  • 41. Data: 2010-05-12 23:55:10
    Temat: Re: Niewinna
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaPi" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości news:

    > Nie dostrzegasz braku logiki w tym co napisales.

    Nie, to Ty nie rozumiesz tego co czytasz.

    > Skoro CALOSC ma isc na drogi to o jakiej RESZCIE na pensje piszesz ?

    Tej samej reszcie której nigdy na drogi nie będzie przeznaczona.
    Więc wolę, żeby jak ma nie starczać, to nie starczało na pensje darmozjadów.

    > To kto wtedy bedzie zajmowal sie wydawaniem tych pieniedzy ?

    Tych brakujących?
    Jest to mi dokładnie obojętne. ;-)

    > Cytat - "pierwsza dieta i pensja wyplacona od razu po naprawieniu
    > ostatniego uszkodzonego km drog". To Twoje slowa.

    I naprawdę ich nie zrozumiałeś?
    Przekaz jest prosty - skoro drogowcy nic nie robią, bo kasy mało, to niech
    jej nie podbierają.

    > Na naprawe i doprowadzenie do zalozonych prawem standardow drog (czyli np.
    > na likwidacje zbyt czesto wystepujacych skrzyzowan na drogach krajowych
    > czy zjazdow do posesji jakich tam byc nie powinno) trzeba byloby wydac
    > GIGANTYCZNE srodki.
    > Na pewno wieksze niz caly budzet Polski.

    Jak się przepierdzielało kapuchę na to przez dziesiąt lat to mówi się
    trudno.

    > Jak to policzyles ?

    Chcesz wiedzieć zy będzie to 80 czy 90?
    Bo mi to jest dokładnie obojętne.

    > To sa smieszne pieniadze.

    To ich nie brać !!!!

    Zalozmy ze utrzymanie posla kosztuje
    > miesiecznie 20 kzl (a kosztuje blizej 15 kzl ale niech bedzie 20 dla
    > rownego rachunku).

    Plus utrzymanie bandy asystentów, dietki na paliwo i inne takie.
    Wyjdzie kilka razy więcej.

    > 20 kzl razy 460 razy 12 daje 110 400 000. Czyli okolo 110 milionow
    > zlotych.

    No i niech ich nie dostają, nie będę miał pretensji że tylko na nich
    wystarcza.

    > Ale to nie kwestia rzadzacych ile zamoznosci naszego kraju.

    Ciekawe, że jakoś na południe czy na zachód od nas wcale nie ma takiego
    przełożenia i nigdy nie było.
    Pomyśl o Chorwacji czy Czechach.

    > Polski po prostu nie stac na doprowadzenie w krotkim czasie wszystkich
    > drog do stanu o jakim piszesz.

    Na bandę darmozjadów która będzie brała pensje za nic tym bardziej nie.

    > Przeczytaj jeszcze raz co napisales.
    > Jak masz skierowanie na konsultacje, a pieniadze NFZtu pozwalaja na to
    > zeby odbyla sie ona za rok to przez ten rok zaden posel czy minister nie
    > maja dostac pieniedzy.
    > Tak ?

    Dokładnie.
    Nie wiedzą co zrobić?
    To wypieprzyć z ustaw składki zdrowotne, za które nic nie ma.

    > Co do sluzby zdrowia to zgoda.

    I nie tylko.
    Czego byś się tknął, wychodziłoby na to samo.

    >Tylko co z tego ze zgoda, skoro nikt nie wprowadzi takiego systemu.

    Domyślam się, nie jestem taki naiwny.
    Mówię o tym jak być powinno, a nie jak będzie.

    > Co do drog to brak zgody.

    Kto Czechom czy Słowakom dopłacał?

  • 42. Data: 2010-05-12 23:56:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaPi" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości news:

    > Myslisz, ze wszystkie pieniadze jakie placisz w postaci akcyzy w paliwie
    > ida na remonty drog ? Wszystkie z akcyzy w alkoholu na leczenie
    > alkoholikow a z akcyzy w papierosach na walke z rakiem krtani ?
    > To zwykly podatek posredni, ktory utrzymuje panstwo

    I właśnie tu jest problem.
    To na tymże państwie należałoby oszczędzić, a nie na drogach.
    Mocno oszczędzić.

  • 43. Data: 2010-05-13 12:33:19
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 16:31:55 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Bo przez lata rządzący dróg nie remontowali, albo robili to byle jak
    > (ale już pensje brali w pełnej wysokości) więc mróz te nędzne resztki
    > asfaltu porozsadzał.
    Nie tylko.
    Niedaleko ode mnie pewien fragment DK - ladnie wyremontowanej, zakret
    przed przejazdem kolejowym, po wewnetrznej stronie zbiera sie woda. Do
    rowu odwadniajacego jakies 30cm przekopania sie - ale w czasie remontu na
    to nikt nie wpadl. Jakos nowa nawierzchnia przezyla te zime, ciekawe czy
    przezyje kolejna. Kopania na 5min za moze 30zl, jak bedzie dziura, to jej
    naprawienie bedzie kosztowal kilkaset/kilka tysiecy i jakosc tego remontu
    bedzie zadna.

