  • 21. Data: 2013-03-26 14:09:21
    Temat: Re: No i stało się - komunikaty o Cookies
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-26 09:26, Borys Pogoreło pisze:

    > Gdzie tak to opisano? Ktoś chyba skończył czytać na pierwszym punkcie
    > artykułu ustawy.

    Zwykle cytuję linki lecz tego dnia kiedy napisałem niniejszy post
    odwiedziłem ich całe mnóstwo. Jeśli jego odszukanie jest niezbędne, to
    odszukam.

    > Na razie reakcje są ekstremalnie zachowawcze, patrz zalecenia IAB, gdzie
    > brakuje tylko podawania numeru buta. Ja spokojnie czekam na jakieś odgórne
    > wytyczne, może się doczekam.

    Oby z fakturą do zapłaty te wytyczne nie dotarły do Ciebie :-) Kiedyś
    znajoma taką niespodziankę zaliczyła gdy na swojej stronie zamieściła
    obrysowaną w Corelu mapę dojazdu, na której widniał celowo naniesiony
    przez wydawnictwo błąd :-D (tak mi się skojarzyło)

    Marek

  • 22. Data: 2013-03-26 16:51:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 26 Mar 2013 14:09:21 +0100, Marek napisał(a):

    > Zwykle cytuję linki lecz tego dnia kiedy napisałem niniejszy post
    > odwiedziłem ich całe mnóstwo. Jeśli jego odszukanie jest niezbędne, to
    > odszukam.

    Chętnie

> [...]
    > obrysowaną w Corelu mapę dojazdu, na której widniał celowo naniesiony
    > przez wydawnictwo błąd :-D (tak mi się skojarzyło)

    To akurat były słynne trolle mapowe, na miarę tych ostatnich od
    regulaminów. Znajoma by się pewnie dość łatwo wybroniła, ale niektórzy na
    żywca mapki kopiowali nie czytając warunków, później płakali...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2013-03-26 19:43:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-26 16:51, Borys Pogoreło pisze:

    > Chętnie

    Generalnie sprawa wygląda tak: w wielu miejscach powiedziane jest, że
    trzeba ostrzegać o cookies a rozdział poprzedzający opisuje czym są
    cookies. Wymienia się tam m.in. przechowywanie danych do autologowania.
    Nie znalazłem natomiast wypunktowania jakie cookies są dobre a jakie złe.

    Powstała strona o ciasteczkach:

    http://wszystkoociasteczkach.pl/polityka-cookies/

    Ten link kieruje na wzór informacji o tym na co użytkownik wyraża zgodę.
    M.in.

    "c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki
    której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie
    wpisywać loginu i hasła;"

    Pozostaje wnioskowanie nie-wprost. Przypuszczam, że nikt nie napisze
    wprost co webmaster ma zrobić i w jakich przypadkach aby nie zapłacić
    kary. Przepis wygląda na tak skonstruowany aby każdemu było można
    udowodnić winę niezależnie jakie kroki przedsięwziął.

    Marek

  • 24. Data: 2013-03-26 21:05:36
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > kary. Przepis wygląda na tak skonstruowany aby każdemu było można
    > udowodnić winę niezależnie jakie kroki przedsięwziął.

    hehehe

    http://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/Generator-polityk
    i-cookies

    Mozna sobie wygenerowac polityke ;)

  • 25. Data: 2013-03-26 21:17:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-26 21:05, Mr. Misio pisze:

    > http://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/Generator-polityk
    i-cookies

    > Mozna sobie wygenerowac polityke ;)

    Nie wierzę w to co widzę hahaha

    Marek

  • 26. Data: 2013-03-26 21:25:44
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Marek napisał:

    i-cookies

    > Nie wierzę w to co widzę hahaha

    http://www.rzetelnyregulamin.pl/2013-03-20_Informacj
    e_o_Cookies.pdf

    ;)

  • 27. Data: 2013-03-27 14:30:34
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    to można skomentować jednym zdaniem:
    nie wytrzymali i wystrzelili z d...
    myślę, że to dopiero początek EU racjonalizacji...
    wracają stare komuchowe czasy... będzie ostro...

  • 28. Data: 2013-03-27 15:08:30
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2013-03-25 11:04, Marek pisze:
    > Gdzie jest ta opinia?

    W ironicznym tonie nowszego artykulu zakazujacego uzywanie strony Vagla
    oraz ostatnim akapicie wczesniejszego.

    Rowniez moim osobistym zdaniem banner sprawy nie zalatwia, a cale to
    prawo jest do bani. Cookies mozna zasadzic (wg Art.173. p.1, pp.1) jesli
    "[...] abonent lub uzytkownik koncowy zostanie _uprzednio_ bezposrednio
    poinformowany [...]". Tymczasem serwisy, ktore sprawdzilem podczas
    szybkiego eksperymentu (Onet, WP, Interia, KomputerSwiat) sadzily
    radosnie ciastka (i to w ilosciach hurtowych: 16-20+ sztuk) juz od
    chwili zaladowania, nie dajac zadnej szansy na zapoznanie sie z
    informacja. :-)

    --
    NotBear

  • 29. Data: 2013-03-27 15:18:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-03-27 15:08, NotBear pisze:
> [...]
    > radosnie ciastka (i to w ilosciach hurtowych: 16-20+ sztuk) juz od
    > chwili zaladowania, nie dajac zadnej szansy na zapoznanie sie z

    Ba! Mało tego: aby zobaczyć komunikat, strona musi się załadować. Jeśli
    obsługuje ona cookies (np. ma obsługę sesji), to cookies przyjdą
    najpierw a potem treść strony - bo tak działa HTTP. Więc komunikat
    powinien być wyświetlony zanim użytkownik pomyśli o wejściu na daną
    stronę :-D

    W konsekwencji można uznać, że wszyscy teraz w/g prawa powinniśmy
    zapłacić karę 3% ubiegłorocznego dochodu. Przypuszczam, że Rostowski tą
    ustawę dostosowywał do polskich realiów :-D

    Marek

  • 30. Data: 2013-03-27 15:59:02
    Od: Wojtek <w...@w...pl>

    W dniu 2013-03-27 15:18, Marek pisze:

> [...]
    > najpierw a potem treść strony - bo tak działa HTTP. Więc komunikat
    > powinien być wyświetlony zanim użytkownik pomyśli o wejściu na daną

    Eeetam... Wystarczy, że każdy serwis będzie miał "przedstronę", na
    której będzie tylko informacja o cookies. Zaakceptowanie spowoduje
    przejście na stronę główną serwisu. Wtedy będzie to w zgodzie z ustawą.
    Ale nie z wygodą użytkownika :)

    > W konsekwencji można uznać, że wszyscy teraz w/g prawa powinniśmy
    > zapłacić karę 3% ubiegłorocznego dochodu. Przypuszczam, że Rostowski tą
    > ustawę dostosowywał do polskich realiów :-D

    A to na pewno ;)

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl