  • 11. Data: 2020-12-16 16:17:49
    Temat: Re: Nowa bryczka
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-15 21:48, ii wrote:
    > Ale to o czym piszesz, że mogą dowód
    > zatrzymać ... wymaga dalszej analizy, której w podanym przez Ciebie
    > artykule nie ma i nie napotkałem na razie na nic konkretnego.

    PORD

    Art. 132. Policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo
    funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej zatrzyma dowód rejestracyjny w
    razie: [...] 4) uzasadnionego przypuszczenia, że dane dotyczące dowodu
    rejestracyjnego zawarte w centralnej ewidencji pojazdów nie odpowiadają
    stanowi faktycznemu.

  • 12. Data: 2020-12-16 16:22:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-16 16:17, m4rkiz wrote:

> [...]
    > razie: [...] 4) uzasadnionego przypuszczenia, że dane dotyczące dowodu
    > rejestracyjnego zawarte w centralnej ewidencji pojazdów nie odpowiadają

    Mi chodzi bardziej o praktykę a nie teorię - jeżeli poinformowałem o
    nabyciu, to mają wpis w bazie więc można to zrobić nawet z automatu bez
    udziału fizycznego policjanta gdyby im zależało.

    Tak na wyczucie to powiem że pewnie nikt się nie czepi nawet podczas
    rutynowej kontroli do momentu kiedy z jakiegoś powodu będą chcieli
    'przeczołgać' zatrzymanego kierowcę bardziej niż taryfikator pozwala.

  • 13. Data: 2020-12-16 18:27:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.12.2020 o 16:17, m4rkiz pisze:

> [...]
    > razie: [...] 4) uzasadnionego przypuszczenia, że dane dotyczące dowodu
    > rejestracyjnego zawarte w centralnej ewidencji pojazdów nie odpowiadają

    Dane dotyczące dowodu? Nie samochodu? To ... co to z czymkolwiek wspólnego?

  • 14. Data: 2020-12-16 18:42:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 16.12.2020 o 16:22, m4rkiz pisze:

    > Mi chodzi bardziej o praktykę a nie teorię - jeżeli poinformowałem o
    > nabyciu, to mają wpis w bazie więc można to zrobić nawet z automatu bez
    > udziału fizycznego policjanta gdyby im zależało.

    Ale jaki "wpis"? I co "można zrobić"?

    Powiadomienia są dwa:
    1. o zmianie właściciela
    2. o konieczności zmiany danych

    2 nie powoduje zmiany danych. Trzeba złożyć wniosek. Więc oczywiście bez
    tego jest jakaś niezgodność, ale ciągle nie ma obowiązku składania
    wniosku i zatrzymanie dowodu niczego tutaj nie zmieni.

    > Tak na wyczucie to powiem że pewnie nikt się nie czepi nawet podczas
    > rutynowej kontroli do momentu kiedy z jakiegoś powodu będą chcieli
    > 'przeczołgać' zatrzymanego kierowcę bardziej niż taryfikator pozwala.

    No ja rozumiem, że mówimy o działaniach zwykłego ścierwa, ale ostatnie
    wydarzenia pokazują, że tylko z takim mamy do czynienia.

  • 15. Data: 2020-12-17 10:42:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-16 18:27, ii wrote:

    > Dane dotyczące dowodu? Nie samochodu? To ... co to z czymkolwiek wspólnego?

    O ile mi wiadomo to ten zapis jest powszechnie interpretowany jako
    niezgodność danych w dowodzie (poprzedni właściciel) ze stanem
    faktycznym czyli m. in. tym co występuje w cepiku po zgłoszeniu nabycia
    przez nowego właściciela.

    Jaka jest praktyka to wiem tylko z tzw. trzeciej ręki bo oidp nigdy nie
    zdarzyło mi się dyskutować z organami na ten konkretny temat.