  • Data: 2015-01-08 09:46:47
    Temat: Re: Nokie Here na Androida w Google Play
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2015-01-07, o godz. 17:57:28
    Trybun <i...@j...ru> napisał(a):

    > Jednak chyba nie do wszystkich modeli.. Po złych doświadczeniach z
    > Lexmarkiem zapytałem sprzedawcę o drukarkę do której są dołożone
    > sterowniki pod Linuksa, i mimo tego że miał Brothera na stanie to
    > powiedział że nie ma takiej.

    Najprawdopodobniej sprzedawca poszedł po najmniejszej linii oporu bo po
    prostu nie miał pojęcia co sprzedaje. Np. nie miał pojęcia że
    praktycznie wszystkie drukarki HP mają je dokładane lub instrukcja
    odsyła do serwisu internetowego ze wsparciem. Ot pierwszy z brzegu
    kombajn HP:
    http://www8.hp.com/pl/pl/products/printers/product-d
    etail.html?oid=5303403
    i informacja:
    "Zgodność z systemami operacyjnymi
    Pełna instalacja oprogramowania obsługiwana w systemach: Windows 8
    (32-bit/64-bit), Windows 7 (32-bit/64-bit), Windows Vista
    (32-bit/64-bit)
    Instalacja samego sterownika obsługiwana w systemach: Windows
    Server 2012 Windows Server 2008 (32-bit/64-bit), Windows Server 2008 R2
    (x64)(SP1), Windows Server 2008 (Standard Edition), Windows Server 2008
    (Enterprise Edition), Windows Server 2003 (32-bit/64-bit) (SP1 lub
    nowsza wersja)Mac OS X v10.6.8 lub nowsza wersja
    Linux: Prosimy o zapoznanie się z informacjami na stronie pomocy
    technicznej dla systemu Linux:
    hplipopensource.com/hplip-web/install.html"

    A tam:
    http://hplipopensource.com/hplip-web/models/laserjet
    /hp_laserjet_pro_mfp_m125a.html
    W większości dystrybucji nawet zwykle nie ma nawet potrezby
    doinstalowywania czegokolwiek.

    Niestety ale znajomość specyfikacji sprzętu wśród sprzedawców jest
    marna. A od kilku lat - od czasu gdy RedHat i Suse mocno usadowiły się
    na rynku korporacyjnym - większość drukarek ma sterowniki przynajmniej
    do tych dwóch dystrybucji. Ostatnio często także do Ubuntu. Inna sprawa
    że rzadko kiedy konieczne są dedykowane sterowniki. Używam jako jednego
    z podstawowych systemów desktopowych Ubuntu (długo 8.04 a obecnie 14.04)
    i wielu różnych drukarek sieciowych (HP, OKI, Brother, Epson, Dell,
    Canon ale także np. Gestetner czy duże kombajny Canona) i dawno nie
    trafiłem na modele które by sprawiały problemy. Parę lat temu modne
    były tanie drukarki win-only które w celu potanienia elektroniki część
    obróbki obrazu załatwiały programowo na komputerze. Lexmark tu
    przodował. Z nimi faktycznie trzeba było kombinować. Ale od dawna nie
    spotkałem nowego modelu który by tak pracował.

    Zdrówko