  • 1. Data: 2012-01-09 10:59:26
    Temat: Nokia 6230i bateria - ciekawostka
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    Użytkowałem przez dłuższy czas ten telefon nk 6230i,
    niedawno zakupiłem nowy model nokia 1800

    baterie są dokładnie takie same.

    W noki starej 6230i obecnie trzyma 1 dzień, więc przełożyłem nową baterię
    z nk 1800, w której trzyma tydzień, niestety nokia 6230i na nowej baterii
    trzyma podobnie jak na starej 1 dzień.

    Czy ktoś może to wyjaśnić czym to spowodowane, z pewnych względów
    nie chciałbym zmieniać tego telefonu, niestety 1 dzień to trochę mało.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-09 12:00:35
    Temat: Re: Nokia 6230i bateria - ciekawostka
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AT" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Czy kto? może to wyja?nić czym to spowodowane, z pewnych względów
    >nie chciałbym zmieniać tego telefonu, niestety 1 dzień to trochę

    A stara bateria w nowej nokii jak trzyma ?

    Bo z jednej strony mogles pomylic baterie, z drugiej - nowa moze byc
    felerna, z trzeciej - bateryjki nokii wyjatkowo trwale i niektorzy sie
    chwala ponad 5 latami, wiec moze stara calkiem dobra.

    bo jak nie to pozostaje szukac pradozernych aplikacji.
    Sprawdzanie poczty ? polozyc kolo kiepskich glosnikow komputerowych i
    posluchac ?

    J.

  • 3. Data: 2012-01-09 12:40:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "AT" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy ktoś może to wyjaśnić czym to spowodowane, z pewnych względów
    > nie chciałbym zmieniać tego telefonu, niestety 1 dzień to trochę mało.

    Ja mam podejrzenia na softem albo ładowarkę. Do swojej 6230i dokupiłem dwie
    nowe baterie i trzymały tyle samo co stara, więc nadal używałem starej
    baterii. Jak zacząłem używać słuchawki Bluetooth, to po kilkunastu
    ładowaniach czas czuwania wydłużył się o pół dnia (z 2,5 do 3 dni). Czary!
    Teraz stara bateria nie chciała się ładować oryginalna ładowarką z zestawu
    (z transformatorem), ale ładowała się na ładowarce impulsowej Nokii z
    zestawu od innego telefonu. Włożyłem teraz nową baterię i trzyma jeden dzień
    dłużej, około 4 dni.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2012-01-09 22:53:28
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "AT" <d...@g...pl> napisał:

    > Czy ktoś może to wyjaśnić czym to spowodowane, z pewnych względów
    > nie chciałbym zmieniać tego telefonu, niestety 1 dzień to trochę mało.

    Prądożerny soft, najnowszy jak pamiętam to był 3.89 i miał lepsze zarządzanie
    energią. To raz. A dwa to ząb czasu, wilgoć, korozja i inne czynniki powodujące
    szybsze rozładowywanie baterii.