  • 1. Data: 2011-11-16 20:27:31
    Temat: Niewyważona opona?
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Kupiłem komplet używanych alufelg z używanymi oponami.
    Pojechałem zestaw wyważyć i założyłem je.

    Niestety tylna (bodajze) prawa opona robi podczas jazdy "ououououou" tak
    jakby byla niewywazona. Problem w tym ze na kierownicy do 110km/h nic
    nie czuc, ale za to slychac (co mnie denerwuje).

    Opony zostaly zalozone "odwrotnie" tzn. tyl na przod i przod na tyl
    (wzgledem poprzedniego sezonu poprzedniego wlasciciela).
    Problem z zamiana przodu z tylem, czy jednak opona jest niewywazona?
    Pomysły co zrobić?

    Pozdrowienia,

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-11-16 20:31:26
    Temat: Re: Niewyważona opona?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (wzgledem poprzedniego sezonu poprzedniego wlasciciela).
    > Problem z zamiana przodu z tylem, czy jednak opona jest niewywazona?

    1. może być źle wyważona/niedoważona
    2. źle został zamocowany odważnik i odpadł - koło niewyważaone
    3. opona może być uszkodzona i krzywa. Będzie dobrze wyważona, ale nadal
    będzia hałasować.
    4. uszkodzony może być bieżnik - np. wyząbkowany - koło będzie wyważone, ale
    hałaś będzie

    skąd wiesz, ze to akurat prawa? :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 3. Data: 2011-11-16 20:33:04
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

> [...]
    > tak jakby byla niewywazona. Problem w tym ze na kierownicy do 110km/h
    > nic nie czuc, ale za to slychac (co mnie denerwuje).

    W jaki sposób tylne opony mają być odczuwane na kierownicy?

    --
    Deflegmator

  • 4. Data: 2011-11-16 21:04:14
    Od: TomWi <u...@o...pl>

    W dniu 2011-11-16 20:27, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> [...]
    > (wzgledem poprzedniego sezonu poprzedniego wlasciciela).
    > Problem z zamiana przodu z tylem, czy jednak opona jest niewywazona?

    Sprawdz rok produkcji tych opon.. Na oko mozesz przebadac czy nei ma
    jakiejs buly co jest dosc czeste przy starszych oponach

  • 5. Data: 2011-11-16 21:30:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-16, Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > (wzgledem poprzedniego sezonu poprzedniego wlasciciela).
    > Problem z zamiana przodu z tylem, czy jednak opona jest niewywazona?

    Wrzuć podejrzaną oponę na przód: jeśli jest z nią coś nie tak to
    poczujesz na kierownicy. W sumie z piętnaści minut roboty...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2011-11-16 23:19:59
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > poprzedniego sezonu poprzedniego wlasciciela).
    > Problem z zamiana przodu z tylem, czy jednak opona jest niewywazona?

    a łożysko jest ok ?
    auto na lewarek zdejmij koło i obróć pisatę ręką sprawdź czy chodzi lekko bez
    oporów, a koło jak ktoś już pisał wrzuć na przód i poczujesz jak coś nie tak
    jest

    Pzdr
    Piotrek

  • 7. Data: 2011-11-17 08:54:08
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > 1. może być źle wyważona/niedoważona

    nieprawda

    > 2. źle został zamocowany odważnik i odpadł - koło niewyważaone

    nieprawda

    > 3. opona może być uszkodzona i krzywa. Będzie dobrze wyważona, ale nadal
    > będzia hałasować.

    nieprawda - nie da się wyważyć krzywej, bicie wyjdzie od razu

    > 4. uszkodzony może być bieżnik - np. wyząbkowany - koło będzie wyważone,
    > ale hałaś będzie

    jedyne słuszne rozwiazanie, jeśli chodzi o oponę.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2011-11-17 18:36:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Pojechałem zestaw wyważyć i założyłem je.
    >
    > Niestety tylna (bodajze) prawa opona robi podczas jazdy "ououououou" tak

    Nie - tak jakby była poząbkowana.
    Niewyważona skutkuje również, albo i głównie biciem na kierownicy.

  • 9. Data: 2011-11-17 19:23:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nieprawda

    > nieprawda

    > nieprawda - nie da się wyważyć krzywej, bicie wyjdzie od razu

    > jedyne słuszne rozwiazanie, jeśli chodzi o oponę.

    niby dlaczego pierwsze 3 to nieprawda?

  • 10. Data: 2011-11-17 21:29:50
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> napisał(a):
    ..
    > Niestety tylna (bodajze) prawa opona robi podczas jazdy "ououououou" tak
    > jakby byla niewywazona...
    Gdyby była niewyważona albo krzywa (felga lub opona) to przy prędkościach
    autostradowych czułbyś drżenie całego auta.
    Po przekładce na przód miałbyś drgania na kierownicy.
    Jeśli to tylko dźwięk to raczej kwestia powierzchni bieżnika (ząbkowanie itp).
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl