  • 1. Data: 2010-06-25 14:34:48
    Temat: No to jaki weteran na pierwszy ?
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Witek.
    Myśl od paru lat chodzi po głowie, Felek ma plan, chłopaki w wątku PJa
    zaczęli rozważania filozoficzne, no to się pytam:
    CO NA PIERWSZE MOTO (starsze ode mnie) ?

    Uwagi ogólne:
    - demolud
    - ma być wdzięczne
    - w miarę niezawodne
    - wolę czterosuwy ale zweitakty też spoko w tym segmencie
    - ma zrobić 5000 km z prędkościami 80-100 bez awarii co godzinę

    Z tego co mnie się podobuje z wyglądu to np Jawa 250, MZ TS 250 (ta z
    chromami na zbiorniku, przed ETZ), może Pannonia ? Ruski jakoś mnie nie
    ciągną.

    Za, przeciw i sensowne propozycje mile widziane.
    Aha, spory jestem - 188 cm i stówka wagi.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['].
    weFAQ&v=qvj

  • 2. Data: 2010-06-25 14:46:28
    Temat: Re: No to jaki weteran na pierwszy ?
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-06-25 16:34, Magic pisze:

    > CO NA PIERWSZE MOTO (starsze ode mnie) ?
    > [...] MZ TS 250 (ta z
    > chromami na zbiorniku, przed ETZ)

    powyzsze, lub - lepiej! - MZ Trophy

    http://tinyurl.com/2vso6po

    --
    pozdr, pj
    ostatnio gsx1300r

  • 3. Data: 2010-06-25 14:54:08
    Od: Monster <a...@o...pl>

> [...]

    > - ma być wdzięczne
    > - w miarę niezawodne
    > - wolę czterosuwy ale zweitakty też spoko w tym segmencie
    Z demoludów i czterotakt się znajdzie-Simson Avo
    > - ma zrobić 5000 km z prędkościami 80-100 bez awarii co godzinę
    Jak sobie zrobisz/trafisz tak będziesz miał:-)

    > Z tego co mnie się podobuje z wyglądu to np Jawa 250, MZ TS 250 (ta z
    > chromami na zbiorniku, przed ETZ), może Pannonia ?
    W MZ startowałbym w Jaskółkę,stosunkowo niewiele większy pieniądz a
    sporo ładniejsza.
    >Ruski jakoś mnie nie
    > ciągną.
    a szkoda,M-72 prezentuje się wspaniale,tyle że sporo zrobienie kosztuje:-/

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 4. Data: 2010-06-25 15:50:08
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Z tego co mnie się podobuje z wyglądu to np Jawa 250,

    fajna ale raczej awaryjna. Miałem jakiś czas 175 z 61 i nie pamietam żeby mi
    się udało gdzieś pojechać bez "grzebania"

    MZ TS 250 (ta z
    > chromami na zbiorniku, przed ETZ),

    spoko ale to juz jak dla mnie nei ma klimatu, za nowe ;-)

    może Pannonia ? Ruski jakoś mnie nie
    > ciągną.
    >
    > Za, przeciw i sensowne propozycje mile widziane.
    > Aha, spory jestem - 188 cm i stówka wagi.

    SHL m17 Gazela - oryginalne to i mało kto ma :) Prosty i popularny silnik
    SHL 175 W2 Wiatr (nie będziesz miał większych problemów z częściami) w
    ciekawej obudowie. Miałem przez kilka lat taki wynalazek. Bardzo
    "nowatorski" jak na tamte czasy. Kilka śmiesznych patentów. Ogólnie bardzo
    przyjemnie i w sumie bezawaryjnie śmigała.

    IFA BK 350
    Avo Simson

    to już troszkę inna półka cenowa lae też ciekawe.

    Pozdr
    Scyzoryk
    XLV

  • 5. Data: 2010-06-25 16:49:12
    Od: Arni <n...@s...org>

    Scyzoryk pisze:

    > IFA BK 350
    > Avo Simson

    A_W_O kurwa....

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 6. Data: 2010-06-25 17:13:24
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Z tego co mnie się podobuje z wyglądu to np Jawa 250, MZ TS 250 (ta z
    > chromami na zbiorniku, przed ETZ),

    Te ostatnia mam (znaczy sie TS'ke). Tylko mam 250/1 (czyli 5'cio biegowa).
    Super sprawa do roboty, bo sporo czesci pasuje od ETZ'ty, np. amorki
    przednie w 250 maja cienkie rury, a 250/1 sa identyczne z tymi od ETZ'ty. Do
    tego mozesz smialo zalozyc wal od ETZ (do 250 nie pasuje - inaczej
    smarowany), skrzynia biegow tez od ETZ (identyczna)... roznice to tak
    naprawde rama, bak, instalacja elektryczna, hamulce. Gazniki sa inne, ale
    pasuja i te od ETZ lepiej sie spisuja. Zatem dostepnosc czesci jest ogromna
    i zupelnie bezproblemowa. Do tego TS'ki sa ciagle tanie.

    IMHO warto jesli nie celujesz w cos naprawde starego i jesli masz
    ograniczony budzet. Jesli masz wiecej kasy i czasu (na poszukiwanie czesci)
    to polece jednak starsze MZ'ty, albo Jawe, ale starsza (taka jak ma Falco) -
    IMO przepiekna maszyna.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 7. Data: 2010-06-25 19:13:27
    Od: "Kefas" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciągną.
    >
    > Za, przeciw i sensowne propozycje mile widziane.
    > Aha, spory jestem - 188 cm i stówka wagi.

    Magic, przyjrzyj się mojej MZ 250/1 ES Jaskółka stoi w garażu, za jakieś
    2 tygodnie ją zabiorę do renowacji przysiądź się i zobacz :) może być ciut za
    mała ale jak dla mnie robi najlepsze wrażenie z MZetek.

    Poza tym bardzo fajna jest Jawa 250, ruski Cię może i nie kręcą, lecz przejrzyj
    się IŻowi 56 lub 49 dla mnie wygladają zajefajnie.

    Pozdrawiam
    Kefas + Kawa GPX 600 R i MZ 250/1 ES Jaskółeczka
    Wa-wa zone

  • 8. Data: 2010-06-25 20:26:11
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Kefas napisał(a):

    > Magic, przyjrzyj się mojej MZ 250/1 ES Jaskółka stoi w garażu, za jakieś
    > 2 tygodnie ją zabiorę do renowacji przysiądź się i zobacz :) może być ciut za
    > mała ale jak dla mnie robi najlepsze wrażenie z MZetek.

    No właśnie mi nie leży jej wygląd, ten przedni błotnik jest monstrualny
    :) ale dzięki, przymierzę się.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']

  • 9. Data: 2010-06-25 21:43:38
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Magic" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    Na podstawie tego co miałem bądź mam:
    - WFM OSA - można kochać lub nienawidzieć, raczej do kontemplowania niż do
    jeżdżenia. Mam trzy osy wiem co mówię.
    - MZ Trophy - wspaniały motocykl, niesamowite wrażenie jazdy na cygarze
    rakiety
    - MZ TS 250 - mz-towski cafe racer. Jak każda MZ fajnie jeździ, ale ta ma
    odczuwalnie miękką ramę. Lubi nietrzymać się mocno pochylonych zakrętów
    - WFM, WSK - kochane fajne dryndy, proste i skuteczne
    - ETZ-ty, Jawy TS i te co były przed TS (lata 80 i 90)- fajnie jeżdżą ale
    nie mają "tego czegoś". Jak dla mnie to z nich wszystkich najbardziej
    stylowa jest CZ 350 a najbardziej funkcjonalne to ETZ-ty
    - MZ ES 250 "jaskółka" no śliczna jest i jak każda MZ świetnie jeździ.
    - Tuła 200 - rosyjska (radziecka może jeszcze) egzotyka, ale jeździłem tym
    trochę i ogólne wrażenia sympatyczne i pozytywne (
    http://www.autosoviet.altervista.org/TULA200-SIDE.JP
    G)

    Maleństwa też są bardzo sympatyczne i kochane:
    komarki pedałowce - bardzo wdzięczne i leciutkie motorowery ale tyłek ostro
    protestuje już po 5 kilometrach - mam takiego i ma u mnie dożywocie.
    simson SR 2 także świetny motorower i jak to simson - doskonale się na nim
    jeździ.
    Simson Schwalbe - jak dla mnie rewelacja, nie mam ale chciałbym mieć.
    Jeżdziłem wielokrotnie i jestem pod wrażeniem
    http://www.rollermarkus.de/Simson_Schwalbe/Schwalbe0
    2.JPG
    Simson Spatz - też ma w sobie to coś
    http://www.ostmotorrad.de/simson/kkr/sr41/sr41_2.jpg
    Jawa 50 skuter - mam taką, bardzo przyjemna jest. Jak mały kotek -
    niepozorna miękka i wygodna. Potrafi się podobać
    http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/j
    awa-50.jpg

    Co ja osobiście chciałbym jeszcze mieć z demoludów
    IŻ 49 - bardzo mi się podoba. Od zawsze. -
    http://www.zabytkowemotocykle.republika.pl/Nowy%20fo
    lder/iz%2049%203.jpg
    IFA BK 350 - śliczne dziwadło -
    http://www.breinride.home.pl/moto/images/artyk/ifa/5
    .jpg
    Tatran - u nas bardzo rzadki - http://tinyurl.com/33guq6o
    Z niedemoludów mocno mi się podobają starocie tego typu
    http://i31.photobucket.com/albums/c374/tyad/kt250-r.
    jpg

    Z innych a u nas nieznanych lub mało znanych podobają mi się
    Yamaha Bronco - może nie weteran ale ślicznotka
    http://hattmanjp.com/upload/information_system_19/2/
    0/7/item_207/information_items_1233902357.jpg
    Kawasaki BJ 250 estrella -
    http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Kawa
    saki%20Bikes/images/Kawasaki-Estrella-BJ250-92.jpg -
    jest współcześnie produkowana i śliczna
    Kawasaki W 650 - ładny na zdjęciach i wg mnie zupełnie nieciekawy na żywo
    http://image.motorcyclistonline.com/f/8563187/0107_b
    onnie_w6502_zoom+2001_kawasaki_w650+side_view.jpg

    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-06-25 22:00:32
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > - MZ TS 250 - mz-towski cafe racer. Jak każda MZ fajnie jeździ, ale ta ma
    > odczuwalnie miękką ramę. Lubi nietrzymać się mocno pochylonych zakrętów

    Tak mi sie przypomnialo - rama lubi pekac na wysokosci tylnego mocowania
    siedzenia (tuz za mocowaniem amortyzatorow.

    > - Tuła 200 - rosyjska (radziecka może jeszcze) egzotyka, ale jeździłem tym
    > trochę i ogólne wrażenia sympatyczne i pozytywne (
    > http://www.autosoviet.altervista.org/TULA200-SIDE.JP
    G)

    Ale brzydal... potworne - jakm mozna cos takiego w ogole wyprodukowac?

    > IFA BK 350 - śliczne dziwadło -

    Co w nim dziwnego? Zajebiscie fajna maszynka i tez bym chcial miec.

    Bardzo bym chcial miec zundapp'a k800, ale na to mnie chyba nigdy nie bedzie
    stac;(

    --
    pzdr:
    Ivam