  • Data: 2022-03-22 14:57:42
    Temat: Re: Nieznana Zachodowi elektronika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Mar 2022 12:24:25 +0100, Marek wrote:

    > No ale mnie interesuje czemu nie nadaje się współczesna ultraszybka
    > analiza obrazu.
    > No chyba, że ktoś już wytłumaczył ale przeoczyłem. Roboczo ma razie
    > pomijamy kontrargumenty typu:
    > - w nocy nic nie widać (co z tego, można za to walić konkretnie w
    > dzień, w nocy to się odpoczywa)

    Jak sie przeciwnik dowie, to przyleci w nocy.
    A w dzien ... ani nie bedzie do czego walic, bo nie przyleci,
    ani komu, ani z czego, bo przeciez w nocy przyleciał.

    > - współczesnie dostępne cywilne metody analizy obrazu są za wolne
    > (kontrowersyjne, bo dlaczego mamy się upierać przy cywilnych a nie
    > "military grade")

    A te military grade sa lepsze?

    > - za drogie (?)

    Raczej nie.
    Te nowoczesne rakiety i tak drogie.

    No chyba, ze cywilny komputer za 1k$, w wersji "military grade"
    kosztuje 100k ...
    Gdzies tam jeszcze jest kwestia zasilania, nastawiasz cywilnych
    komputerow na 1kW, i jak to zasilic ?

    > Jedyny pierwszy kontrargument jaki tłumaczy taki stan rzeczy to taki,
    > że taki system spowodowałby kompletną bezbronność średnio
    > współczesnego helikoptera, powystrzeliwane by były jak kaczki i
    > pewnie jakaś konwencja taką broń by szybko zabroniła.

    A gdzie tam.
    Ale moze producenci chca jeszcze zarobic na helikopterach i trzech
    generacjach rakiet :-)

    > Drugi (bardziej prawdopodobny) to taki, że bardzo szybko (?)
    > zastosowano by system defensywny (są takie) do odstrzału takiej
    > rakiety (a nie próby zmylenia jej),

    Zapewne, ale rakietka mala. Poza tym skoro chcesz trafic w mala
    rakietke, to w helikopter trafic jeszcze latwiej ...

    > Więc nie ma parcia na R&D.

    Mysle, ze jest.

    J.