  • 1. Data: 2014-06-18 10:39:33
    Temat: No fajnie, ale po co?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    Mikrofon elektretowy kosztuje w detalu, hmm, nie wiem, jakis czas temu
    kupowalem po 60gr, pewnie kilka zl teraz. Proste i tanie rozwiazanie do
    wszelkich zastosowan, moze poza studiami nagran.
    Tymczasem czytam o mikrofonach MEMS i zastanawiam sie po co ludzie cos
    takiego wymyslaja. Ma to jakies unikalne parametry czyniace z komorki,
    czy tabletu, jakies niezwykle urzadzenie dla audiofilow?
    No bo cena i latwosc zastosowania to raczej nie jest argument.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2014-06-18 10:49:05
    Temat: Re: No fajnie, ale po co?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 18.06.2014 10:39, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > czy tabletu, jakies niezwykle urzadzenie dla audiofilow?
    > No bo cena i latwosc zastosowania to raczej nie jest argument.

    A dlaczego cena i łatwość montażu (czyli znowu cena) ma nie być argumentem?

  • 3. Data: 2014-06-18 11:45:33
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

> [...]
    > czy tabletu, jakies niezwykle urzadzenie dla audiofilow?
    > No bo cena i latwosc zastosowania to raczej nie jest argument.

    Cena, możliwość produkcji i montażu w stosowanych dla IC procesach i
    wymiary.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 4. Data: 2014-06-18 12:16:35
    Od: pgw <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Jun 2014 10:39:33 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > czy tabletu, jakies niezwykle urzadzenie dla audiofilow?
    > No bo cena i latwosc zastosowania to raczej nie jest argument.

    Do wymienionych argumentów dorzuce jeszcze mały rozmiar obudowy, który może
    być czasem istotny.

    --
    pgw

  • 5. Data: 2014-06-18 13:50:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Do wymienionych argumentów dorzuce jeszcze mały rozmiar obudowy, który może
    > być czasem istotny.

    myślę, że to podstawowa zaleta była na początku.
    A teraz - to i jakość jest lepsza niż taniego elektreta, i odporność
    zapewne także na niektóre czynniki.

  • 6. Data: 2014-06-18 21:24:10
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 18.06.2014 10:39, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > czy tabletu, jakies niezwykle urzadzenie dla audiofilow?
    > No bo cena i latwosc zastosowania to raczej nie jest argument.

    - cena (i to jest w telefonach, które MUSISZ co roku zmienić, podstawowy
    argument)
    - rozmiar i waga
    - obudowa jak każdego innego scalaka na płycie telefonu
    - często wbudowany jakiś układ do wstępnej obróbki dźwięku

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2014-06-19 16:56:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Pawel "O'Pajak""
    > Tymczasem czytam o mikrofonach MEMS i zastanawiam sie
    to tak w kontekście ostatnich wydzrzeń w kraju? ;-)

    2 x 2 x 1 [mmm] Tej wielkości mikrofon MEMS pewnie pozwoli zrobić
    rejestrator w tych samych gabarytach.

    Robert

  • 8. Data: 2014-06-20 04:57:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac> wrote:

    > Tymczasem czytam o mikrofonach MEMS i zastanawiam sie po co ludzie cos
    > takiego wymyslaja. Ma to jakies unikalne parametry czyniace z komorki,
    > czy tabletu, jakies niezwykle urzadzenie dla audiofilow?

    Mniejsza czulosc na drgania. Wyjscie cyfrowe.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/