  • 21. Data: 2012-07-01 14:44:45
    Temat: Re: No to Blackberry do piachu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    DoQ wrote:

    > Nie wiem jak E7, ale jakbym miał wybierać BB vs E6 to wybrałbym ten
    > drugi. Niska cena, a sama słuchawka porządna.

    E6 fajny ale... niestety na symbianie, więc dzieki wielkie...

  • 22. Data: 2012-07-01 14:55:37
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 1 Jul 2012 14:42:13 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > może ci co kupują te telefony nie potrzebują skypa? w sumie to ja kiedyś
    > dawno dawno temu zamontowałem na stacjonarce skype ale od tego czasu to on
    > sobie tam jest i się kurzy.

    aha.. no to też wyjaśnia. To pewnie w 2007 ajfony kupowali ci, co nie
    potrzebowali 3G (tylko wciąż nie rozumiem dlaczego większość z nich kupiła
    ajfona 3G w 2008), a Androidy kupują ci, co nie potrzebują prywatności.

    No dobra, a co z SIP? Wiesz.. to jest do telefonowania. Tak, wiem, pewnie
    też nie potrzebujesz.

    Normalnie jakbym z Pszemolem czy Strybyszewskim vel Kamińskim gadał. Ci też
    nie potrzebowali MMS, transferu plików po BT, teraz nagle nie potrzebują
    zgodności złącza ze sprzętem który mają w domu itp.

    Ty też nie potrzebujesz żadnej telefonii poza komórkową, możesz mieć
    gównianą przeglądarkę WWW (jeżeli tylko rozpoznaje numery telefonów, to
    jest OK), fatalną grafikę na ekranie (tak, zaraz powiesz, że jest cudowna i
    dopracowana) i kupę innych wad.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

  • 23. Data: 2012-07-01 15:27:59
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 01-07-2012 14:44, Marek Dyjor pisze:
    > E6 fajny ale... niestety na symbianie, więc dzieki wielkie...

    Mam BB "kurwę", jak wiadomo nie jest to wysoki model...ale jakby nie
    było BB. Parę rzeczy ma wygodnych, ale reszta jest mocno drętwa. Nawet
    Lotusa nie wspiera, albo ja czegoś nie umiem zrobić...

    --
    Pozdr.

  • 24. Data: 2012-07-01 15:47:47
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 01 Jul 2012 15:27:59 +0200, DoQ napisał(a):

    > Mam BB "kurwę", jak wiadomo nie jest to wysoki model...ale jakby nie
    > było BB. Parę rzeczy ma wygodnych, ale reszta jest mocno drętwa. Nawet
    > Lotusa nie wspiera, albo ja czegoś nie umiem zrobić...

    Jeżeli chodzi o pocztę Lotusa (Domino) to trzeba mieć stosowną wersję BES.
    I tylko i wyłącznie BES, nie darmowego BESX

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

  • 25. Data: 2012-07-01 15:50:51
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 1 Jul 2012 14:44:45 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > E6 fajny ale... niestety na symbianie, więc dzieki wielkie...

    no tak, kolejny przejaw fanbojstwa.
    To nic, że Symbian na urządzeniu porównywalnym z BB, czyli np. na E71 jest
    ZNACZNIE lepszym systemem, oferując sporo więcej dobrze zrobionych funkcji
    i tylko jedną zrobioną gorzej niż BB - czyli pocztę. Ale z drugiej strony
    nie wymaga opłacania komercyjnej usługi jaką jest BIS.

    To, że Symbian nigdy nie został prawidłowo dostosowany do zajfonizowanych
    modeli, czyli do dużych ekranów dotykowych, nie powoduje jeszcze, że jest
    zlym systemem. Po prostu jest nieodpowiednim systemem do tych modeli i
    tyle.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Za jednym smartphonem z Androidem nie stloi zaden zysk dla google" - Paweł

  • 26. Data: 2012-07-01 16:59:57
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Michal Tyrala

    > Jakies przyklady? Bo troche tej przegladarki na SE uzywalem i jakos nie
    > podzielam powyzszego....

    Wejdź na kilka i porównaj z tym co widać choćby w Opera Mobile.

  • 27. Data: 2012-07-01 17:05:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > prywatności.
    >
    > No dobra, a co z SIP? Wiesz.. to jest do telefonowania. Tak, wiem,

    Wiem co to jest telefonia SIP i nie potrzebuję jej w telefonie komórkowym a
    moze powiem inaczej nie jest mi aż tak potrzebna aby przeważała nad innymi
    funkcjami któryh nie mogłem znaleźć w telefonie mającym skypa i SIP.