    > Niech powiedzą ile potrzeba, wezmą kredyt, zrobią to raz a porządnie i
    Eee malo to panstwo zadluzone? Kolejne kredyty chcesz, zeby bralo? Moze
    po prostu nas nie stac na taki poziom zycia jak w Holandii i trzeba zyc z
    tym co mamy?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 44. Data: 2010-05-13 14:36:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości news:

    > Niech zamyka zamiast fikcję utrzymywać.

    Wolę drogę gorszą niż żadną - ale oczywiście o gusta kłócić się nie będę...

  • 45. Data: 2010-05-13 14:43:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Cavallino pisze:

    > Tej samej reszcie której nigdy na drogi nie będzie przeznaczona.
    > Więc wolę, żeby jak ma nie starczać, to nie starczało na pensje
    > darmozjadów.

    Jesteś kompletnym fantastą - zawsze kasa najpierw pójdzie na pensje
    a dopiero to co zostanie, na drogi. I to niezależnie od tego czy
    zarządca będzie państwowy/finansowany z budżetu, czy prywatny,
    finansowany z opłat. Bo tak już jest że za darmo nikt nie robi.
    Jedyna różnica: gdy prywatnemu nie starczy już nawet na pensje,
    to pewnikiem zbankrutuje.

  • 46. Data: 2010-05-13 14:49:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hsgrov$ep6$1@news2.ipartners.pl...

    > Wolę drogę gorszą niż żadną

    Ja też, ale chciałbym z góry wiedzieć w jakim stanie jest droga, jeśli jest
    inna niż gminna to ma trzymać standardy.
    Więc wolę 1000 km dróg krajowych na poziomie, zamiast 10 000 w stanie
    gorszym niż gminne.
    Przynajmniej wtedy wiadomo co omijać.

  • 47. Data: 2010-05-13 14:51:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hsgs5v$f1j$1@news2.ipartners.pl...

    > Jesteś kompletnym fantastą - zawsze kasa najpierw pójdzie na pensje

    A może jakby zamknęli wszystkie drogi, których nie są w stanie utrzymać, to
    okazaliby się zbędni i ich pensje też.

    > a dopiero to co zostanie, na drogi.

    Przecież wiem.
    Ale pomarzyć wolno.

    > I to niezależnie od tego czy
    > zarządca będzie państwowy/finansowany z budżetu, czy prywatny,
    > finansowany z opłat. Bo tak już jest że za darmo nikt nie robi.

    Ale tu chodzi o to że nie brali pensji za nicnierobienie.

  • 48. Data: 2010-05-13 15:08:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 12 May 2010 04:37:38 +0200, w <hsd49i$gg0$1@news.onet.pl>, MarcinJM
    <m...@i...pl> napisał(-a):

    > Obawiam sie, ze sady pierwszej instancji maja dokladnie w dupie jaki
    > wyrok wydadza. Byle jakis byl

    Sądy I instancji są od przyklepywania aktu oskarżenia. Wystarczy spojrzeć na
    statystyki. Chyba, że prokurator to jakiś trójkowiec z uczelni i obrona
    znajdzie jakiegoś haka :).

  • 49. Data: 2010-05-13 22:57:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2010 23:05:51 +0200, PaPi wrote:

> [...]
    >alkoholikow a z akcyzy w papierosach na walke z rakiem krtani ?
    >To zwykly podatek posredni, ktory utrzymuje panstwo nie tylko drogi.

    Ale dlaczego tylko na niektorych nalozony ?
    Domiar dla bogatych czy podatek od luksusu ?

    >?

    Skad wiesz ze zima spowodowala strat na 5 mld ?

    >Ale w tym roku nie wystarcza bo mniejsze sa wydatki budzetu z powodu
    >mniejszych przychodow tegoz - kryzys.

    Czyli to nie na drogi, ale na emerytow brakuje ?

    >Ponadto tegoroczna zima byla wyjatkowa jesli chodzi o jej wplyw na stan
    >drog.

    Trzy lata temu byla podobna.

    J.

  • 50. Data: 2010-05-14 01:18:10
    Od: "Szop" <s...@s...szop>

    > A czasem sad najwyzszy wytyka bledy obu instancjom ponizej.
    > A czasem nawet SN sie myli.
    >
    > Jak widac potrzebnych jest kilka instancji.

    Albo jedna ;)