że z rynku zniknęły bardzo
    fajne Phenomy II 960T - raz że turbo, dwa że szansa na pełnego X6 w
    cenie X4. Ale czas na zmianę jest teraz dobry - warto poczekać 2-3
    tygodnie, bo AMD właśnie ogłosiło obniżki Phenomów i X4 ...będzie tańszy
    o 4$ od podobnie taktowanego X2 (81 vs 85 USD).

    > Phenoma próbowałem odblokować po zakupie ale się nie udało, może teraz
    > są jakieś lepsze sposoby? Nieźle się za to podkręca. Programowo
    > spokojnie 3.5GHz a grzebiąc w biosie pewnie dałoby się znacznie więcej.

    Czyli tak jak mój. Wiele więcej się nie spodziewaj bez inwestycji w
    chłodzenie i mobo przekraczających wartość CPU. IMHO warto zmienić na X4
    lub X6 - wielowątkowość przydaje się coraz bardziej, a 560GTX spowolnisz
    bardzo starą dwurdzeniówką.

    --
    /MB