  • 121. Data: 2017-01-17 12:04:12
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2017 um 10:52 schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Ale to dotyczy strojonych obwodów rezonansowych o sporej dobroci,
    > a nie anten. Legenda miejska głosi, że w ten sposób ubecja (jej
    > nikt o żadną dobroć nie posądzał) szukała słuchaczy Wolnej Europy.
    > Nawet tych, co mieli wyłączone radio.

    W latach 70tych i 80tych ubiegłego stulecia w Berlinie ludzie sobie
    porobili oświetlenie na działkach ładując akumulatory z pobliskiej
    stacji średniofalowej. Trochę się to ukróciło, jak szpece z poczty,
    którzy się wtedy zajmowali przepisami, przeszli się po działkach w
    towarzystwie policji i powlepiali kolegia za używanie odbiorników
    radiowych bez zezwolenia ;-).

    Waldek

  • 122. Data: 2017-01-17 12:10:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Oj ... (s+c)^2 = s^2 +2cs +c^2.
    >
    > Jesli sygnal s bedzie maly, a stala c duza ?

    Myślałem o zniekształceniach wprowadzanych przez lampę, wśród których
    są również te "kwadratowe". Podnoszenie do kwadratu s+c (z zwłaszcza
    s+C), to ja nie wiem gdzie by miało się dokonywać.

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2017-01-17 12:13:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

> [...]
    > którzy się wtedy zajmowali przepisami, przeszli się po działkach w
    > towarzystwie policji i powlepiali kolegia za używanie odbiorników

    Zachodnim, czy Wschodnim?

    Jarek

    --
    Ordnung muss sein.

  • 124. Data: 2017-01-17 12:16:58
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2017 um 12:13 schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Zachodnim, czy Wschodnim?
    zachodnim

  • 125. Data: 2017-01-17 12:21:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > zachodnim

    To tam trzeba (było) mieć zezwolenie na każdy odbiornik radiowy?!

    --
    Jarek

  • 126. Data: 2017-01-17 13:14:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Myślałem o zniekształceniach wprowadzanych przez lampę, wśród których
    >są również te "kwadratowe". Podnoszenie do kwadratu s+c (z zwłaszcza
    >s+C), to ja nie wiem gdzie by miało się dokonywać.

    W naszym glosniku z dwiema cewkami.
    Tylko zasilimy go nie z transformatora, ale pradem anodowym, a wiec
    s+C.

    J.

  • 127. Data: 2017-01-17 13:24:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W naszym glosniku z dwiema cewkami.
    > Tylko zasilimy go nie z transformatora, ale pradem anodowym,
    > a wiec s+C.

    Ten "nasz" głośnik jest pomysłem całkiem do dupy -- o ile cewka
    nieruchoma będzie zasilana czym innym, niż prądem stałym. A jeśli
    będzie, to i w cewce ruchomej składowa stała nie przeszkadza.

    --
    Jarek

  • 128. Data: 2017-01-17 13:41:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Ten "nasz" głośnik jest pomysłem całkiem do dupy -- o ile cewka
    >nieruchoma będzie zasilana czym innym, niż prądem stałym.

    Nie sluchales, a twierdzisz :-)
    Poza tym czytales ze uzywany takze jako dlawik - wiec ten prad taki
    calkiem staly nie jest.

    >A jeśli będzie, to i w cewce ruchomej składowa stała nie przeszkadza.

    Akurat przeszkadza, bo powstaje stala sila, ktora trzeba jakas
    sprzezyna skompensowac.
    Znacznie silniejsza niz przy AC.

    J.

  • 129. Data: 2017-01-17 13:54:26
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 17.01.2017 um 12:21 schrieb Jarosław Sokołowski:

    > To tam trzeba (było) mieć zezwolenie na każdy odbiornik radiowy?!
    Nie. Odbiorniki radiowe musiały mieć znaczek poczty, że są dopuszczone
    do ruchu. Tak, jak obecnie znak CE. Odbiorników bez znaczka używać nie
    wolno. Chyba, że jest się radioamatorem, to możesz też budować swoje.

    Waldek

  • 130. Data: 2017-01-17 13:58:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >dopuszczone do ruchu. Tak, jak obecnie znak CE. Odbiorników bez
    >znaczka używać nie wolno. Chyba, że jest się radioamatorem, to możesz

    Faszystowski kraj ... czy unijny ?
    A moze to po prostu o pieniadze chodzi, tak jak w GB ? :-)

    J.