    Potrzebuje innych funkcji których w standardzie ani po długich
    poszukiwaniach nie mogłem znaleźć w innym sprzęcie poza starym zabytkowym
    WM.

    Jak juz dawno temu pisałem robiłem przesiadkę z IPAQ a 614c, prowadze małą
    firmę i bardzo sobei ceniłem funkcjonalność tego systemu, BB robie to samo
    tylko szybciej i lepiej no i przeglądarka jest znacznie lepsza niż w WM.

> [...]
    > to jest OK), fatalną grafikę na ekranie (tak, zaraz powiesz, że jest
    > cudowna i dopracowana) i kupę innych wad.

    nie wiem gdzie ty w Boldzie widzisz kiepską grafikę i gównianą przeglądarkę
    (E7 to miała dopiero gównianą przeglądarkę, brak kopiowania to było w niej
    nic)?, że nie ma wodotrysków, kafelków, animacji, wielkich jak dla ślepego
    liter i innych pierdołek? No i bardzo dobrze ze nie ma. BB ma prosty surowy
    interfejs robiący to co trzeba, bez fanfar i gwizdków.

    Kolejna wada E7 spierdaszona współpraca ze słuchawką BT, właściwie to nigdy
    nie było wiadomo czy przy następnym połaczeniu uda mi sie porozmawiac przez
    BT. A ja złośliwie rozmawiam praktyczeni zawsze przez BT.

  • 28. Data: 2012-07-01 17:10:55
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 1 Jul 2012 17:05:38 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > liter i innych pierdołek? No i bardzo dobrze ze nie ma. BB ma prosty surowy
    > interfejs robiący to co trzeba, bez fanfar i gwizdków.

    zapamiętać - brak wielu funkcji = prosty surowy interfejs

    > Kolejna wada E7 spierdaszona współpraca ze słuchawką BT, właściwie to nigdy
    > nie było wiadomo czy przy następnym połaczeniu uda mi sie porozmawiac przez
    > BT. A ja złośliwie rozmawiam praktyczeni zawsze przez BT.

    Nie wiem, czy ktoś ci powiedział, Symbian był nie tylko w E7. W innych
    telefonach od lat działał świetnie ze słuchawkami, co osobiście sprawdzałem
    przez lata (N73, E71, N95, N91). Więc jak coś, to spieprzony był twój
    telefon albo twoja słuchawka.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 29. Data: 2012-07-01 17:19:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > no tak, kolejny przejaw fanbojstwa.

    Nie fanbojstwa tylko zawodu.

> [...]
    > zrobionych funkcji i tylko jedną zrobioną gorzej niż BB - czyli
    > pocztę. Ale z drugiej strony nie wymaga opłacania komercyjnej usługi

    nie jest lepszym systemem chyba że ten co jest na E71 jest całkiem innym
    systeme niż ten w E7.

    tak poczta w symbianie to też kompletna pomyłka, podobnie jak obłśuga
    telefonu i kalendarza i reszta :)

    E7 jest bardzo dobry do ... gier tego mi brakuje :)

> [...]
    > powoduje jeszcze, że jest zlym systemem. Po prostu jest
    > nieodpowiednim systemem do tych modeli i tyle.

    z mojego półrocznego romansu z Symbianem mam wrażenie, że ten system nigdy
    nie został ukończony, to jest taka wieczna wersja alfa. Chyba, że tę
    najnowsza wersję napisano całkiem od nowa wycinając przy okazji wszystkie
    wspaniałe intuicyjne i wygodne funkcje z poprzednich wersji. Ale wszystko
    wskazuje, że raczej tak nie było.

    W sumie to kupiłem tę Nokię bo wiele sie naczytałem jaki to super jest
    symbian jak dużo jest cudownych rozszerzeń tego systemu itd... niestety
    zawiodłem sie na całej linii. System jest niedopracowany a rozszerzenia sa
    pisane na kolanie i byle jak.

    Wciąż punktem odniesienia dla mnie jest Windows Mobile, tak widać było że
    programiści mieli na celu zaimplementowanie maksymalnej użyteczności. nawet
    takiej głupotki jak to że wspiaując początek numeru system podpowiada
    najpierw ostatnio zdzwonione kontakty i numery a dopiero potem resztę z
    książki telefonicznej.

    W E7 większość funkcji wyglądał jakby ją zrobiono bo trzeba zrobić ale nitk
    już tam potem nie zaglądał bo juz przecież jest więc po co robić to lepsze,
    jest i już.

  • 30. Data: 2012-07-01 17:48:59
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 1 Jul 2012 14:59:57 +0000 (UTC), to wrote:

    > Wejdź na kilka i porównaj z tym co widać choćby w Opera Mobile.

    Przyklady?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns