eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiezapłacone mandatyRe: Niezapłacone mandaty
  • Data: 2018-07-22 16:02:05
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Nic nowego nie wymysliles cytuje odpowiedz eksperta.

    Co robić gdy...
    - Posiadam numer PESEL, nie posiadam nr NIP, nie prowadzę działalności gospodarczej,
    nie widnieję w żadnym rejestrze płatników podatku od towarów i usług VAT, a podatki
    odprowadza za mnie mój pracodawca;

    Dane można zmienić na dwa sposoby: po pierwsze - zmiana w corocznej deklaracji
    podatkowej lub w momencie, gdy rozliczamy inne sprawy związane z podatkami (np. kupno
    samochodu).

    Po drugie - jeśli chcemy poinformować US przed złożeniem deklaracji, wypełniamy
    formularz aktualizacyjny ZAP-3, w którym podajemy aktualne dane (tu także można
    wpisać zmianę konta bankowego, numeru telefonu i adresu e-mail).

    Jeśli posiadasz NIP
    Osoby posiadające Numer Identyfikacji Podatkowej można w pewnym sensie "podzielić" na
    trzy kategorie. Wszyscy jednak mają obowiązek zgłaszać aktualizacje w ciągu 7 dni od
    momentu nastąpienia zmiany.

    1) Posiadam NIP i jestem przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji
    o Działalności Gospodarczej (CEIDG);

    Aktualizacji można dokonać poprzez złożenie wniosku CEIDG-1, do którego można
    dołączyć ewentualne załączniki: CEIDG-S.C - udział w spółkach cywilnych; CEIDG-MW
    czyli dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej; CEIDG-RD - wykonywana
    działalność gospodarcza; CEIDG-RB - Informacja o rachunkach bankowych oraz
    CEIDG-POPR).

    2) Posiadam NIP i prowadzę działalność gospodarczą nie wpisaną do CEIDG lub posiadam
    NIP i nie prowadzę działalności gospodarczej (ale jestem zarejestrowany są jako
    podatnik VAT lub jestem płatnikiem podatków lub płatnikiem składek ZUS);

    Formularz aktualizacyjny dla tej grupy to NIP-7 plus ewentualne załączniki: NIP-B
    (informacja o rachunkach bankowych) i NIP-C (informacja o miejscach prowadzenia
    działalności).

    3) "osoby prawne" i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej;

    Podmioty te składają zgłoszenia aktualizacyjne na druku NIP-2, dołączając w razie
    potrzeby odpowiednie załączniki (NIP-2/A, NIP-B, NIP-C lub NIP-D).

    Dostarczanie dokumentów
    Wszelkie formularze, dzięki którym dokonujemy zmian, możemy dostarczyć do urzędu na
    kilka sposobów.

    Po pierwsze - osobiście. Zarówno w "starym" Urzędzie, jak i tym, w którym planujemy
    się rozliczać. Jeśli jednak złożymy podanie do "niewłaściwego", ma on obowiązek
    przekazać nasze pismo do "prawidłowego".

    - Zresztą o tej zasadzie warto pamiętać. Nasze pismo, podanie, wniosek- jeden
    organ, jeśli nie jest tym właściwym, ma obowiązek przekazać do organu właściwego -
    podkreśla dr Bocheński.

    Doradza także, aby zachować tzw. "prezentatę", czyli kopię potwierdzenia.

    - Wtedy nawet jeśli nasze pismo gdzieś "zaginie w akcji", mamy potwierdzenie złożenia
    - dodaje.

    Drugim sposobem jest wysłanie formularza za pomocą listu poleconego.

    - Niekoniecznie ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (tzw. żółta zwrotka), bo
    doręczenie można sprawdzić na stronie poczty, ale zawsze listem poleconym - stwierdza
    ekspert.

    Kolejny raz zwracając uwagę na zachowanie potwierdzenie wysłania dokumentów.

    Trzecią możliwością jest formularz za pomocą platformy internetowej ePuap, jednak aby
    to uczynić trzeba najpierw utworzyć i potwierdzić profil zaufany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: