-
Data: 2015-12-11 07:31:34
Temat: Re: No i po drogach
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 10 Dec 2015 23:02:41 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
>>>>>> A przepraszam. jeden zakończył się znaczym przekroczeniem. Na budowę
>>>>>> Mostu Północnego w Warszawie. Zgadnijcie kto wtedy go rozpisywał?
>>>>> HGW?
>>>> nie. Lech Kaczyński a potem komisarz Kochalski.
>>>> Miał kosztować według nich 600 mln. Najtańsza oferta była na 1600mln :)
>>>>
>>> A kto decydowal o budowie za 1600
>>> http://hgw-watch.pl/2007/10/planowany-koszt-mostu-pn
ocnego-13-mld-z.html
>> no popatrz a PolAqua zbudowała za miliard :)
>>
> No właśnie, dokładnie za 976618384 zł. To dlaczego chcieli płacic 1600?
> Za Kaczora rzeczywiście ten most mógłby kosztować, może nie 600 ale z
> 800 baniek, ale nasza władzunia łyknie wszystko, nawet 2 duże bańki z
> czego 20% to łapówki jak z tunelem za Piskorskiego.
Juz zapomnieliscie ? 2007 byl szczytem hossy.
To, co kosztowalo 600 w roku 2003 moglo kosztowac 1600 w 2007 i 1000
w 2010. Pretensje do Kaczynskiego, ze nie zrobil wtedy, gdy mogl
kosztowac 600.
> Zastanawia mnie też na co składa się cena projektu, bo 16 baniek to
> sporo kasy?
Odpowiedzialnosc. Np taka
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,15833071,
GDDKiA_oskarza_o_blad_konstruktora_mostu_Redzinskieg
o.html
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oskarża prof. Jana
Biliszczuka, konstruktora mostu Rędzińskiego we Wrocławiu, o błąd w
projekcie i domaga się od niego ponad miliona złotych odszkodowania.
Według GDDKiA podczas budowy mostu zużyto o 3,5 tys. ton więcej
stali, niż zakładał projekt budowlany sporządzony przez Zespół
Badawczo-Projektowy "Mosty - Wrocław" pod kierownictwem prof. Jana
Biliszczuka. Dyrekcja twierdzi, że przez błąd w projekcie prace przy
moście przedłużyły się o prawie 150 dni. W związku z czym poniosła
dodatkowe koszty.
Projektant nie zgadza się z tymi argumentami.
- W projekcie budowlanym podałem ilość stali, jaka teoretycznie będzie
potrzebna. Rzeczywista ilość zbrojenia zależała od technologii
łączenia prętów. Nie mogłem więc jej podać, bo o technologii decyduje
wykonawca - argumentuje prof. Jan Biliszczuk.
Co jest w specyfikacji?
Firma Mostostal, która realizowała prace, łączyła pręty na zakładkę.
Dlatego wykorzystała większą ilość stali.
- W specyfikacji przetargowej dla wykonawców było wyraźnie zaznaczone:
"Do obliczenia należności przyjmuje się teoretyczną ilość zmontowanego
zbrojenia (...). Nie dolicza się stali zużytej na zakłady przy
łączeniu prętów, przekładek montażowych i drutu wiązałkowego" - cytuje
prof. Biliszczuk. - GDDKiA nie powinna więc płacić wykonawcy za
dodatkowo zużytą stal. A że prawdopodobnie zapłaciła, to jej sprawa.
Mogła przepłacić nawet 15 mln zł, a teraz chce zrzucić
odpowiedzialność na nas. Mnie zarzuca, że nienależycie wykonałem
projekt. Tymczasem czy ona należycie go rozliczyła? - zastanawia się
profesor.
Ilość zbrojenia wzrosła również w związku ze zmianą technologii
montażu mostu. Beton sprężony został zamieniony na żelbet. - Złożył w
tej sprawie wniosek wykonawca. Mostostal sugerował, że to przyspieszy
realizację prac. GDDKiA wyraziła zgodę, nie rozumiem więc, dlaczego
teraz ma pretensje - dziwi się Biliszczuk. - Według mnie nie miało to
wpływu na czas trwania budowy."
Aczkolwiek
"- GDDKiA dochodzi od projektanta kwotę 1 037 350 zł wraz z odsetkami
liczonymi od 17 grudnia 2011 r. do dnia zapłaty - wyjaśnia Michał
Radoszko, rzecznik dyrekcji we Wrocławiu. - Dochodzimy zapłaty kosztów
poniesionych z tytułu doradztwa naukowo-technicznego w związku z
wydłużeniem robót budowlanych, kosztów inżyniera kontraktu oraz
nadzoru autorskiego poniesionych przez GDDKiA w wydłużonym okresie
realizacji inwestycji - wylicza rzecznik."
Czyli chyba nie za stal, a za zwiekszone wynagrodzenie projektanta.
Czy nadzor to inna firma ?
Nawiasem mowiac - z powodu bledu w kosztorysie na 16 zl odrzucono
najtansza oferte i wybrano druga, o 200 mln drozsza.
I to urzednikom nie przeszkadzalo.
Aczkolwiek ... czy to nie bylo ukartowane przez oferentow ?
Kiedys tenze profesor sp* zbrojenie w projekcie, wiadukt zaczal pekac
- wtedy zaplacil za naprawe. A to moglo kosztowac wiecej niz
dupogodziny projektantow.
Albo taki wiadukt w Mszanie - robisz projekt, zatwierdzasz, a potem
przez 4 lata dodatkowe opinie, ekspertyzy, potwierdzenia ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.12.15 07:35 J.F.
- 11.12.15 08:51 Czesław Wiśniak
- 11.12.15 09:20 TM
- 11.12.15 09:30 masti
- 11.12.15 09:50 robot
- 11.12.15 10:09 Endriu
- 11.12.15 10:11 Endriu
- 11.12.15 10:31 r...@k...pl
- 11.12.15 10:38 Endriu
- 11.12.15 10:44 r...@k...pl
- 11.12.15 10:46 re
- 11.12.15 10:46 Czesław Wiśniak
- 11.12.15 10:47 Czesław Wiśniak
- 11.12.15 10:47 re
- 11.12.15 10:50 Endriu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS