  • 11. Data: 2011-01-19 12:10:38
    Temat: Re: Nokia messaging
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    W dniu 19.01.2011 11:48, quwert pisze:

    > Nie prawda, podczas transmisji danych są blokowane połączenia przychodzące,
    > dzwoniący słyszy sygnał zajętości. Istnieją klasy A B i C i tylko w klasie
    > A (lub C nie pamiętam) jest możliwa jednoczesna transmisja data i voice.
    >
    > Czy obecnie operatorzy obsługują klasę bezkolizyjną tego nie wiem,
    > nie korzystam już ale w latach 2004-2008 w orange podczas transmisji
    > (ale nie podczas sesji) były blokowane połączenia przychodzące a przy
    > połączeniach wychodzących była zawieszana transmisja danych.

    Czyli jest zonk czy nie? Niby wszyscy używają, ale nikt nie wie jak to
    jest....

  • 12. Data: 2011-01-19 12:14:50
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    W dniu 19.01.2011 12:03, Maciej Muran pisze:

    > Aha! OIDP to na różnych telefonach Nokii były różne wersje klienta
    > poczty. W E71 nigdy nie udało mi się uzyskać tego, co było w E52 i na
    > odwrót chyba też - chodzi tu konkretnie o pobieranie poczty, co 5, 10,
    > 15, 30 minut. Tak więc sprawdź to, żeby się nie okazało, że zamiast push
    > email dostaniesz możliwość sprawdzenia poczty raz na dobę ;)
    >
    > M.

    Mam pakiet 500MB na transmisję danych + chcę zmienić tel na nokia C6.
    Więc jeszcze raz, czy konfiguracja konta jako push mail będzie działać
    jak BB? No i czy zajmuje to pasmo połączenia przychodzącego?
    Może ktoś jednak używa i skrobnie jak to wygląda w praktyce.

    MP

  • 13. Data: 2011-01-19 12:44:18
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    quwert <q...@g...pl> dared to write:

> [...]
    > przychodzące, dzwoniący słyszy sygnał zajętości. Istnieją klasy A B i C
    > i tylko w klasie A (lub C nie pamiętam) jest możliwa jednoczesna

    Wyraziłem się nieściśle. Urządzenia z GPRS klasy A - czyli znakomita większość
    współczesnych telefonów - umożliwiają równoczesne dane i voice.
    Klasa B = połączenie danych zostaje zawieszone na czas rozmowy, a potem automatycznie
    wznowione
    Klasa C = trzeba ręcznie przełączać między trybem danych a trybem voice.

> [...]
    > (ale nie podczas sesji) były blokowane połączenia przychodzące a przy
    > połączeniach wychodzących była zawieszana transmisja danych.

    Widocznie w latach 2004-2008 miałeś telefon z obsługą tylko klasy B?

    k.

  • 14. Data: 2011-01-19 14:01:23
    Od: froggg <b...@a...com>

    On 2011-01-19 13:10:38 +0100, Manhattan Project <e...@p...fm> said:

    > Czyli jest zonk czy nie? Niby wszyscy używają, ale nikt nie wie jak to
    > jest....

    W obrębie nadajników 3G, przy włączonym PUSH (w tle działa proces
    odpowiedzialny za utrzymywanie połączenia z serwerem pocztowym), nie
    będzie problemów.
    Po przełączeniu na EDGE (braku zasięgu 3G) pojawi się sygnał zajętości
    albo info 'poza siecią'.

  • 15. Data: 2011-01-19 19:13:17
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 01/19/2011 03:01 PM, froggg wrote:

> [...]
    > będzie problemów.
    > Po przełączeniu na EDGE (braku zasięgu 3G) pojawi się sygnał zajętości

    Najwyżej na czas aktywnej transmisji, przy sensownym oprogramowaniu
    (nie, nie wiem czy Nokia Mail jest na tyle sensowny).

    M.

  • 16. Data: 2011-01-19 20:24:18
    Od: "info" <s...@s...spam>

    Użytkownik "Manhattan Project" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >jak BB? No i czy zajmuje to pasmo połączenia przychodzącego?
    >Może ktoś jednak używa i skrobnie jak to wygląda w praktyce.

    Nokia E71 w zasięgu EDGE tryb "push" problem z połączeniami przychodzącymi
    zauważalny, działanie "push" to temat do dyskusji.

    BB w zasięgu EDGE zero problemów z połączeniami przychodzącymi, szybciej
    słyszę sygnał maila w terminalu niż widzę powiadomienie na kompie w talku.

    pozdro.

  • 17. Data: 2011-01-20 06:58:53
    Od: Manhattan Project <e...@p...fm>

    > Nokia E71 w zasięgu EDGE tryb "push" problem z połączeniami
    > przychodzącymi zauważalny, działanie "push" to temat do dyskusji.

    Zauważalny, znaczy że często nie można się dodzwonić?
    No i co masz na myśli 'działanie "push" to temat do dyskusji' - nie
    działa, działa z 2 dniowym opóźnieniem?

  • 18. Data: 2011-01-20 20:08:05
    Od: "info" <s...@s...spam>

    Użytkownik "Manhattan Project" napisał w wiadomości grup

    >Zauważalny, znaczy że często nie można się dodzwonić?

    Ciężko mi powiedzieć. Zauważam, że czasem do żony mimo jej bycia w zasięgu
    nie dodzwaniam się do niej :-)
    Nadmienię, że nie jest to wina sieci ponieważ po wyłączeniu "push" jest ok.

    >No i co masz na myśli 'działanie "push" to temat do dyskusji'

    Porównuję to do BB gdzie terminal jest szybszy od talka a w nokii raz jest
    szybko a raz czekamy, czekamy, czekamy i mamy.
    Opóźnienia nie są dramatyczne.

  • 19. Data: 2011-01-21 13:19:10
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 01/20/2011 09:08 PM, info wrote:

> [...]
    >
    > Porównuję to do BB gdzie terminal jest szybszy od talka a w nokii raz
    > jest szybko a raz czekamy, czekamy, czekamy i mamy.

    Nokia znowu zepsuła coś co od dawna działa i bez BB i łaski opów?

    M.