  • 1. Data: 2009-08-23 10:13:17
    Temat: Nikon vs. canon
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    W ciagu kilku ostatnich miesiecy mialem okazje obserwowac fotografow przy
    obsludze kilku imprez, nazwijmy je masowych.
    Moja uwage zwrocil fakt ze przewaga ilosciowa uzywajacych aparatow marki
    nikon nad "canonierami" byla jak 5:1.
    Z czego to wynika, ze fotografujacy zawodowo wybieraja nikona (a moze to co
    ja zaobserwowalem to tylko przypadek). Wsrod tych nikonow byly D200, D300.
    Czy za powiedzmy kwote 5-10 tys. zl kupic mozna znacznie lepszy zestaw do
    "obslugi" takich imprez pochodzacy od nikona niz od canona ?

    PS
    Nie jest moim celem wywolywanie kolejnej wojny systemowej

  • 2. Data: 2009-08-23 10:17:17
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 23 Sie, 12:13, "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote:

    > Nie jest moim celem wywolywanie kolejnej wojny systemowej
    A co jest Twoim celem?

    StaM

  • 3. Data: 2009-08-23 10:21:48
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Uzytkownik "StaM" <a...@y...com> napisal w wiadomosci
    j.googlegroups.com...

    > A co jest Twoim celem?

    W poscie postawilem pytania.
    Jezeli jestes w stanie na nie odpowiedziec to odpowiedz - tylko tyle chce.

  • 4. Data: 2009-08-23 10:34:10
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    osobiście uważam, że to wyłącznie kwestia mody - uuuuuuuuu i się zacznie
    ;))))))))

    ale tak naprawdę myślę - uważam, że obydwa systemy oferują bardzo dobą
    jakość, reszta i tak zależy od najsłabszego elementu który może wszystko
    spieprzyć albo stworzyć - tego czegoś z pustką między uszami za okiem
    wizjera ;)))))))

    Nikon uchodzi za markę "profesjonalną" i taką "odporną na czołg, pyło-wodo
    szczelną" no i wogóle ach ech. pewne środowiska wytwarzają mody i tutaj
    uważam jest właśnie to. po prostu nie wypada nie mieć nikona ;))))))

    osobiście mam Canona i rozmowy typu co jest lepsze uważam są bzdurne- sam
    nie jestem człowiekiem który opluje Nikona - to też dobry sprzęt. ale skoro
    decydujesz się na jakiś system, który uważam ze w jednym jak i drugim
    przypadku oferuje to samo, to trzeba sobie dorobić jakieś teorie, żeby swój
    wybór dodatkowo umotywować ;)

    ja jednak wolę robić zdjęcia, zgłębiać dany system nowymi szkiełkami, niż
    ciągle myśleć czy dobrze zrobiłem.

    moim subiektywnym odczuciem Canon pasuje mi lepiej i tyle - Nikon tez jest
    dobry. cała ta walka systemowa to jedna wielka kicha zwolenników świąt
    bożego narodzenia i ich przewagi nad wielkanocą.

    --

    Sebastian

  • 5. Data: 2009-08-23 10:35:44
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > Czy za powiedzmy kwote 5-10 tys. zl kupic mozna znacznie lepszy zestaw do
    > "obslugi" takich imprez pochodzacy od nikona niz od canona ?

    ostatnio ten temat mialem na tapiecie moge podac Ci moje wnioski odnoscie
    foto
    reporterskiej z naciskiem na sluby. W tej chwili niema nic lepszego od
    Nikona
    i jego AFa w kategorii FF i zakresie 12 Mpix. W cropach nie wiem jak jest
    u Nikona ale system Canona jest do dupy, zakres 1600ISO jest _wedlug mnie_
    nie uzywalny jesli pozna ise mozliwosci matryc FF i nawet starego 5D.
    Budujac
    zestaw teraz kupowalbym nikona. Z czym to jest zwiazane?
    Zdecydowanie drozsze szkla od Canona, mowie o topowej szklarni. Majac juz
    zbudowana szklarnie i system canona przesiadka jest cholernie nieoplacalna

    Roger
    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 6. Data: 2009-08-23 10:44:12
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Moja uwage zwrocil fakt ze przewaga ilosciowa uzywajacych aparatow
    > marki nikon nad "canonierami" byla jak 5:1.

    Od niedawna, poza tym trend mocno widoczny w Polsce - niekoniecznie na świecie.
    No i głównie w kotlecie, a nie w niusach na przykład.

> [...]
    > D200, D300. Czy za powiedzmy kwote 5-10 tys. zl kupic mozna znacznie
    > lepszy zestaw do "obslugi" takich imprez pochodzacy od nikona niz od

    D200 to nie najlepszy i trochę już stary wybór, ale D300 z MB-D10, 17-55/2.8 i
    np. SB-800/900 to niezły zestaw.
    Do tego jakieś 70(80)-200/2.8 i obskakujesz wszystko jeśli chodzi o kotlet.

    Czy za 5-10k można kupić lepszy zestaw? Hmmm... D300 + BP + krótkie szkło +
    lampa - wychodzi zdecydowanie powyżej 10k (5k+1k+4.5k+1.5k - bardzo
    orientacyjnie). Chyba że używane, ale sądzę że nie o to chodzi :-)

    A czemu Nikon? Zbiorowa histeria i migracja na Nikona zaczęła się po premierze
    D3 - niszkoszumiąca matryca i bardzo dobry AF (choć podobno nie najszybszy).
    Później weszło D700 i znowu dodając MB-D10 robi się bardzo fajna maszynka.

    Zresztą nie ma się co dziwić - gdy porównuje się obrazki z wysłużonych już 1D
    mkIIn (iso800) i np. D300 (iso1600 i więcej) to z jedynki nie ma co zbierać.

    Itp. itd ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 7. Data: 2009-08-23 10:48:53
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Zdecydowanie drozsze szkla od Canona, mowie o topowej szklarni.

    Serio Canonowe słoiki są droższe?
    Ostatnio słyszałem coś odwrotnego i dlatego tak mnie to zaciekawiło.

    Ale domyślam się, że możesz np. mówić o stałkach, bo tak na pierwszy rzut oka
    (dobra - raczej z pamięci) ceny zoomów 2.8 są raczej porównywalne.

    > Majac
    > juz zbudowana szklarnie i system canona przesiadka jest cholernie
    > nieoplacalna

    To jest zawsze przerąbane ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 8. Data: 2009-08-23 11:24:13
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    > D200 to nie najlepszy i trochę już stary wybór, ale D300 z MB-D10,
    > 17-55/2.8 i np. SB-800/900 to niezły zestaw.
    > Do tego jakieś 70(80)-200/2.8 i obskakujesz wszystko jeśli chodzi o
    > kotlet.

    No dobrze, to jesli chodzi o "kotlet", a inne dziedziny np. sport.
    Podczas transmisji sportowych (przynajmniej niektorych) bieli sie od
    canonowskich L-ek.
    Czy w reportazu sportowym canon trzymna sie mocno czy tez zaczyna dominowac
    nikon ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-08-23 11:46:13
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Hue Saturation pisze:

> [...]
    > canonowskich L-ek.
    > Czy w reportazu sportowym canon trzymna sie mocno czy tez zaczyna

    Ktoś nie tak dawno pokazywał zdjęcie z Olimpiady, czy innych dużych
    zawodów. Na zdjęciu była uwieczniona loża fotoreporterów. Liczyliśmy
    proporcje - Canon vs. Nikon. Było pół na pół.
    (może to nie było p.r.f.c a forum Pentaksa, już nie pamiętam).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-08-23 12:49:51
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
> [...]
    > proporcje - Canon vs. Nikon. Było pół na pół.
    > (może to nie było p.r.f.c a forum Pentaksa, już nie pamiętam).

    Co olimpiada jest liczenie szkiełek :) A proporcje są raczej wynikową
    dostępnej optyki, bo jedynie canon i nikon mają odpowiednie armaty. Gdyby
    pentax wypuścił 7 rurek dalekosiężnych pewnie i on by się znalazł w
    rankingu :)

    d.