  • 1. Data: 2013-12-13 22:05:09
    Temat: Nokia Lumia 720/625 - jest blokada transferu danych?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Zastanawiam się czy nie lepszym pomysłem będzie zakup telefonu z Windows
    8 mobile zamiast z Andoidem dla kogoś kto używa nadal telefonu takiego
    zwykłego (SE Hazel), bo być może te kafelki będą prostsze w obsłudze, a
    sam system z racji że jest pisany z jakby z "lepszą" dedykacją na
    telefony działa płynniej (tylko na podstawie czytanych opinii) i nie
    powinien irytować zawieszkami np po wejściu do książki telefonicznej.

    Jest tylko jedno pytanie. Czy w takiej Lumie 720 czy 625 da się tak jak
    pod Androidem wyłaczyć transmisję danych aby bezproblemowo MMS działały?
    Telefon nie ma mieć kompletnie żadnego poza tym łączenia się z
    jakimkolwiek internetem w jakiejkolwiek formie. Ma służyć tylko i
    wyłącznie do dzwonienia, SMS'sów oraz robienia fotek, wysyłania ich i
    odbierania MMS'em. Najfajniej jakby się dało jeszcze usunąć z ekranu
    startowego ikonki do łączenia się z badziewiami społecznościowymi itp.
    jeśli są.
    To czemu więc nie wezmę Nokii 5110? - chodzi o wielkość ekranu na którym
    będą te fotki prezentowane, wielkość czcionki książki telefonicznej,
    wielkość cyferek, literek w pisanych w SMS, są one większe. Może
    użytkowniczka nie będzie musiała do nich okularów zakładać.

    Pytam tu bo telefon z Windowsem to jak igła w stogu siana, nikt nie ma
    ze znajomych.

    Irokez

  • 2. Data: 2013-12-13 23:12:10
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-12-13 22:05, *Irokez* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
    > zwykłego (SE Hazel), bo być może te kafelki będą prostsze w obsłudze, a

    > Pytam tu bo telefon z Windowsem to jak igła w stogu siana, nikt nie ma

    Kupiłem Żonie Nokie 710 - nie podobał się to sprzedałem. Teraz
    zamieniłem szajsunga galaxy s (którego sam użytkowałem, ale zamieniłem
    na Nexusa 4) na Lumię 800 z nadzieją, że żona się w końcu przekona -
    ciągle na to liczę :)
    Kafelki wydają się prostsze na pierwszy rzut oka, a może bardziej na
    pierwszy rzut oka na ekran startowy - im dalej w las tym gorzej.
    Malutkie ikonki, mało intuicyjnie (moim zdaniem) - w sumie spodziewam
    się długiej przeprawy zanim zmuszę małżonkę do "pacanego" telefonu -
    ciągle najlepiej jej leży Nokia E52

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 3. Data: 2013-12-14 00:22:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 13 Dec 2013 23:12:10 +0100, Mirek Ptak napisał(a):

> [...]
    > zamieniłem szajsunga galaxy s (którego sam użytkowałem, ale zamieniłem
    > na Nexusa 4) na Lumię 800 z nadzieją, że żona się w końcu przekona -

    Używalność tego zaczyna się dopiero w okolicach modeli x20 z GDR2
    (conajmniej, choć i tak kilka niezbędnych rzeczy dopiero w GDR3 za parę
    tygodni)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2013-12-14 01:20:42
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Mój 64 letni Ojciec się skusił na Nokię Lumię 625. jego najważniejsze
    zastrzeżenie dotyczą głośności telefonu i "wyrazistości" wibracji.
    telefon dla starszej osoby jest zbyt cichy. Ściągnęliśmy jakieś
    głośniejsze dzwonki ale nadal nie jest idealnie. Kafelki możesz
    swobodnie dodawać/odejmować. Jest jakaś apka do wrzucenia włączenia
    wyłączenia BT, WIFI i chyba transmisji na pulpit. Niestety nie pomogę co
    do kwestii ustawienia transmisji tak by tylko mms chodziły. Ale wydaje
    mi się, że w przypadku nieskonfigurowania żadnych usług sieciowych tel
    nie będzie się łączył z netem bo i po co?

    --
    Qlfon, Lublin

  • 5. Data: 2013-12-14 10:00:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Malutkie ikonki, mało intuicyjnie (moim zdaniem) - w sumie spodziewam
    > się długiej przeprawy zanim zmuszę małżonkę do "pacanego" telefonu -

    Ale po co chcesz ja zmuszac ?
    Jest jeszcze troche telefonow z klawiszami, i nieskomplikowanych w
    obsludze :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-12-14 10:28:00
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Irokez" napisał:

> [...]
    > z jakimkolwiek internetem w jakiejkolwiek formie. Ma służyć tylko
    > i wyłącznie do dzwonienia, SMS'sów oraz robienia fotek, wysyłania

    Z opisu wynika, że temu telefonu nie jest potrzebny żaden Windows czy inszy
    droid, jeno coś w rodzaju Samsung Monte czy Jet z systemem "własnym"
    producenta. Jakiś sensowny producent robi jeszcze coś takiego? Może Nokia
    Asha 311 lub coś podobnego?

    JoteR

  • 7. Data: 2013-12-14 10:42:42
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-14 10:28, JoteR pisze:
> [...]
    > "własnym" producenta. Jakiś sensowny producent robi jeszcze coś
    > takiego? Może Nokia Asha 311 lub coś podobnego?

    Monte, maleństwo jak widzę. W szafie leży mi od roku Xperia X8.
    Na biurku leży teraz przede mną Samsung GT-S8500. Też fajny telefon
    byłby, BADA fajnie działa. Ale niestety głośnik nie działa i tylko
    utylizacja pozostała.
    Prędzej coś wielkości mojego Galaxy S Advance (gabarytowo się podobał
    tylko obsłużyć muszę nauczyć).
    A może kupić po prostu jednak drugi Advance? Będzie łatwiej coś wytłumaczyć.
    Z Androidem 2.3.6 bardzo fajnie działa i długo bateria wytrzymuje. Nie
    ma problemu z wyłączeniem transmisji danych, jedynie obawiam się że tu
    łatwo klawiszem schować ekran rozmowny do paska u góry i może nie
    zauważyć, że nie odłożyła słuchawki.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2013-12-14 10:48:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-14 10:00, J.F. pisze:
    > Ale po co chcesz ja zmuszac ? Jest jeszcze troche telefonow z
    > klawiszami, i nieskomplikowanych w obsludze :-)

    Nie chcę. Hazel ma 3 lata i robi od samego zakupu numery z zamrażaniem
    się do tego stopnia, że przychodzi do mnie abym naprawił - przez wyjęcie
    i włożenie baterii tylko i wyłącznie. Trochę poprawiło sytuację wgranie
    przez serwis niebrandowanego softu i jest to znacznie rzadsze.
    Poza tym od czasu do czasu bierze mój telefon mówiąc, że musi się nowego
    też nauczyć. No więc czemu nie sprezentować teraz.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2013-12-14 10:59:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Dec 2013 10:42:42 +0100, Irokez napisał(a):

    > Monte, maleństwo jak widzę. W szafie leży mi od roku Xperia X8.

    Zona nie chce ?

    > Na biurku leży teraz przede mną Samsung GT-S8500. Też fajny telefon
    > byłby, BADA fajnie działa. Ale niestety głośnik nie działa i tylko
    > utylizacja pozostała.

    Sam glosnik, czy wzmacniacz ?
    Glosnik byc moze da sie wymienic.

    J.

  • 10. Data: 2013-12-14 11:28:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-14 10:59, J.F. pisze:
    > Zona nie chce ?

    To dla mamy. Nie chcę tego dawać, bo działanie tego maleństwa jest
    trochę irytujące, a pisanie SMS na takiej malutkiej klawiaturce to dobije :)

    > Sam glosnik, czy wzmacniacz ?
    > Glosnik byc moze da sie wymienic.

    Wzmacniacz. Na słuchawkach mam ledwo słyszalny głos, a właściwie szept.

    --
    Irokez